Gå til innhold

Xbox 360 Bare 4!


Xaero Chief

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at Rune Fjeld Olsen gir Xbox 360 dårligere terningkast en gamecube er fordi Rune er Nintendogutt.

5602176[/snapback]

Jeg er ikke noe mer glad i Nintendo enn jeg er i andre gode spillutviklere. Men jeg er glad i Zelda og Metroid for eksempel. Og Halo 2. Og Shadow of the Colossus. Og Lumines. Og Half-Life 2. Og Project Gotham Racing 3. Og Nintendogs.

 

Kort sagt, jeg er glad i gode spill - ikke maskinene de spilles på, og mener vel at jeg gjennom anmeldelsene jeg skriver demonstrerer ganske tydelig at jeg ikke favoriserer noen spesielle spillplattformer.

 

Hver gang en ny spillmaskin lanseres, får den masse oppmerksomhet i media - både redaksjonelt, og i form av reklame. Folk snakker om den. Og det er mange som lurer på om de skal kjøpe den.

 

Det er derfor VG anmelder nye spillmaskiner - for å forsøke å gi folk et inntrykk av både hva vi mener, og om denne nye, flotte maskinen kan være noe for dem der og da. Om de skal kjøpe den nå, ikke om de skal kjøpe den om et år, som er noe hverken jeg eller noen andre kan vite.

 

Og det er derfor jeg kommer til å vende tilbake til Xbox 360 og gjøre nye vurderinger av den når den får konkurranse av andre, nye spillmaskiner. Eller når det er sider ved den som jeg mener fortjener en skikkelig gjennomgang.

 

Jeg vet jeg taler for døve ører her, men det er lov å forsøke =)

5603620[/snapback]

 

Du taler ikke for døve ører, bare alle oss som tier, ergo samtykker :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med VGs anmelder. Min 360 samler pr. tiden støv fordi det ikke finnes spill til den som jeg vil spille. Jeg foretrekker Halo2 i stedet for de spillene som er lansert til 360. Og Halo2 spiller jeg på min gamle xbox fordi 360en lagger når det er mye skyting med plasmavåpen samtidig.

 

Men når det er sagt så er jeg ikke i tvil om at 360en kommer til å bli flittig brukt når de gode spillene kommer. Jeg regner med at f eks Halo3 vil bli helt sinnsykt bra.

Lenke til kommentar
Jeg lurte også veldig på denne karakteren da jeg trodde du mente maskinen generelt. Altså design, funksjonalitet, tileggsfunkjsoner osv... Hvor 360 har mye å rutte med.

5603886[/snapback]

 

Hva gir designet 360 noe spess mer å rutte med? :tease: Vil ikke akkurat si den er pæn

:innocent:

5607325[/snapback]

 

Tja... jeg ville nå si at den er veldig pen der den står og lyser opp ved TV'en min :)

Likte egentlig ingen av de gamle konsolene sitt design spesielt godt, men nå ser det ut til at også Nintendo og SONY har fått fart på hjulene.

Lenke til kommentar
Tja... jeg ville nå si at den er veldig pen der den står og lyser opp ved TV'en min :)

Likte egentlig ingen av de gamle konsolene sitt design spesielt godt, men nå ser det ut til at også Nintendo og SONY har fått fart på hjulene.

5620352[/snapback]

 

Imho så er den gråfargen 360har, og formen meget stygg. Til og med xbox'n var penere.. Men merk at dette er en meget subjektiv mening.. PS2 er heller ikke pen å se på. Men PS3 ser ut til å ha ting på gang :)

 

latterlig tråd... :nei:

 

Latterlig post... :tease:

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Tja... jeg ville nå si at den er veldig pen der den står og lyser opp ved TV'en min :)

Likte egentlig ingen av de gamle konsolene sitt design spesielt godt, men nå ser det ut til at også Nintendo og SONY har fått fart på hjulene.

5620352[/snapback]

 

Imho så er den gråfargen 360har, og formen meget stygg xbox'n var penere.. Men merk at dette er en meget subjektiv mening.. PS2 er heller ikke pen å se på. Men PS3 ser ut til å ha ting på gang :)

 

Jepp, PS3 ser ut til å få det desidert beste designet av alle konsollene syntest jeg...

