Gå til innhold

Windows (OS) - trenger nøkkel

Thewiz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny nøkkel til min WinXP, dere skjønner sikkert at jeg har pir*host*at XP.

Jeg skulle gjerne bare kjøpt meg en ny WinXP Pro. nøkkel.

Er dette mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du bruker samme type nøkkel som det CD-en du har installert fra er beregnet for så går det bra. Har du piratkopiert tipper jeg at det er Corporate/Volume lisence som gjelder, og en slik nøkkel er ikke lett å få tak i for privatpersoner.

Uansett er det ikke noe billigere/mulig for privatpersoner å kjøpe kun nøkkel uten media, så stikk og kjøp deg en OEM lisens og forbered deg på å intallere på nytt.

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt forskjellene på OEM og vanlig. Trodde OEM var sånn som fulgte med PCen. Hva er forskjellene og fordelene eller ulempene med de forskjellige versjonene?

Skrevet

OEM kan kun kjøpes sammen med hardware, evt samtidig med kjøp av ny pc. Komplett tolker visst dette noe annerledes, men da jeg kjøpte var det billigste for meg å kjøpe på mpx sammen med en liten nettverkskabel.

Skrevet (endret)

Er det noe forskjell på OEM og Fullversjon, bortsett ifra hvordan man kjøper det og pris?

Eller for å si det sånn, er det noen fordel med fullversjon framfor OEM?

Endret av trygveaa
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke forkjell på OEM og "vanlig". Skal være kliss lik. Poenget er at dersom du skifter deler av maskinen din, vil valideringen av Windows ikke gå så bra. For at du skal slippe å kjøpe helt ny dyr Win, kan man kjøpe OEM.

Slik har jeg forstått det, men si gjerne ifra hvis jeg har misforstått. Er ikke helt min hjemmebane...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...