Gå til innhold

ulver - når var stilskiftet?


TeddyErt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Albumet som kom etter Bergtatt (Kveldssanger) er en rolig/folk/kasse gitar spilling, mens albumet etter det igjen har black metal som stil, og det albumet heter: "Nattens Madrigal - Aatte Hymne til Ulven i Manden"

Og albumet : "Perdition City" er et "Electronica" album

Og Albumet: " Lyckantropen Themes" er " soundtrack'en" fra kortfilmen "Lyckantropen" av Steve Ericsson

Og "svidd neger" albumet er soundtrack fra Filmen "Svidd neger".

Ooog Albumet " Blood Inside" aner jeg ikke hvaslags musikk de spiller, desverre.

 

Det ble litt rotete nå, men jeg prøver bare å hjelpe. :)

 

Edit: faen.!

Endret av Ljå
Lenke til kommentar

Ulver er bandet jeg liker best fortiden, men da bare det tidlige av de, mister hele følelsen med det elektronika opplegget, selv om det ikke nødvendigvis er dårlig musikk av den grunn.

 

Lister albumene selv slik:

Vargnatt

Nattens Madrigal

Bergtatt

Kveldssanger

 

Resten av Ulver ser jeg på som litt unødvendig, men virker jo som alle som er bare litt interresert i musikk er imot meg der:)

 

NP: Ulver - Tragediens Trone

Lenke til kommentar

Jeg digger "Bergtatt".

 

Liker også noe av elektronika-musikken, men synes låtene generelt er middelmådig programmert. Også begynnes det ofte på noe kult som aldri tar av:

 

"Denne var jo litt kul...eller nei...kjedelig"

 

Men jeg har jo bare hørt en del av materialet etter forandringen, kanskje de har fått bedre grep om programvaren nå...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bergatt er tidløs; tittelsporet (Bergtatt - ind i Fjeldkamrene) er meget bra melankolsk black metal, og Garm (nå: Trickster G.) har en sykt fet vokal på den!

 

Mattens Madrigal hadde vært konge hadde det ikke vært for den forferdelige produksjonen.. (JA, jeg vet det er meningen...)

De hadde forøvrig planer om å lage en "strings&electronica"-versjon av NM, men dette har enda ikke skjedd.

 

Dersom man liker både CD'er som Bergtatt og Themes..., burde man sjekke ut Arcturus (hvor Garm var vokalist inntil 2005). Arcturus har forøvrig en engelsk versjon av Tragedins Trone; The Throne of Tragedy. Bør sjekkes!!

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg liker alt unntatt Nattens Madrigal, da dette ikke passer for Ulvers stil etter min mening.

 

Kveldssanger, Bergtatt og Blood Inside er hinsides bra album.

6067989[/snapback]

Du er untr00!!1 :tease:

 

Man må rett og slett vende seg til lyden på Nattens Madrigal før man lærer seg å elske den. Lyder er ekstremt rå av natur, og det skal gjøre litt vondt i ørene de første gangene. (Det samme gjelder forøvrig Vargnatt.)

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg liker alt unntatt Nattens Madrigal, da dette ikke passer for Ulvers stil etter min mening.

 

Kveldssanger, Bergtatt og Blood Inside er hinsides bra album.

6067989[/snapback]

Du er untr00!!1 :tease:

 

Man må rett og slett vende seg til lyden på Nattens Madrigal før man lærer seg å elske den. Lyder er ekstremt rå av natur, og det skal gjøre litt vondt i ørene de første gangene. (Det samme gjelder forøvrig Vargnatt.)

6071109[/snapback]

 

Så untr00 at jeg ikke bryr meg. :p

Lenke til kommentar
Så untr00 at jeg ikke bryr meg. :p

Det var en spøk (hvis du ikke skjønte det? :hm: )

Er nok ikke særlig tr00 selv.

 

Eyvindr: Går desverre ikke ann å gifte seg med demoer (eller album for den saks skyld), men med mennesker. Jeg vil gifte meg med Ihsahn og/eller Ihriel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...