Gå til innhold

LØST: Er strømforsyningen for liten?


Anbefalte innlegg

Monterte nye deler idag.

-Amd 64 xp3200

-Epox Nforce 4

-Pov G7800 GT

 

I tillegg har jeg

-2 hd'er

-2 cdrom

-lyd og nettverkskort

 

Kjører oppsettet på en Chieftec 360w strømforsyning som fungerer heilt greitt i mindre krevende oppgaver, type internett/desktop.

 

Fyrte opp 3dMarks 2006 når alt var installert og såg gjennom demo filmen, det gjekk heilt fint. Men da jeg prøvde benchmark'en så stoppa pc'en etter circa 600 frames på den første testen, dette skjedde begge gangene jeg prøvde.

 

Deretter starta jeg Trackmania Nations for å utforske problemet litt nærmere.

Valgte preset Veryhigh Quality, noe som endte med at spillet frøs med en gang banen var lastet. Prøvde på High Quality med samme resultat.

Da jeg satte innstillingene på Medium Quality fungerte spillet uten problem, kunne kjøre mange baner etter hverandre.

 

Så på meg så virker det som om pc'en har tilstrekkelig med kraft helt til skjermkortet får noen skikkelige oppgaver å jobbe med, da stopper hele systemet.

 

Hva mener dere?

Endret av teekay19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump med tilleggs info.

 

Veit at en ikkje skal ta slike windows sensor program så veldig seriøst men......

 

SpeedFan sier at 12 volt railen kjører på rundt 12.83v

Everest på sin side opplyser 12v railen til å ligge på 10.94v

Det viser jo bare hvor feil slike program er, men sansynligheten for at en av programmene har rett er jo ganske stor. Begge resultatene viser jo uansett at strømforsyningen min sliter.

 

Begge programmene er enige om at 3.3 volt'n bare kjører på 1.5 volt, mens under oppstarten viser bios at den holder seg der den skal på circa 3.3 volt.

 

Dessuten har harddisk temperaturen steget med rundt 10 grader i forhold til det gamle systemet mitt.

 

Det er ikkje lett å bli klok på, men har i hvertfall bestilt ny strømforsyning, Enermax Noisetaker 485w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...