Gå til innhold

VISA kreditten. Helt på tryne?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen vet, så har VISA kreditt på sine kort.

Men! Når man er i utlandet, og kjøper på kreditt, for eksempel hos et hotell, tar VISA dobbel pris, og leverer det tilbake etter 3-4 dager. Dvs at hvis du betaler for et hotell rom på 3000 på kreditt, så tar VISA 6000. Dette ekstra beløpet på 3000 blir så betalt etter 3-4 dager. Hva mener dere om dette? Etter min personlige mening er dette helt bak mål. Hvis du ikke har det dobbelte av prisen du betaler på kreditt, for du ikke dekning å kan ikke betale. Ganske teit egentlig. Beløpet blir jo betalt etter 3-4 dager, men alikevel. MasterCard og de andre store selskapene har ikke dette. Bare VISA. Teit, etter min mening. Men heldigvis gjelder dette bare for kredit kjøp. Ikke i din lokale nærbutikk.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg varierer fra bank til bank og hotell til hotell. Har opplevd at et hotell har tatt totalpris + 15% som sikkerhetsmargin for andre tjenester (minibar, "tear and wear", osv) men aldri dobbelt beløp.

 

Det lønner seg alltid å lese kontovilkårene før en går i gang med VISA eller andre kort typer :)

Lenke til kommentar

De reserverer jo bare mer på regningen. Men siden det er kreditt, så skal det jo mye til at du fyller opp "kredittgrensen" selv når de tar dobbel margin. De fleste hoteller vil jo sikre seg, og resverer et høyere beløp. Dersom det er et resorthotell der de fleste spiser både middag og lunch på hotellet, vil det jo være fornuft bak det å reservere dobbelt av romprisen. Men meg bekjent er det slik at de reseverer beløpet, og i det du sjekker ut trekker det faktiske beløpet? Etter at du har sjekket ut tror jeg ikke de reserverer noe.

 

Men de har jo naturligvis rett til å trekke eventuelle regninger som ikke har kommet med fra kortet ditt senere. Dette skriver du under på under innsjekk.

Lenke til kommentar
De reserverer jo bare mer på regningen. Men siden det er kreditt, så skal det jo mye til at du fyller opp "kredittgrensen" selv når de tar dobbel margin. De fleste hoteller vil jo sikre seg, og resverer et høyere beløp. Dersom det er et resorthotell der de fleste spiser både middag og lunch på hotellet, vil det jo være fornuft bak det å reservere dobbelt av romprisen. Men meg bekjent er det slik at de reseverer beløpet, og i det du sjekker ut trekker det faktiske beløpet? Etter at du har sjekket ut tror jeg ikke de reserverer noe.

 

Men de har jo naturligvis rett til å trekke eventuelle regninger som ikke har kommet med fra kortet ditt senere. Dette skriver du under på under innsjekk.

5634129[/snapback]

nå finnes det faktisk folk her som ikke har 20 millioner i kreditt på visa kortet... noen av oss har faktisk bare 5k/10k noe som gjør en reservasjon på 8k litt vell drøy....

Lenke til kommentar

JoachimR har helt rett her. Hotell pleier å reservere 2x beløpet rommet koster. Bla som en forsikring tilfellet du skulle trashe rommet helt eller tømme minibaren uten å si ifra.

 

Det nye kortet skal egentlig komme 1 måned før første dag i siste måned, i alle fall sto det slik forklart fra min bank i fjor(sparebank1). Men det praktiseres sikkert forskjellig fra bank til bank. Har du lyst på et bra og billig kort i tillegg, kan du som 18 år bestille kort på http://www.gebyrfri.no. Hatt det i 3.5 år nå er fornøyd. 10k ekstra i kreditt(starter på 5k) sånn i tilfelle det skulle trenges, uten noen kostnader.

Lenke til kommentar
JoachimR har helt rett her. Hotell pleier å reservere 2x beløpet rommet koster. Bla som en forsikring tilfellet du skulle trashe rommet helt eller tømme minibaren uten å si ifra.

 

Det nye kortet skal egentlig komme 1 måned før første dag i siste måned, i alle fall sto det slik forklart fra min bank i fjor(sparebank1). Men det praktiseres sikkert forskjellig fra bank til bank. Har du lyst på et bra og billig kort i tillegg, kan du som 18 år bestille kort på http://www.gebyrfri.no. Hatt det i 3.5 år nå er fornøyd. 10k ekstra i kreditt(starter på 5k) sånn i tilfelle det skulle trenges, uten noen kostnader.

5638846[/snapback]

 

Er generelt ganske greit å få kreditt... Skandiabanken deler gladelig ut 10000,- i kontokreditt. Med student Mastercard får du 25000,- og som nevnt før her får du 10000,- fra bankia (gebyrfri.no). Dermed har jeg 45000,- i kreditt uten noe form for vanlig inntekt... Har du i tillegg litt inntekt kan du få feks. diners med opptil 100' eller amex med ubegrenset kreditt...

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
Innbiller meg at Diners også er ubegrenset? Eller må du opp i Diners Gold eller noe for at det skal bli det?

5639514[/snapback]

 

Synes å huske det stod noe om 100' på søknadspapirene... Lurer på om det er ubegrenset på kjøp, men når regningen kommer kan man maks la 100' bli stående ubetalt. Eksisterer det noe over vanlig diners? Pappa har de fleste i gull og platinum, men diners i helt vanlig. Eneste gull der er vel sas-delen...

 

Så forøvrig en oversikt på denne siden. Er ikke så mye som skal til lenger for å få gold osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...