Gå til innhold

Reborn UI, vanskelig?


Anbefalte innlegg

Jeg så en film med en som brukte Reborn UI interface. den var så fet at jeg måtte teste. den er helt syk å få til! men med my om og men funka den, trodde jeg. jeg fulgte readme til punkt og prikke! men den fungerer bare ikke slig jeg vil ha den! :mad:

 

 

Noen som har/hadde samme problem? kansje noen som kan hjelpe! Jeg ville vært svært takknemmelig!

 

Link til Reborn UI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig enkelt å sette opp, krever bare litt fikling i Notepad.

 

Jeg kan prøve å lage en *liten* guide :cool:

 

1. Ta backup av Data, Interface og WTF mappene som ligger i C:/Program Files/World of Warcraft.

*VIKTIG* om du vil beholde dine gamle addons, eller skifte tilbake til vanlig/en annen UI igjen.

 

2. Slett alt innholdet i Interface mappa

3. Slett account mappa i WTF-mappa. Det er den mappen som heter det samme som det navnet du bruker da du logger på WoW.

4. Start spillet og sett instillingene slik:

 

-Oppløsning: 1280x1024

-UI scale: 0.64 (alså det laveste på UI scale baren)

-Skru av alle ekstra barene i Interface options

 

5. Ekstrakt rebornui.zip til desktopen din.

6. rebornui mappen wil inneholde en Interface, Data og WTF mappe. Åpne WTF mappen og skift nav på mappen som heter ACCOUNTNAME til ditt account navn.

7.Åpne ACCOUNTNAME mappen etter at du har skifta navn på den, og skift nav på mappen som heter Realmname til navenet på serveren du spiller på (f.eks. Deathwing, som jeg spilller på)

8. Åpne Realmname mappen og skift navnet på mappen Characktername til navnet på charen du skal bruke Reborn UI for.

 

Når du har gjort dette begynner Notepad fiklingen.

Ingenting vil funke om du gjør dette feil, så vær nøye. :ohmy:

 

10. Åpne RebornUI\WTF\Account\ACCOUNTNAME\SavedVariables og du vil se en rekke .lua filer.

Åpne disse .lua filene:

 

- AF_Tooltip.lua

- CCWatch.lua

- CT_RaidAssist.lua

- DiscordActionBars.lua

- DiscordArt.lua

- DiscordFrameModifier.lua

- DiscordUnitFrames.lua

- eCastingBar.lua

- Recap.lua

- sct.lua

- Titan.lua

- TurboStatus.lua

 

i Notepad (en om gangen så klart) og velg Edit-->Replace.

Skriv Realmname i "Find what" og navnet på serveren din i "Replace with" og så trykker du på "Replace all".

Gjenta dette i hver av de listede .lua filene ovenfor.

 

11. Gjør det samme igjen, bare at du skal skrive Charname i "Find what" og navnet på charackter'en din i "Replace with" istedet.

 

12. Kopier Data, Interface og WTF mappene som ligger i RebornUI mappen på desktopen din, over i WoW-mappa i Program Files. Press "Yes to all" når Windows spør om du vil erstatte mappene.

 

Har du gjort alt dette rett, vil UIen din se akkuratt ut som på dette screenshotet.

 

Om det ikke funker, så må du gjøre Notepad fiklingen på ny igjen :hrm:

 

Skriv disse commandene i chatten for å konfigurere UIen når du er inne i spillet.

 

/duf the unitframes

/dart the grafical items

/dab the action bars

/dfm the frame modifier settings

/trinket config the trinket addon settings

/ccwatch The stunwatch addon settings

/cooldown the cooldown addon settings

/ecb the casting bar settings

/lschat the chat window settings

/recap turn recap on/off

/wardrobe the wardrobe settings

/spellalert spell alert settings

/ncombat the combat log settings

 

Du kan også sjekke orginal readme-en her: Curse-Gaming.com - RebornUI

 

Håper dette hjelper deg og at du får det til :w00t:

 

Btw, si ifra om dere ser noen feil i guiden min ;)

Endret av Raytheon
Lenke til kommentar

Jeg har denne addonen selv, og den funker utmerket... Selv etter en patch så funker den helt fint. Det er bare å følge readme'en nøye så skal det gå bra! :thumbup:

 

En ting som er veldig viktig med hele installasjonen av addonen er at .lua filene må bli forandret riktig. Som sagt i readme'en burde man bruke "Erstatt" verktøyet i notepad for å få det skikkelig.(Står forklart i readme'en åssen man bruker den funksjonen.)

 

Men, støtter skjermen din 1280x1024 oppløsning? Hvis ikke, tror jeg ikke denne addonen funker. Siden det står at oppløsningen skal være på 1280x1024.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ut denne, men likte den ikke noe særlig.

 

Den ser selvsagt bra ut, men chat-vinduene er for små, og discord-barsene var helt uberegnelige ved konfigurering. I tillegg skaper man et helvete for seg selv dersom man spiller på flere karakterer. Helse- og manabarene midt på skjermen er også altfor unøyaktige etter min smak.

 

Jeg gikk tilbake til min renere gamle-ui. Da gikk alt mye bedre i både PvP og PvE:)

Lenke til kommentar

Jeg har kommet til der jeg skal fikle i notepad.. Der står jeg egentlig litt fast..

Dette står her?:

 

AF_ToolTip = {

["Charname|Realmname"] = {

["Guild"] = 1,

["Fade"] = 1,

["ReactionText"] = 0,

["Tapped"] = 1,

["PositionX"] = 240,

["Anchor"] = "mouse",

["PvP"] = 0,

["PositionY"] = 305,

["Rank"] = 1,

},

}

 

 

"i Notepad (en om gangen så klart) og velg Edit-->Replace.

