Gå til innhold

Broadcating / Infopage


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har tenkt til å legge inn et forslag på jobben om en idé jeg har for en informasjonstavle.

 

Tenker meg en LCD-skjerm som viser en enkelt side som viser endringer i lager pluss generell info som henger fra taket/på veggen. Har fått til et javascript hvor jeg legger inn tekst som fader inn/ut i fast interval og loopes. Det jeg ser etter er en enklere måte å legge inn disse setningene i tillgg til en gyldighetsperjode.

 

Slik "oppsettet" er nå, så har jeg en index-side med en frame hvor da denne siden med java er ("frame.html"). Index-siden har en "refresh" hvert tiende minutt for å få med seg eventuelle endringer i "frame.html". Problemet slik jeg ser det, er at det å oppdatere "frame.html" blir litt vell tungvindt både på tanke på selve informasjonen, men også på tanke på at selve "frame.html" er rotete med all javascripeten rundt (se kode lenger nede).

 

Ønsketenking:

Ser for meg oppsettet slik det er nå, men at frame.html henter infromasjon fra andre eksterne filer der datoen for utgåelse en nevt slik at hvis dagsdatoen er forbi denne perjoden hentes ikke den filen, og at nye filer blir "plukket opp". og legges inn.

 

Håper jeg har forklart meg klart og at noen har mulighet og/eller er villig til å hjelpe. Har tenkt meg å ta denne koden videre til England for bedriftsoppstart der.

 

<html>
<head>
<title>InfoScreen | [sensur;bedrift] | Peter // NisseLord | BETA 1</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 5.0">

<style type="text/css">
#divNewsCont {position:absolute; left:200px; top:200px; width:1000px; height:1000px; clip:rect(0px 1000px 1000px 0px); visibility:hidden; overflow:hidden;}
#divNews     {position:absolute;} 
</style>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function lib_bwcheck(){ //Browsercheck (needed)
this.ver=navigator.appVersion
this.agent=navigator.userAgent
this.dom=document.getElementById?1:0
this.opera5=this.agent.indexOf("Opera 5")>-1
this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0; 
this.ie6=(this.ver.indexOf("MSIE 6")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
this.ie4=(document.all && !this.dom && !this.opera5)?1:0;
this.ie=this.ie4||this.ie5||this.ie6
this.mac=this.agent.indexOf("Mac")>-1
this.ns6=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0; 
this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
this.bw=(this.ie6 || this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns6 || this.opera5)
return this
}
var bw=new lib_bwcheck()


/****
Variables to set 
****/

//How do you want the script to work? 
//0 = Fade in - Fade out
//1 = Slide in - Fade out
//2 = Random 
nWorks = 0

//If you use the slide set these variables:
nSlidespeed = 5      //in px
nNewsheight = 80    //This is how long down it should start the slide.

nBetweendelay = 10000       //The delay before fading out.
nFont = 'georgia'        //The font for the news.
nFontsize = 22               //Font size in pixel.
nFadespeed = 100             //The speed to fade in, in milliseconds.

//Set the colors, first color is same as background, last color is the color it stops at:
//You can have as many colors you want
nColor=new Array('#FFFFFF', '#EEEEEE','#CCCCCC','#999999','#666666','#333333','#000000')

//This is the news you wanna have, set the link and the text. If you don't wan't it to link anywhere
//use a # as the link
nNews=new Array()
//Copy there three lines and change the info and numbers to get more news.
nNews[0]=new Array()
nNews[0]["text"]="BETA 1 | BETA 1 | BETA 1"
nNews[0]["link"]="LICENCE.txt"

nNews[1]=new Array()
nNews[1]["text"]="'' Script Written & Edited By Peter [TORG] ''"
nNews[1]["link"]="LICENCE.txt"

nNews[2]=new Array()
nNews[2]["text"]="FADE"
nNews[2]["link"]="LICENCE.txt"

