Gå til innhold

Kritikk på personlig portefølje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Komm ikke inn :hmm:

Warning: main(include_files/default.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/fakey/web/index.php on line 78

Warning: main() [function.include]: Failed opening 'include_files/default.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear:/web/www/include') in /web/www/frac/users/fakey/web/index.php on line 78

Endret av HoaXed
Skrevet (endret)

det er fordi jeg ikke har lagt til innhold ennå. Kan noen fortelle meg poenget med god kode?

Endret av banansplitt
Skrevet
det er fordi jeg ikke har lagt til innhold ennå. Kan noen fortelle meg poenget med god kode?

5600573[/snapback]

Beklager.. Trodde det var porteføljen du ville ha kritikk på, ikke siden :thumbup:

Skrevet

Si meg: Merker du i det hele tatt uten å kikke i kilden at det er dårlig kode? Hvis svaret er nei, synes jeg det er poengløst med kunsnterisk kode.

Skrevet

5600573[/snapback]

Tror du kommer til å få høre i fra mange med denne uttalelsen. :)

Skrevet
Si meg: Merker du i det hele tatt uten å kikke i kilden at det er dårlig kode? Hvis svaret er nei, synes jeg det er poengløst med kunsnterisk kode.

Ja. Jeg merker det uten å titte i koden.

Skrevet

Ja. Jeg merker det uten å titte i koden.

5602179[/snapback]

Du så at siden var bygd opp av tables altså?

Skrevet

Eg òg hadde mine mistanker, men berre pga. at footer var i bunnen av nettleservindauget. Dette er sjølvsagt fullt mulig med eit CSS-layout òg, men ikkje like vanlig.

Skrevet

Et prima eksempel på forskjell mellom god/dårlig kode:

Bruker Opera-mini på mobilen min som WAP-lesar, og sider basert på finfin HTML+CSS blir svært, svært små, og tar lite tid å laste ned. Det stikk motsatte finn du med sider med unødvendig dårlig kode.

Skrevet
Du så at siden var bygd opp av tables altså?

Ikke umiddelbart, men etter å har forsøkt å markere tittelen i header og teksten i meny-elementene - og jeg kun endte opp med å markere masse bilder - la jeg sammen 2 og 2 og konkluderte med at resten av koden sansynligvis var dritt.

I was right :)

Skrevet

Umoderne - nei, dessverre, men flere og flere innser i alle fall at det er feil å bruke tabeller til å sette opp design. Tabulært innhold i tabeller er riktig, ingenting annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...