Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

At jeg slipper reklamer er vel den eneste fordelen med at det tar tid før den sendes på en Norsk kanal. Synes reklamer kan inneholde for mye spoilere.

 

Klarer ikke slutte å lure på hva Sera Gamble mener med at de vil fokusere på forholdet mellom Dean og Sam. Men jeg får vel slutte å spekulere og lure frem til jeg har sett første episode :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig er vi igang igjen. Jeg likte episoden svært godt.

 

FRA OG MED NÅ KOMMER DET SPOILERE, BARE SÅ DERE ER KLAR OVER DET.

 

Setter alikevell denne i spoilertag

 

Jeg lurer på hvordan Sam kom seg opp, og hvorfor ble Samuel brakt tilbake? Som nevnt ovenfor synes jeg dette er merkelig. Jeg tror ikke Samuel er en av de snille denne gangen. Muligens han er sendt tilbake for å ta livet av Dean og Sam. Hvis Sam ikke allerede er "død" da(?).

 

En bra sesong start, og serien har virkelig mye å gå på nå. Har store forventninger til sesongen. Jeg håper Castiel kommer tilbake, og blir med i gruppen som før. Er ikke sesongen lagt opp slik at de gjenspeiler sesong 1 og 2, der de drar fra by til by og tar monstre?

 

Hvordan blir det med Dean? Det er jo helt klart at han ikke vil forlate Lisa og ungen. Han ble jo ikke med Sam denne gangen. Hva skal til for at han blir overtalt? Samuel eller noe "supernatural" dreper dem? Jeg vet ikke, gleder meg til å se fortsettelsen.

 

Lenke til kommentar

Endelig er vi igang igjen. Jeg likte episoden svært godt.

 

FRA OG MED NÅ KOMMER DET SPOILERE, BARE SÅ DERE ER KLAR OVER DET.

 

Setter alikevell denne i spoilertag

 

klart det er vanskelig og bare forlate dama og ungen, ser jo tydelig at der er splittet følelser i Dean, forståelig, men nå er jeg nyskjerrig på hva som skjer/har skjedd siden alle er tilbake :)

 

Lenke til kommentar

Syns vi kunne makte å bruke spoilertag ivertfall de første 2-3 dagene ved ny episode.

 

 

Var grei førsteepisode, hadde jeg vært Dean hadde jeg satt livsforskring ut på Lisa og kid'n. Kunne tjent rått på det. For de dør, det er jeg brennsikker på. Tror også Bestefar og de tre slekten hans blir de uberslemme denne sesongen.Winchester-gutta mot dem. Mennesker som slemme har det ikke vært mye av i supernatural

 

Lenke til kommentar

Det var noe veldig muffins med denne episoden. Det virket liksom ikke ekte.

Kjemien mellom Sam og Dean var helt borte, og jeg klarer liksom ikke å tro på historien.

Det er som apokalypsen aldri skjedde, og de bare fortsetter å drepe tilfeldige spøkelser som før.

Er det noe mer bak dette?

Hvis dette er det ekte utgangspunktet for en ny sesong, så tviler jeg på hvor bra den vil bli.

Lenke til kommentar

Det var noe veldig muffins med denne episoden. Det virket liksom ikke ekte.

Kjemien mellom Sam og Dean var helt borte, og jeg klarer liksom ikke å tro på historien.

Det er som apokalypsen aldri skjedde, og de bare fortsetter å drepe tilfeldige spøkelser som før.

Er det noe mer bak dette?

Hvis dette er det ekte utgangspunktet for en ny sesong, så tviler jeg på hvor bra den vil bli.

 

Ja :O Det føltest liksom så..feil. Alså jeg likte episoden og dill og dall men noe var galt. Fks når Dean våkna opp hos Sam så var det liksom ikke super mye begeistring.. menmen, prøver å ha gode håp om att neste episode blir bedre:D

Lenke til kommentar

Må si meg veldig fornøyd med denne episoden. Morsomt at de nok en gang brukte en Yorkie for å skremme Dean :p

 

En av de største spørsmålene jeg sitter igjen med er hva som er planen med resten av familien. Som skrevet under ble jeg litt skeptisk etter den siste kommentaren til Samuel.

 

Det var veldig morro å se igjen Bobby. Håper han får en sentral rolle denne sesongen også. Liker den karakteren veldig godt.