Men jeg syntest da i alle fall at 360 uten tvil ser mye mer fresh, og samtidig stilren ut enn noen av de forrige konsollene. Det er klart at det er fint med en anonym konsoll man setter ved siden av TV'en... men jeg liker at ting skiller seg litt ut til tider også.

Og den hvite 360'en er akkurat den lille tingen som lyser opp den ellers så svarte TV-Benken min :)

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Når vi er inne på design blant alle neste generasjonskonsollene må jeg få si at jeg synes Revolution ser klart penest ut. Dette er såklart høyest subjektivt og bygger på mine helt personlige meninger. Revolution har rette linjer og er i så måte veldig stilren. Ikke nok med det, men den har også et selfloading disctray med ledlys. Dette gir en effekt som ikke kan matches. Bare tenk det. Blått lys foran på konsollen rundt disctray. Dessuten er konsollen minst av de tre og kan fåes i mange forskjellige farger. Den har også et eget stand man kan sette den på om man vil at den skal stå lodrett. Ser meget stilig ut.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på design blant alle neste generasjonskonsollene må jeg få si at jeg synes Revolution ser klart penest ut. Dette er såklart høyest subjektivt og bygger på mine helt personlige meninger. Revolution har rette linjer og er i så måte veldig stilren. Ikke nok med det, men den har også et selfloading disctray med ledlys. Dette gir en effekt som ikke kan matches. Bare tenk det. Blått lys foran på konsollen rundt disctray. Dessuten er konsollen minst av de tre og kan fåes i mange forskjellige farger. Den har også et eget stand man kan sette den på om man vil at den skal stå lodrett. Ser meget stilig ut.

5622576[/snapback]

 

Jepp... er enig der. Men jeg syntest designet er litt enkelt for min smak. PS3 skiller seg litt mer ut, og ser veldig nymotens og avansert ut, men samtidig har den en nokså enkel look.

Men det er som sagt helt subjektivt, og egentlig helt uten betydning.

Men som sagt er jeg storfonøyd med 360, og alle konsollene sine design, og dermed spiller det egentlig ingen rolle for meg hvilken som er penest

Lenke til kommentar
Når vi er inne på design blant alle neste generasjonskonsollene må jeg få si at jeg synes Revolution ser klart penest ut. Dette er såklart høyest subjektivt og bygger på mine helt personlige meninger. Revolution har rette linjer og er i så måte veldig stilren. Ikke nok med det, men den har også et selfloading disctray med ledlys. Dette gir en effekt som ikke kan matches. Bare tenk det. Blått lys foran på konsollen rundt disctray. Dessuten er konsollen minst av de tre og kan fåes i mange forskjellige farger. Den har også et eget stand man kan sette den på om man vil at den skal stå lodrett. Ser meget stilig ut.

5622576[/snapback]

 

Jepp... er enig der. Men jeg syntest designet er litt enkelt for min smak. PS3 skiller seg litt mer ut, og ser veldig nymotens og avansert ut, men samtidig har den en nokså enkel look.

Men det er som sagt helt subjektivt, og egentlig helt uten betydning.

Men som sagt er jeg storfonøyd med 360, og alle konsollene sine design, og dermed spiller det egentlig ingen rolle for meg hvilken som er penest

5622683[/snapback]

 

Jeg synes ikke ps3 er noe pen å se på , ligner mest på noe jeg ville hatt stående på kjøkkenbenken - en kjempefin toaster :w00t:

 

Men antar den vil bli litt kjekkere enn en toaster da :yes:

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke ps3 er noe pen å se på , ligner mest på noe jeg ville hatt stående på kjøkkenbenken - en kjempefin toaster  :w00t:

 

Men antar den vil bli litt kjekkere enn en toaster da  :yes:

5622716[/snapback]

 

Haha;) Når du sier det så ser den kanskje ut som en brødboks eller en toast-maskin :)

 

Med for guds skyld kjøkken artikler kan være pene de også! og curven på ps3n appelerer til meg ihvertfall.. Synes desigenet på 360 får den til å se fragile ut :innocent:

