Gå til innhold

Det skumleste med half-life 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde med meg en diger tannhjul, som jeg holdt med gravitasjonskanon. Det er beste middel mot speiderzombiene, avgjort. Men, er det noen bortsett meg som vet at alle de zobbiene skriker "Hjelp! Vond!" på russisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg hadde med meg en diger tannhjul, som jeg holdt med gravitasjonskanon. Det er beste middel mot speiderzombiene, avgjort. Men, er det noen bortsett  meg som vet at alle de zobbiene skriker "Hjelp! Vond!" på russisk?

5748145[/snapback]

Det er jo i russland eller ett eller annet sted i øst-europa det foregår da...

Men hvordan fant du ut det egentlig?

Endret av Acolyt3
Skrevet

Jeg synes det var insekt-kjærringer. Ikke at de var noe særlig skumle, men jeg var lei av å springe rund og plaffe på denne digre "kua" i bassenget. Ellers synes jeg at de zombiene som kaster små krabbene på deg er skumlest. Men det går jo veldig bra med en oksigenballon. Bare kast den nokså nøyaktig, så brenner hele laget.

Ellers, tannhjul og oksigenballoner er nynnige saker.

Jeg gjorde en del triks. For eksempel, tatt med meg en programmerbare maskingevar i "Nova". Det går an å holde den ved bruk av gravitasjonskanon. Jeg sparte godt på ammunisjon på veien, brukte den mot krabber og sann. Desverre, er den ikke noe tess mot zombier. Men da jeg satte den fra meg ved en gitter, med tanke om å se meg rund og sjekke i hjørnene, så hørte jeg bare "t-t-t-t". Det viste seg, at der var noen soldater bak gitter. Så var det ikke noe soldater mer.

Har noen merket at zombiene skriker "Help! Vond!" på russisk? Og hvor, i all verden, var det blitt av kvinnene i Ravenholm? Det er jo bare mannfolk som er zombi der.

Skrevet

Det som er skumlest er følelsen man får ved å i det hele tatt spille HL-2, lydene, historien, grafikken, ja alt! :grin: Jeg synes at hele spillet er skummelt, ikke bare en scene liksom, men hvis jeg skulle ha valgt en, så blir det vel på begynnelsen der man må løpe i fra de soldatfolka i den blokkbygningen. Første gang jeg spilte HL-2 og kom dit, fikk jeg et slags adrenalinkick, helt utrolig egentlig, skallen dunket på grunn av spenningen! :roll:

Men nå ser jeg frem til Episode 2 her! Gleder meg utrolig for å se hva Valve har mekka sammen denne gangen! ;D

Skrevet
Jeg hadde med meg en diger tannhjul, som jeg holdt med gravitasjonskanon. Det er beste middel mot speiderzombiene, avgjort. Men, er det noen bortsett  meg som vet at alle de zobbiene skriker "Hjelp! Vond!" på russisk?

5748145[/snapback]

Det er jo i russland eller ett eller annet sted i øst-europa det foregår da...

Men hvordan fant du ut det egentlig?

5748214[/snapback]

Man hører det ganske enkelt, bare lytt neste gang du kommer over en slik!

Jeg har alltid trodd de har sagt det, men har aldri tenkt over det noe mer.

Enda et skritt nærmere å løse Half Life's historie! ^^,

Skrevet
Det er jo bare mannfolk som er zombi der.

5748297[/snapback]

Jeg tror at en del av zombiene i ravenholm er kvinner... fordi brystene er opprevet og det er trolig headcrabene som forvrenger stemmen... det eneste som irriterer meg er at de har alle like klær! :mad:

Skrevet (endret)

Det skumleste med Half-Life 2 var jo at det ikke ville fungere når jeg installerte det første gangen. DET var skummelt, det! :p

Ellers blir det vel Ravenholm, tenker jeg. Men jeg har opplevd langt skumlere ting i andre spill for å si det sånn, som f.eks. i F.E.A.R og Thief 3.

Endret av Juke
Skrevet

Første møte med leaperzombiene satte en støkk i meg. Jeg løp igjennom en hel sekvens i Ravenholm uten å avfyre et eneste skudd pga. at jeg hadde en slik en i nakken. Å spille på den værste vanskelighetsgraden gjør noe med spillestilen.

Skrevet

første scenen når duløper fra combine, etter å ha hvert i den bygningen som blir raida, rett før du møter alyx,

når du går mot trappa, og du ser combine foran deg som tenner den kølla si, og du snur deg for du tror du har løpt feil, og da ser du combine bak deg, også finner du ut at du må egentlig ta til høyre for å stikke av, det hele når du ikke har våpen, da fikk jeg panikk haha,

men ikke no var skummelt, ravenholm var litt hva skal du si, fikk deg til å se litt bedre rundt deg, men ellers ikke no annet.

Skrevet

det skumleste er definitivt "fast zombiesene". Hater å ha raske ting etter meg. Særlig ting som knurrer og lager grusomme lyder. Bortsett fra det blir vel Gmans "plutselig er han der og plutselig er han borte". Det gir meg en uhyggelig stemning. Også i de gamle husene langs kysten, der de poisened zombiesene er. Og lager de heftige puste lydene. Scary!

Skrevet (endret)

Svarte headcrabs. De bare lusker rundt helt saaakte også flyr rett i trynet på deg og du har 1HP left.

Endret av Bitex
Skrevet

ble litt interessert når jeg leste om de russiske zombiene.. har noen mulighet for å skrive "hjelp! Vondt!" på russisk her? Lettere å høre etter da ;) Har også alltid lurt på hvor dette skulle foregå... hvis det i hele tatt foregikk et spess sted i verden. Half life 2 er bra gjennomtenkt ass!

Skrevet
ble litt interessert når jeg leste om de russiske zombiene.. har noen mulighet for å skrive "hjelp! Vondt!" på russisk her? Lettere å høre etter da ;) Har også alltid lurt på hvor dette skulle foregå... hvis det i hele tatt foregikk et spess sted i verden. Half life 2 er bra gjennomtenkt ass!

5802464[/snapback]

Ja helt enig ass! :dribble:

:ermm:

Skrevet

5802464[/snapback]

Ja helt enig ass! :dribble:

:ermm:

5803285[/snapback]

Men uansett... Jeg fant noe litt zombie film aktig i starten av sandtraps.. I den tunellen derzombiene begynner å komme så er detet lite rom til høyre med et glassvindu.. går du inn der begynner zombiene å dunke på ruta.. kjempe ekkelt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...