 

En ting jeg begynte å tenke over når jeg nå så gjennom femte sesong på nytt var hvorvidt, mot formodning, Cass er gud. Det ville vært rart, men har noen andre tenkt det samme? Cass har overlevd alt så langt, virker egentlig ikke til at noen/noe kan ta knekken på han. Selv ikke Satan har klart å drepe han. Han har også hjulpet Dean og Sam gjennom det meste. Det finnes selvsagt argumenter mot at Cass er gud. Alt dette blir selvsagt vill gjetting, men følte for å dele min gjetting med resten av forumet :p

 

Syns vi kunne makte å bruke spoilertag ivertfall de første 2-3 dagene ved ny episode.

Var grei førsteepisode, hadde jeg vært Dean hadde jeg satt livsforskring ut på Lisa og kid'n. Kunne tjent rått på det. For de dør, det er jeg brennsikker på. Tror også Bestefar og de tre slekten hans blir de uberslemme denne sesongen.Winchester-gutta mot dem. Mennesker som slemme har det ikke vært mye av i supernatural

 

 

Det er hva jeg tror også. I begynnelsen av episoden tenkte jeg at dette ville bli en "familieforetak" denne sesongen. Men basert på det siste Samuel sa begynte jeg også å tenke at de, denne sesongen, vil være de slemme mennene ... og kvinne :p

 

Det var noe veldig muffins med denne episoden. Det virket liksom ikke ekte. Kjemien mellom Sam og Dean var helt borte, og jeg klarer liksom ikke å tro på historien.Det er som apokalypsen aldri skjedde, og de bare fortsetter å drepe tilfeldige spøkelser som før.Er det noe mer bak dette?Hvis dette er det ekte utgangspunktet for en ny sesong, så tviler jeg på hvor bra den vil bli.

 

Personlig tror jeg det er meningen. Prøv å sett deg inn i samme situasjon, basert på hva som faktisk skjedde forrige sesong, da kanskje spesielt siste episode, så mener jeg dette er en bra måte å starte på. At det er litt rar stemning mellom de to nå i begynnelsen mener jeg er mest ekte.

 

FACK for en god episode :DMen hvorfor sier de det har gått over ett år når det bare har gått et halvt i virkeligheten?

 

Dette har Sera snakket om. Jeg har postet dette på forrige side.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig fornøyd med denne episoden. Morsomt at de nok en gang brukte en Yorkie for å skremme Dean :p

 

En av de største spørsmålene jeg sitter igjen med er hva som er planen med resten av familien. Som skrevet under ble jeg litt skeptisk etter den siste kommentaren til Samuel.

 

Det var veldig morro å se igjen Bobby. Håper han får en sentral rolle denne sesongen også. Liker den karakteren veldig godt.

 

En ting jeg begynte å tenke over når jeg nå så gjennom femte sesong på nytt var hvorvidt, mot formodning, Cass er gud. Det ville vært rart, men har noen andre tenkt det samme? Cass har overlevd alt så langt, virker egentlig ikke til at noen/noe kan ta knekken på han. Selv ikke Satan har klart å drepe han. Han har også hjulpet Dean og Sam gjennom det meste. Det finnes selvsagt argumenter mot at Cass er gud. Alt dette blir selvsagt vill gjetting, men følte for å dele min gjetting med resten av forumet :p

 

Syns vi kunne makte å bruke spoilertag ivertfall de første 2-3 dagene ved ny episode.

Var grei førsteepisode, hadde jeg vært Dean hadde jeg satt livsforskring ut på Lisa og kid'n. Kunne tjent rått på det. For de dør, det er jeg brennsikker på. Tror også Bestefar og de tre slekten hans blir de uberslemme denne sesongen.Winchester-gutta mot dem. Mennesker som slemme har det ikke vært mye av i supernatural

 

 

Det er hva jeg tror også. I begynnelsen av episoden tenkte jeg at dette ville bli en "familieforetak" denne sesongen. Men basert på det siste Samuel sa begynte jeg også å tenke at de, denne sesongen, vil være de slemme mennene ... og kvinne :p

 

Det var noe veldig muffins med denne episoden. Det virket liksom ikke ekte. Kjemien mellom Sam og Dean var helt borte, og jeg klarer liksom ikke å tro på historien.Det er som apokalypsen aldri skjedde, og de bare fortsetter å drepe tilfeldige spøkelser som før.Er det noe mer bak dette?Hvis dette er det ekte utgangspunktet for en ny sesong, så tviler jeg på hvor bra den vil bli.