Skriv Realmname i "Find what" og navnet på serveren din i "Replace with" og så trykker du på "Replace all".

Gjenta dette i hver av de listede .lua filene ovenfor." ja, som sagt er jeg ikke den skarpeste kniven i skuffen, så skjønner ikke det her helt.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet til der jeg skal fikle i notepad.. Der står jeg egentlig litt fast..

Dette står her?:

 

AF_ToolTip = {

["Charname|Realmname"] = {

  ["Guild"] = 1,

  ["Fade"] = 1,

  ["ReactionText"] = 0,

  ["Tapped"] = 1,

  ["PositionX"] = 240,

  ["Anchor"] = "mouse",

  ["PvP"] = 0,

  ["PositionY"] = 305,

  ["Rank"] = 1,

},

}

 

 

"i Notepad (en om gangen så klart) og velg Edit-->Replace.

Skriv Realmname i "Find what" og navnet på serveren din i "Replace with" og så trykker du på "Replace all".

Gjenta dette i hver av de listede .lua filene ovenfor." ja, som sagt er jeg ikke den skarpeste kniven i skuffen, så skjønner ikke det her helt.

5624306[/snapback]

 

Skift ut de i bold med navnet på din karakter og navnet på din server.

 

EDIT: F.eks ["Grawl|Dragonmaw]

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Er veldig enkelt å sette opp, krever bare litt fikling i Notepad.

 

Jeg kan prøve å lage en *liten* guide  :cool:

 

1. Ta backup av Data, Interface og WTF mappene som ligger i C:/Program Files/World of Warcraft.

*VIKTIG* om du vil beholde dine gamle addons, eller skifte tilbake til vanlig/en annen UI igjen.

 

2. Slett alt innholdet i Interface mappa

3. Slett account mappa i WTF-mappa. Det er den mappen som heter det samme som det navnet du bruker da du logger på WoW.

4. Start spillet og sett instillingene slik:

 

-Oppløsning: 1280x1024

-UI scale: 0.64 (alså det laveste på UI scale baren)

-Skru av alle ekstra barene i Interface options

 

5. Ekstrakt rebornui.zip til desktopen din.

6. rebornui mappen wil inneholde en Interface, Data og WTF mappe. Åpne WTF mappen og skift nav på mappen som heter ACCOUNTNAME til ditt account navn.

7.Åpne ACCOUNTNAME mappen etter at du har skifta navn på den, og skift nav på mappen som heter Realmname til navenet på serveren du spiller på (f.eks. Deathwing, som jeg spilller på)

8. Åpne Realmname mappen og skift navnet på mappen Characktername til navnet på charen du skal bruke Reborn UI for.

 

Når du har gjort dette begynner Notepad fiklingen.

Ingenting vil funke om du gjør dette feil, så vær nøye. :ohmy:

 

10. Åpne RebornUI\WTF\Account\ACCOUNTNAME\SavedVariables og du vil se en rekke .lua filer.

Åpne disse .lua filene:

 

- AF_Tooltip.lua

- CCWatch.lua

- CT_RaidAssist.lua

- DiscordActionBars.lua

- DiscordArt.lua

- DiscordFrameModifier.lua

- DiscordUnitFrames.lua

- eCastingBar.lua

- Recap.lua

- sct.lua

- Titan.lua

- TurboStatus.lua

 

i Notepad (en om gangen så klart) og velg Edit-->Replace.

Skriv Realmname i "Find what" og navnet på serveren din i "Replace with" og så trykker du på "Replace all".

Gjenta dette i hver av de listede .lua filene ovenfor.

 

11. Gjør det samme igjen, bare at du skal skrive Charname i "Find what" og navnet på charackter'en din i "Replace with" istedet.

 

12. Kopier Data, Interface og WTF mappene som ligger i RebornUI mappen på desktopen din, over i WoW-mappa i Program Files. Press "Yes to all" når Windows spør om du vil erstatte mappene.

 

Har du gjort alt dette rett, vil UIen din se akkuratt ut som på dette screenshotet.

 

Om det ikke funker, så må du gjøre Notepad fiklingen på ny igjen  :hrm:

 

Skriv disse commandene i chatten for å konfigurere UIen når du er inne i spillet.

 

/duf the unitframes

/dart the grafical items

/dab the action bars

/dfm the frame modifier settings

/trinket config the trinket addon settings

/ccwatch The stunwatch addon settings

/cooldown the cooldown addon settings

/ecb the casting bar settings

/lschat the chat window settings

/recap turn recap on/off

/wardrobe the wardrobe settings

/spellalert spell alert settings

/ncombat the combat log settings

 

Du kan også sjekke orginal readme-en her: Curse-Gaming.com - RebornUI

 

Håper dette hjelper deg og at du får det til :w00t:

 

Btw, si ifra om dere ser noen feil i guiden min ;)

5623952[/snapback]

 

 

ok, det har jeg gjort nå.. Men funker ikke og skrive inn de commandsan i /say =/

Lenke til kommentar
ok, det har jeg gjort nå.. Men funker ikke og skrive inn de commandsan i /say =/

5624378[/snapback]

 

hmm, er egentlig bare å trykke enter og skirve f.eks. /dab og så trykke enter igjen. Da skulle Discord Action Bars-menyen komme opp.

 

Etter å ha brukt Reborn UI i et par dager, har jeg kommet fram til at det er irriterene mye fikling med Discord barene for å få dem til å vise riktige knapper. Men ellers så funker UIen veldig fint.

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg kan sette den opp for en annen char og? Siden det va .lua filene i Accountmappa som måtte redigeres, og ikke i char-mappa, så klarte jeg ikke å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...