Gå til innhold

Den store sjokolade tråden!


g@bb@

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tenkte vi kunne starte en sjokolade tråd. Der vi poster våre sjokolade opplevelser.

Prøv å ta med pris, smak, fyldighet, o.l når du skriver et innlegg.

Da kan vi alle kanskje få en hyggelig sjokolade opplevelse med disse små brune eller hvite gode søtsakene.

 

Jeg har en stooor kjørlighet til mørk sjokolade. Da mener jeg ikke de der små pinglete Bocca sjokoladene, med 40-50% kakao, men de store, herlige mørke med nærmere 70-99% kakao. Mmmm, herlig! Spesielt 78% og ca 80%. En sterk kakao smak, som passer ypperlig i kaffe, og diverse desserter.

 

Stratos er jo selvfølgelig en personlig favoritt i min munn. Den luftige sjokoladen som praktisk talt smelter på tungen :dribble:

Hva med dere?

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjokolade er king.

Jeg digger også de mørke (70% og 86%), men også stratos og toblerone er digg. Den mørke sjokkisen er dog bedre til rødvin og konjakk enn de lette brune :)

 

Har også fått litt sansen for den banansjokoladen (vet ikke hva banansjokkissen heter, men det er den som er så sticky at den til og med er klissente i butikken (utenpå papiret :tease: ) og longherin. Hadde lenge glemt lonherin, men den er jo bare helt rå :)

 

Må også nevne kakao, som er uovertreffent som drikk (særlig nå på vinteren). Må selvsagt lages på ekte kokesjokolade og helmelk. :love:

 

Her er en fin sjokolink, kom gjerne med noen andre.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Sjokolade. Herlig tema.

þristur, det er sjokoladen sin det. Er en islandsk sjokolade, som har ett mykt sjokolade fyll, fylt med søt, mjuk islandsk lakris. Helt nydelig. Draumur er heller ikke å forakte, en sjokolade med hvitt sjokolade skall, med brun sjokolade inni. Helt fantastisk.

 

forsåvidt vil jeg på det sterkeste anbefale hvit kokesjokolade, for oss som synes det er vanskelig å få tak i hvit sjokolade.

Lenke til kommentar
Sjokolade. Herlig tema.

þristur, det er sjokoladen sin det. Er en islandsk sjokolade, som har ett mykt sjokolade fyll, fylt med søt, mjuk islandsk lakris. Helt nydelig. Draumur er heller ikke å forakte, en sjokolade med hvitt sjokolade skall, med brun sjokolade inni. Helt fantastisk.

 

forsåvidt vil jeg på det sterkeste anbefale hvit kokesjokolade, for oss som synes det er vanskelig å få tak i hvit sjokolade.

5619853[/snapback]

 

Du verden, det hørtes godt ut :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...