 

Personlig tror jeg det er meningen. Prøv å sett deg inn i samme situasjon, basert på hva som faktisk skjedde forrige sesong, da kanskje spesielt siste episode, så mener jeg dette er en bra måte å starte på. At det er litt rar stemning mellom de to nå i begynnelsen mener jeg er mest ekte.

 

FACK for en god episode :DMen hvorfor sier de det har gått over ett år når det bare har gått et halvt i virkeligheten?

 

Dette har Sera snakket om. Jeg har postet dette på forrige side.

 

 

God tanke om Cass..men Chuck er Gud! ;)

Lenke til kommentar

God tanke om Cass..men Chuck er Gud! ;)

 

Jeg har tenkt tanken, men tenkte at han "bare" var en "prophet of the lord" som ble hentet til himmelen i siste episode fordi jobben var gjort.

 

Jeg har søkt litt rundt og det virker til at flere/de fleste har konkludert med at han er gud. Jeg har sett alle sesonger to ganger og synes det er ekstremt flaut at jeg ikke har tenkt det samme.

 

 

EDIT:

Når det gjelder Chuck i siste episode tenkte jeg det var Kripke som brukte karakteren da det var siste episode i femte sesong (Kripke hadde jo en fem-års plan) og via Chuck avsluttet historien slik han hadde tenkt.

 

Men, når jeg tenker det ut høyt, virker det også litt rart at Kripke plutselig skal bruke karakteren på en slik måte. Hadde det vært den eneste episoden Chuck er med ville det, etter min mening vært en mulighet.

 

Ser ut til at Chuck hadde rett alikevel altså.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Det var noe veldig muffins med denne episoden. Det virket liksom ikke ekte.

Kjemien mellom Sam og Dean var helt borte, og jeg klarer liksom ikke å tro på historien.

Det er som apokalypsen aldri skjedde, og de bare fortsetter å drepe tilfeldige spøkelser som før.

Er det noe mer bak dette?

Hvis dette er det ekte utgangspunktet for en ny sesong, så tviler jeg på hvor bra den vil bli.

 

Helt enig. I stedet for å gi oss en bra forklaring hvorfor Sam er tilbake tok de bare den gamle "aner ikke". Det var tvilsomt nok første gang, men å bruke samme løsning på nytt ble for dumt. Hadde ikke forventet et tårevått farvel når Dean forlot dama, men litt mer følelser kunne de da ha? Djinn (eller hva det nå var) virket som utrolig farlige fiender da de snakket om dem, men "tilfeldigvis har vi en kur". Å draw bestefaren ut av Helvete kunne blitt morsomt, men jeg fikk følelsen det er kun fordi han som spiller faren deres er for opptatt i Hollywood til å gidde med en tv-serie, så de måtte bruke nest beste løsning. Jeg kommer nok til å fortsette å se serien, men mest av gammel vane.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det var unødvendig å introdusere Campbell familien. Om de absolutt må ha de med kunne de ventet til lenger ut i sesongen og heller fokusert på Sam og Dean pluss Lisa og Ben i begynnelsen. Håper det ikke blir slik gjennom sesongen at de henter frem alle mulige karakterer fra de døde. Synes rett og slett det bare blir rart. Samme gjelder strengt tatt Sam og Dean også, slutt heller å ta livet av dem.

 

Når det gjelder Djinns synes jeg ikke det er unaturlig at de har en kur for giften dem sprer rundt seg. Djinns er ikke et nytt monster.

Lenke til kommentar

Jeg tror verken Chuck eller Castiel er Gud. Jeg kunne sagt mye mer, men for å nevne én ting om hver, kan jeg si at jeg ikke tror at Zachariah kunne plantet syner i hodet på Gud, selv om han utga seg for å være en vanlig profet. Og Castiel er ikke på langt nær så mektig som Gud skal være, han lette etter Gud og trodde at det var han som hadde bringt ham tilbake etter at han ble drept ved Lucifers oppstandelse. Han kunne kanskje vært Gud som utga seg for å være en vanlig engel, men jeg synes at han har brukt for mye tid på å lete etter og prate om Gud til at det er sannsynlig. Kanskje en av dem kunne vært Gud uten å vite det selv, men jeg holder det for usannsynlig at Gud ikke vet hvem han er. Han ville huske skapelsen og alt mulig rart han har gjort, ellers måtte noen eller noe ha fjernet hukommelsen hans. Og hva kan vel fjerne hukommelsen til GUD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...