Lenke til kommentar
Når vi er inne på design blant alle neste generasjonskonsollene må jeg få si at jeg synes Revolution ser klart penest ut. Dette er såklart høyest subjektivt og bygger på mine helt personlige meninger. Revolution har rette linjer og er i så måte veldig stilren. Ikke nok med det, men den har også et selfloading disctray med ledlys. Dette gir en effekt som ikke kan matches. Bare tenk det. Blått lys foran på konsollen rundt disctray. Dessuten er konsollen minst av de tre og kan fåes i mange forskjellige farger. Den har også et eget stand man kan sette den på om man vil at den skal stå lodrett. Ser meget stilig ut.

5622576[/snapback]

 

Jepp... er enig der. Men jeg syntest designet er litt enkelt for min smak. PS3 skiller seg litt mer ut, og ser veldig nymotens og avansert ut, men samtidig har den en nokså enkel look.

Men det er som sagt helt subjektivt, og egentlig helt uten betydning.

Men som sagt er jeg storfonøyd med 360, og alle konsollene sine design, og dermed spiller det egentlig ingen rolle for meg hvilken som er penest

5622683[/snapback]

 

Jeg synes ikke ps3 er noe pen å se på , ligner mest på noe jeg ville hatt stående på kjøkkenbenken - en kjempefin toaster :w00t:

 

Men antar den vil bli litt kjekkere enn en toaster da :yes:

5622716[/snapback]

 

Vel - det beste ville være varmeutviklingen fra Xbox360 og designet til PS3 - det ville bli en fin toaster.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Jeg så hær en dag at 360'n fikk bare 4 som karakter i bla. VG..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si! Han Rune Fjeld Olsen kan ikke gi karakterer!!

 

Han ga 4 grunnlag for spillene! Men såvidt jeg husker så ga han Gamecube-konsollen 6! Den kan jo ikke lese av DVD plater engang!!

 

 

JEG BLIR SÅ IRRITERT!

:(

 

*Moderatornotis: Begrens bruken av smileys. Takk!*

5599621[/snapback]

 

Syns Rune gjør en bra jobb jeg og syns det blir feil å gi Xbox360 en 6`er. Hva skal du gi PS3 når det kommer da ? Det er jo en del feil med Xbox360`en og spillene er jo ikke så sinnsykt mye å skryte over. Det er ikke noe nytt lissom som får meg til å kjøpe konsollen.

 

Hadde konsollen vært bra så hadde jeg kjøpt den selv men titlene som dere Xbox fans skryter over som PG3 imponerer meg ikke. Jeg vil se skademodell ! Jeg vil ha muligheter til å modde bilen som i Gran Turismo.

Lenke til kommentar

Avean, som vanlig klarer du å produsere en kommentar som inneholder så mange latterligheter at folk umulig kan ta deg seriøst.

 

Tror du virkelig VGs anmelder ga Xbox 360 en lav score fordi han ville holde av de høyere tallene på terningen til PS3 ? Hvordan iallverden kan noen som helst vite at PS3 ikke ender opp med en bunnkarakter ?

Lenke til kommentar
Avean, som vanlig klarer du å produsere en kommentar som inneholder så mange latterligheter at folk umulig kan ta deg seriøst.

 

Tror du virkelig VGs anmelder ga Xbox 360 en lav score fordi han ville holde av de høyere tallene på terningen til PS3 ? Hvordan iallverden kan noen som helst vite at PS3 ikke ender opp med en bunnkarakter ?

5632818[/snapback]

 

hehehe ventet den kom :)

Altså når skrev jeg at anmelderen holder av score til PS3 ? Det jeg mente var at Xbox360 har mye rom for forbedringer og da kom jeg med ett eksempel på enn hvis en bedre konsoll kommer ? Hvis du ærlig mener Xbox360 fortjener en 6`er så vil det bety det er den perfekte konsollen. Det er den vel ikke ?

 

Hvis PS3 er dårligere enn Xbox360 skal jeg kle meg naken å svømme tvers over trondheimsfjorden, det er faen meg seriøst. Sony har aldri tapt en konsollkrig før og jeg griner hvis de taper mot Microsoft. Nei den tankegangen forblir i drømmene hos Xbox fans tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Xbox 360 er den absolutt beste konsollen på markedet pr. dags dato, men ser du lengre fremme i denne tråden ser du at jeg ikke vil gi den en 6er.

