Gå til innhold

Dagger eller sword?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aggro:

For hver 100 aggro en tank lager (tank = aggro holder), må melee gjøre 110 aggro for å knabbe aggro. Ranged, casters, må gjørde 130 aggro for å knabbe.

Dette så jeg i en tråd som handlet om warriors, aggro og hvordan det fungerte.

Så for hvert 1 aggro en tank genererer, må en rogue lage 1.1 aggro, mens f.eks. en mage må gjøre 1.3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare for å bringe inn så gjør warriors i battle stance 80% av skaden som aggro, og def stance 110 % (?) og 125% med talents.

Og må si at jeg er enig med deetee, en damage = en aggro for rogues (med mindre BoS osv).

Skrevet (endret)

for rogues er vel 1 dmg 1 aggro, men f.eks warlocks med searing pain, står det causes high-threat og da er det vell mer aggro per dmg. Kanskje 1.5 elns.

D.v.s at hvis en warlock tar 100 searing pain dmg og en rogue tar 105 Sinister strike dmg har warlocken fortsatt aggro.

Endret av BadBeer
Skrevet
Hvordan kan man ellers forklare at sunder armour er lurt å bruke? Ikke fordi det gjør mye skade, men akkurat fordi det drar mye aggro. akkurat som Earthshocken til Shamanen drar mer aggro enn frostshocken hans, ikke fordi den gjør mer eller mindre skade men fordi blizzard har satt at akkurat det skillet skal ta mer aggro en et annet skill med samme skade.

På de skills som genererer ekstra aggro står det klart at de gjør det.

Sunders the target's armor, reducing it by 450 per Sunder Armor and causes a high amount of threat. Can be applied up to 5 times. Lasts 30 sec.

(Det samme står på en rekke andre skills, f.eks: Heroic Strike, Earth Shock osv.

Så ser vi på backstab:

Backstab the target, causing 150% weapon damage plus 210 to the target. Must be behind the target. Requires a dagger in the main hand. Awards 1 combo point.

Her står det ingenting om at det skaper ekstra aggro bare fordi at det er en backstab. Ergo, Sinister Strike og Backstab skaper akkurat like mye aggro (bare at skaden kommer i forskjellig mengde og til forskjellig energykostnad)

Skrevet
Er ikke 1 dmg lik 0.80 threat?

Menmen, det er da ingen rogue-skills som genererer mer aggro enn andre. Selvfølgelig, CB-ambusher man og backstabber like etterpå, før MT har fått sunders inn, så topper man aggro-listen. Da har en sword/mace-rogue med SnD en liten fordel, siden skaden er høy og jevn, kontra ekstrem og i rykk og napp.

5614643[/snapback]

CB ambush må vel være den mest idiotiske bruk av en CD noensinne om man har imp ambush, men jeg skjønner hvor du vil :p

Skrevet

Ingen av rogue abilities har noe mer aggro-generering enn andre, så det eneste som skiller de to er at rogues som kjører daggers kan, om de ikke passer seg, dra aggro tidlig i kampen, og jeg tror det er dette rookie mener selv om han bæsjer i skuffen på en del andre påstander.

Om du ambush backstabber 5 sekunder inni kampen er det fare for at du kan dra aggro ja, men jeg synes dette litt urettferdig dras over på daggers, ettersom 3-4 Sinister strike crits enkelt kan forusake det samme.

men la oss legge denne ballen død nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...