/********************************************************************************
Object code...Object constructors and functions...
********************************************************************************/
function makeNewsObj(obj,nest,font,size,color,news,fadespeed,betweendelay,slidespeed,works,newsheight){
   nest=(!nest) ? "":'document.'+nest+'.'
   this.css=bw.dom? document.getElementById(obj).style:bw.ie4?document.all[obj].style:bw.ns4?eval(nest+"document.layers." +obj):0;	
   this.writeref=bw.dom? document.getElementById(obj):bw.ie4?document.all[obj]:bw.ns4?eval(nest+"document.layers." +obj+".document"):0;
if(font){this.color=new Array(); this.color=eval(color); this.news=new Array(); this.news=eval(news)
 this.font=font; this.size=size; this.speed=fadespeed; this.delay=betweendelay; this.newsheight=newsheight;
 this.fadeIn=b_fadeIn;this.fadeOut=b_fadeOut; this.newsWrite=b_newsWrite; this.y=1
 this.slideIn=b_slideIn; this.moveIt=b_moveIt; this.slideSpeed=slidespeed; this.works=works
 if(bw.dom || bw.ie4){this.css.fontFamily=this.font; this.css.fontSize=this.size; this.css.color=this.color[0]}
}
this.obj = obj + "Object";  eval(this.obj + "=this"); return this
}

// A unit of measure that will be added when setting the position of a layer.
var px = bw.ns4||window.opera?"":"px";

function b_moveIt(x,y){this.x=x; this.y=y; this.css.left=this.x+px; this.css.top=this.y+px;}

function b_newsWrite(num,i){
if (bw.ns4){
 this.writeref.write("<a href=\""+this.news[num]['link']+"\" target=\"myTarget\" style=\"text-decoration:none; font-size:"+this.size+"px\">"
 	+"<font face=\""+this.font+"\" color=\""+this.color[i]+"\">"+this.news[num]['text']+"</font></a>")
 this.writeref.close()
}else this.writeref.innerHTML = '<a id="'+this.obj+'link' +'" target="myTarget"  style="text-decoration:none; font-size:'+this.size+'px; color:'+this.color[i]+'" href="'+this.news[num]['link']+'">'+this.news[num]['text']+'</a>'
}
//Slide in
function b_slideIn(num,i){
if (this.y>0){
 if (i==0){this.moveIt(0,this.newsheight); this.newsWrite(num,this.color.length-1)}
 this.moveIt(this.x,this.y-this.slideSpeed)
 i ++
 setTimeout(this.obj+".slideIn("+num+","+i+");",50)
}else setTimeout(this.obj+".fadeOut("+num+","+(this.color.length-1)+")",this.delay)
}
//The fade functions
function b_fadeIn(num,i){
if (i<this.color.length){
 if (i==0 || bw.ns4) this.newsWrite(num,i)
 else{
 	obj = bw.ie4?eval(this.obj+"link"):document.getElementById(this.obj+"link")
 	obj.style.color = this.color[i]
 }
 i ++
 setTimeout(this.obj+".fadeIn("+num+","+i+")",this.speed)
}else setTimeout(this.obj+".fadeOut("+num+","+(this.color.length-1)+")",this.delay)
}

function b_fadeOut(num,i){
if (i>=0){
 if (i==0 || bw.ns4) this.newsWrite(num,i)	
 else{
 	obj = bw.ie4?eval(this.obj+"link"):document.getElementById(this.obj+"link")
 	obj.style.color = this.color[i]
 }
 i --
 setTimeout(this.obj+".fadeOut("+num+","+i+")",this.speed)
}else{
 num ++
 if(num==this.news.length) num=0
 works = !this.works?0:this.works==1?1:Math.round(Math.random())
 if(works==0) setTimeout(this.obj+".fadeIn("+num+",0)",500)
 else if (works==1){this.y=1; setTimeout(this.obj+".slideIn("+num+",0)",500)
 }
}
}
/********************************************************************************************
The init function. Calls the object constructor and set some properties and starts the fade
*********************************************************************************************/
function fadeInit(){
oNews = new makeNewsObj('divNews','divNewsCont',nFont,nFontsize,"nColor","nNews",nFadespeed,nBetweendelay,nSlidespeed,nWorks,nNewsheight)
oNewsCont = new makeNewsObj('divNewsCont')
works = !oNews.works?0:oNews.works==1?1:Math.round(Math.random())
if (works==0) oNews.fadeIn(0,0)
else if (works==1) oNews.slideIn(0,0)
oNewsCont.css.visibility = "visible"
}

//Calls the init function on pageload. 
if(bw.bw) onload = fadeInit
</script>

</head>

<body marginleft="0" marginheight="0">

<div id="divNewsCont">
<div id="divNews">
ERROR! Browser version too old or usupported wordeditor! Use Notepad, Frontpage, Dreamweaver or any webeditor software of your choise...  -NisseLord
</div>
</div>


</body>
</html>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...