 

Skulle anmeldere ta hensyn til hva som kommer i tester, tror jeg de hadde blitt arbeidløse ganske kjapt. Se for eksempel itavisen.nos test av Sony Ericsson K500i, den fikk 6. Finnes det bedre telefoner på markedet ? Ja.

Lenke til kommentar
Jeg så hær en dag at 360'n fikk bare 4 som karakter i bla. VG..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si! Han Rune Fjeld Olsen kan ikke gi karakterer!!

 

Han ga 4 grunnlag for spillene! Men såvidt jeg husker så ga han Gamecube-konsollen 6! Den kan jo ikke lese av DVD plater engang!!

 

 

JEG BLIR SÅ IRRITERT!

:(

 

*Moderatornotis: Begrens bruken av smileys. Takk!*

5599621[/snapback]

 

Syns Rune gjør en bra jobb jeg og syns det blir feil å gi Xbox360 en 6`er. Hva skal du gi PS3 når det kommer da ? Det er jo en del feil med Xbox360`en og spillene er jo ikke så sinnsykt mye å skryte over. Det er ikke noe nytt lissom som får meg til å kjøpe konsollen.

 

Hadde konsollen vært bra så hadde jeg kjøpt den selv men titlene som dere Xbox fans skryter over som PG3 imponerer meg ikke. Jeg vil se skademodell ! Jeg vil ha muligheter til å modde bilen som i Gran Turismo.

5632786[/snapback]

 

Jeg er enig at X360 kanskje ikke fortjener 6, men det gjorde heller ikke Gamecube ved lansering. Hvis det stemmer som det har blitt sagt tidligere her at Gamecube fikk 6'er av VG så holder vel ikke forklaringen om at X360 fikk 4 pga spilla. Hvilke fantastiske spill hadde GameCube ved lansering da? Wave Race og Luigi's Mansion var vel ikke akkurat noen toppspill som man kan kalle "system sellers".

Lenke til kommentar
Jeg så hær en dag at 360'n fikk bare 4 som karakter i bla. VG..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si! Han Rune Fjeld Olsen kan ikke gi karakterer!!

 

Han ga 4 grunnlag for spillene! Men såvidt jeg husker så ga han Gamecube-konsollen 6! Den kan jo ikke lese av DVD plater engang!!

 

 

JEG BLIR SÅ IRRITERT!

:(

 

*Moderatornotis: Begrens bruken av smileys. Takk!*

5599621[/snapback]

 

Syns Rune gjør en bra jobb jeg og syns det blir feil å gi Xbox360 en 6`er. Hva skal du gi PS3 når det kommer da ? Det er jo en del feil med Xbox360`en og spillene er jo ikke så sinnsykt mye å skryte over. Det er ikke noe nytt lissom som får meg til å kjøpe konsollen.

 

Hadde konsollen vært bra så hadde jeg kjøpt den selv men titlene som dere Xbox fans skryter over som PG3 imponerer meg ikke. Jeg vil se skademodell ! Jeg vil ha muligheter til å modde bilen som i Gran Turismo.

5632786[/snapback]

 

Jeg er enig at X360 kanskje ikke fortjener 6, men det gjorde heller ikke Gamecube ved lansering. Hvis det stemmer som det har blitt sagt tidligere her at Gamecube fikk 6'er av VG så holder vel ikke forklaringen om at X360 fikk 4 pga spilla. Hvilke fantastiske spill hadde GameCube ved lansering da? Wave Race og Luigi's Mansion var vel ikke akkurat noen toppspill som man kan kalle "system sellers".

5633087[/snapback]

 

Er det noe som kan bekrefte at GC fikk 6'er ved lansering av VG.

Det kan da umulig stemme... jeg har aldri vært borti en så svak lansering.

De eneste som var spesielt bra var vel SW: Rogue Squadron og Luigis Manison.

Og det eneste som virkelig kunne skilte med en topp opplevelse var Rogue Squadron. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...