Gå til innhold

Den offisielle Premier League-tråden.


Maiev S.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se at det er mange britiske spisser som kan utfordre Rooney for øyeblikket, men å kalle ham verdens beste er nok en overdrivelse. Han har imidlertid absolutt potensial til å bli verdens beste.

 

Uansett tror jeg vi alle kan enes om at han i dagens kamp viste klasse ved minst to anledninger. Man kan si hva man vil om Ramages forsvarsspill før det første målet, men man kan ikke komme bort fra at Rooneys prestasjon ved den anledning var i ypperste verdensklasse. Det er mange toppspillere som ikke hadde klart å utnytte den sjansen. Han burde riktig nok ha satt sitt tredje da han rundet Given og bare hadde å sette ballen i det åpne nettet, men det var i utgangspunktet en stor prestasjon å komme til avslutning.

 

Jeg har stor tro på at United kan kjempe om ligagullet neste sesong, med unge og lovende spillere som Rooney, Ronaldo, Spector, Rossi, Richardson, Piqué, Bardsley, Fletcher, etc. Vi har mye bra å se frem til fra United neste sesong!

Lenke til kommentar

Jeg har stor tro på Pique. Det lille jeg har sett av han i LC har vært strålende, å mener han er et større talent enn Rossi. I det siste har Ronaldo også skjerpet seg å blitt et formidabelt angrepsvåpen, jeg begynner jo og like gutten :love:

 

Rossi håper jeg blir lånt ut, en spiss har ikke godt av og sitte på benken. Fletcher mener jeg er for dårlig for de første 11, svak i pasningspillet og manglende fysikk til og spille sentralt. Richardson trenger matching, men jeg ser ikke helt hvor han er god nok til fast plass uansett.

 

Kampen om Ligagullet til neste år blir nok jevnere enn i år ja. Tror også Arsenal vil komme seg til neste sesong. Selv om de nok ikke blir sterke nok da heller hvis de ikke handler store ting til sommeren og klarer å holde på Henry. Liverpool, vel offensivt er de jo en komedie.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ganske overrasket over hvor mye kritikk Fletcher har fått denne sesongen. Selv om jeg er enig i at burde matches forsiktig mens han fortsatt er ung, synes jeg han har gjort sine saker noenlunde bra de gangene han har vært på banen. Han har god spilleforståelse og godt pasningsspill, og er ikke redd for å ta i et tak defensivt når det trengs. På sikt har jeg tro på at han kan ta over for Scholes i playmaker-rollen på midtbanen.

 

Når det gjelder Arsenal, har jeg svært liten tro på dem. De har riktig nok en god førsteellever, men stallen er altfor tynn til at de kan vinne gull. Uten Henry er de ingenting. Flere av førstelagsspillerne deres er dessuten falmede storheter. Både Pires, Campbell og Lehmann er over toppen og nærmer seg pensjonsalderen.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ganske overrasket over hvor mye kritikk Fletcher har fått denne sesongen. Selv om jeg er enig i at burde matches forsiktig mens han fortsatt er ung, synes jeg han har gjort sine saker noenlunde bra de gangene han har vært på banen. Han har god spilleforståelse og godt pasningsspill, og er ikke redd for å ta i et tak defensivt når det trengs. På sikt har jeg tro på at han kan ta over for Scholes i playmaker-rollen på midtbanen.

 

Når det gjelder Arsenal, har jeg svært liten tro på dem. De har riktig nok en god førsteellever, men stallen er altfor tynn til at de kan vinne gull. Uten Henry er de ingenting. Flere av førstelagsspillerne deres er dessuten falmede storheter. Både Pires, Campbell og Lehmann er over toppen og nærmer seg pensjonsalderen.

5747839[/snapback]

Jeg er totalt uenig når det gjelder Fletcher. Møkkamann som aldri skulle spilt så mye. Han ligger på topp på feilpasninger og tap av ball på egen halvdel. Defensivt er han OK. En mann som Scholes vil han aldri erstatte, det har også Alex innsett. Derfor er ikke lille Darren med i troppen lenger, å jeg er hoppende glad.

 

Arsenal sa jeg før denne sesongen at kom til og bli svak, de ble enda svakere. De trenger en helt ny midtbane og minst 1 ny spiss.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at Fletcher ofte taper ballen og legger feilpasninger? Jeg tror ikke det finnes statistikker over hvor ofte spillere taper ballen, men andel vellykkede driblinger går vel ut på noenlunde det samme. Her ligger Fletcher faktisk på topp av samtlige United-spillere ifølge OPTA-statistikken. Når det gjelder pasninger, treffer han med fire av fem, noe som må kunne sies å være akseptabelt og vel så det.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at Fletcher ofte taper ballen og legger feilpasninger? Jeg tror ikke det finnes statistikker over hvor ofte spillere taper ballen, men andel vellykkede driblinger går vel ut på noenlunde det samme. Her ligger Fletcher faktisk på topp av samtlige United-spillere ifølge OPTA-statistikken. Når det gjelder pasninger, treffer han med fire av fem, noe som må kunne sies å være akseptabelt og vel så det.

5748816[/snapback]

Hvor jeg har det fra? Vel jeg har sett statistikk på det blant annet. Han er ikke på topp over feilpasninger, men jeg mener han er et uro moment siden andre spillere umulig kan være trygge på han. Uansett så kan jeg også fortelle hva hardcore fansen i Manchester mener om han, de mener han kun er på førstelaget siden han er skotte. Selvfølgelig ikke helt korrekt, han er jo tross alt ikke helt udugelig å passer perfekt som stallfyll.

 

4 av 5 pasninger, vel når man tenker på at ca 3 av 5 pasninger er støttepasninger fra midtbaneposisjon er vel ikke det så imponerende. Husker ikke hva Lampard og Keane lå på? Men hadde vel over 90% treffprosent

Lenke til kommentar
Det stemmer at Keane hadde over 90 % treffprosent, men da snakker vi i alle fall om mye støttepasninger. Fletcher gjør langt flere forsøk på gjennombrudds-/langpasninger enn Keane gjorde, og treffer likevel på fire av fem.

5759089[/snapback]

Ok, vi er uenig om Fletcher. Jeg mener han er en grei reserve, men ikke noe mer enn det. Selv om akkurat for øyeblikket er han god nok, men nå syns jeg ikke United sin midtbane holder mål uansett. Ronaldo har heldigvis hevet spillet sitt betraktelig da, å Giggs er blitt vår lille potet :wee: Å heldigvis Alex har unngått vår svakhet de siste kampene, han har fått ballen til å unngå det sentrale leddet på midtbanen mer og heller hatt de sentrale i en slags sweeper rolle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...