Gå til innhold

Lav fps i Call of duty 2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Underbevisstheten oppfatter mer enn 200 fps i svart-hvitt. Mennesker oppfatter verden i 16 fps, men på en skjerm kreves det 25 fps for å få bildet til å "flyte".

 

5651533[/snapback]

 

 

:wallbash: feil feil feil. på ett TV, med TV teknologi kreves det 25/26/30 fps (fritt valg) for at øyet skal oppfatte det som flytende. Men det er MED motionblur. 99% av PC spill har ikke motionblur, så derfor kreves det mye høyere FPS for å lure øyet til å tro at det er "flytende".

 

les her alle som ikke forstår hva motion blur er: http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur

Skrevet (endret)

Underbevisstheten oppfatter mer enn 200 fps i svart-hvitt. Mennesker oppfatter verden i 16 fps, men på en skjerm kreves det 25 fps for å få bildet til å "flyte".

 

5651533[/snapback]

 

 

:wallbash: feil feil feil. på ett TV, med TV teknologi kreves det 25/26/30 fps (fritt valg) for at øyet skal oppfatte det som flytende. Men det er MED motionblur. 99% av PC spill har ikke motionblur, så derfor kreves det mye høyere FPS for å lure øyet til å tro at det er "flytende".

 

les her alle som ikke forstår hva motion blur er: http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur

5655570[/snapback]

 

Motion Blur er kun nødvendig i bilspill, eller andre spill som går fort. I spill som COD 2, hvor alt går i normal hastighet trenger man ikke motion blur (eller høy fps). Motion Blur ble brukt i 3D-film første gang i 1984. Filmen Tron ble laget i 1982, og en Star Trek-film fra 1983 brukte terreng som var laget i et 3D-program. Dette var filmer som kjørte i vanlige 27 fps.

 

Som sagt: Høyt antall fps er vel og bra, men det bør komme i andre rekke, etter polycount, tekstur etc. Går gjerne ned til 30 fps for å få et visuelt mesterverkt.

 

At CS-fjortissene tror at grafikk kun er fps skyldes Placebo-effekten; de ser en runde i 120 fps, og tror at det er så utrolig mye heftigere enn 60 fps.

 

Prøvde selv å renderere en film i 3D Studio MAX (UTEN Motion Blur), først i 30 fps, deretter i 60 fps. Dette var uten RayTrace, og avanserte rendereringsmetoder som f.eks Vray, eller Mentalray, og da er ikke grafikken særlig avansert.

Endret av superseven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...