Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Ringte NExtgentel kundeservice i dag, og de skal sende meg ny ruter (ikke Zyxel) som er ADSL 2+ kompatibel(husker ikke hvilken det var). Men en ting som er helt klart er at Zyxel ruteren ikke tåler belastning(går ned når jeg bruker ftp og bitcomet).

5774509[/snapback]

 

 

Thomson SpeedTouch 546i ?

5775559[/snapback]

 

Ja jeg lurer på om det var det det var. Håper den funker bedre en Zyxel, for den er jo nesten en vits. Tåler ikke belastning. I natt når jeg ikke har brukt pc'ene har den hatt en oppetid på snart 12 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at de fortsetter å sende ut zyxel når den ikke funker i det hele tatt.

Blir jo bare mer arbeid for dem å drive å bytte ut etterhvert som folk oppdager problemet.

5777146[/snapback]

 

Forhåpentligvis så kommer Zyxel med en firmware oppgradering som fikser problemene, regner med at det er litt barnesykdommer i softwaren. For jeg har vanskelig å forstå hvordan den rent fysisk ikke takler loaden når min gamle cisco 677 klarte det.

Lenke til kommentar

Thompson routeren har samme problemer som Zyxel routeren. Det kan jeg bekrefte etter som jeg har lånt meg en 546i. Det er noe med Firmwaren til disse som bugger:(Kan også være noe med Synchen til de nye DSLAMENE de har slengt inn i sentralene.

Ingen som vet hva det kan være ? Det funker fint å spillet etc.. DØN STABILT men med en gang man starter å laste P2P eller FTP så går den under.

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg plugget i ZyXEL ruteren og bredbåndslinje er driftsatt.

I påvente av oppgradering til ADSL2+ i sentralen, har jeg fått ADSL Free.

(6,5 Mbit)

Jeg hadde før dette Firstmile med 700Kbit.

Hva tror dere jeg drar ned nå? 6,5 Mbit, neida 550 Kbit !!!!

Hva f... er det her? En linje som går saktere enn den jeg hadde.

Og Nextgentel er ikke å få tak i.

 

Dette lover ikke bra. Hvis ikke dette løser seg FORT, sender jeg hele spetakelet i retur

 

:mad:

Lenke til kommentar
Thompson routeren har samme problemer som Zyxel routeren. Det kan jeg bekrefte etter som jeg har lånt meg en 546i. Det er noe med Firmwaren til disse som bugger:(Kan også være noe med Synchen til de nye DSLAMENE de har slengt inn i sentralene.

Ingen som vet hva det kan være ? Det funker fint å spillet etc.. DØN STABILT men med en gang man starter å laste P2P eller FTP så går den under.

5778926[/snapback]

 

Det der var litt interesant for jeg har heller ALDRI mister nettet mens jeg spiller...

 

Det kan være fordi det er TCP som sliter og ikke UDP som spill benytter...

 

Jeg detter til sammenligning ut flere ganger om dagen mens jeg sitter på forumet her...

 

her er et eksempel på en nøyaktig test av din TCP og UDP hastighet:

image065.png

 

Viss det er noien flere som vil teste dette programmet kan det lastes ned HER.

 

EDIT: viss det er noen som vil ha versjon 5.0 av TPTEST i steden så last den ned på nytt.. lastet opp den nyeste versjonen av programmet nå....

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Forhåpentligvis så kommer Zyxel med en firmware oppgradering som fikser problemene, regner med at det er litt barnesykdommer i softwaren. For jeg har vanskelig å forstå hvordan den rent fysisk ikke takler loaden når min gamle cisco 677 klarte det.

5777799[/snapback]

 

Ja lov å håpe.

Men fryktelig kjedelig å sitte med en løsning som ikke er til å stole på i det hele tatt mens vi venter på en fix.

Folk mister jo gjerne både telefon og tv og gjerne andre ting også når dette ikke funker.

Og nextgentel kommer med null info om problemet, ikke engang når kunder med problemer spør hva som skjer.

Faktisk første gang jeg har vært irritert på ngt sin kundeservice :)

Forventer at det man betaler for funker som det skal, og forventer ihvertfall at kundeservice svarer deg når du forteller dem at noe er galt.

Lenke til kommentar

Enig her asså! Merkelig av NGT og ikke begynne feilsøking en gang bare ignorerer kunder imens dem får i driftsatt alle de nye kundene sine slik at krigen mellom Telenor å NGT blir enda større. Forbanna selskap. har mistet nett flere ganger men en ting jeg har merket, lastet ned Limewire for å teste, og da viser det seg at Limewirer klarer å laste som bare F... uten at linjen ramler ned. Jeg har også bare Free med 5800 Kbit i snitt og 700 opp i snitt. Telenor klarte ikke å levere mere en 4500-4800 Enda linje lengden min er 687 M og 0.6 og Nye DSLAMER og ikke mye DSL kunder igjen på sentralen iogmed at de fleste har komt seg på Fiber ( Lyse) ville nå tro at NGT kunne Levere rundt 6500-7000 med de nye DSLAMENE sine. Lukter mye svidd rundt her regner med å flytte ganske kjapt hjem til min far igjen, som har Lyse.

Lenke til kommentar

Koblet opp Zyxel i dag og måler ADSL hastighet (skal ha 2+).

Power og DSL lampen lyser grønn (stabil) mens 10/100M og PPP blinker orange.

Måler 6800/733 som betyr at jeg får kun ADSL hastighet (600M til sentral).

 

Kan noen bekrefte om status på PPP lampen skal være blinkende orange?

Lenke til kommentar

Det virker bra for meg. Virker som det hovedsaklig er de som har Zyxel-modem og de som har Speedtouch men ikke har fulgt oppskriften på ngtforum.net som har problemer.

 

Når man ringer til NGT og trenger teknisk hjelp bør man velge tekniker i telefonmenyen med en gang. Tror det er 2, 3, 4, men de har byttet på det nylig, så det er mulig det er den gamle jeg husker.

Lenke til kommentar
Okey jeg har ikke lest igjennom hele tråden enda. Har alle problemer? Lav hastighet og ustabilitet?

 

Hva sier NGT når dere ringer da? Skal sette deg over til en tekniker?

 

Synes det hele virker møkkadårlig....

5781319[/snapback]

 

Jeg skulle ha 6,5 Mbit frem til jeg får ADSL2+ om 2-3 uker. Det jeg fikk var 500-600 Kbit! (Jeg bor 1074 meter fra sentralen)

Etter å ha ventet 60-70 min. på teknikker på support, skal han ha oppjustert linja til 1,5 Mbit (Det får jeg først sjekket i kveld)

De skal skifte et kort på sentralen for ADSL2+ og vi får se hvor mye jeg får ut av linja etter den tid.

Dette lover IKKE bra og ja support ventetid, er "møkkadårlig"

Lenke til kommentar
Det virker bra for meg. Virker som det hovedsaklig er de som har Zyxel-modem og de som har Speedtouch men ikke har fulgt oppskriften på ngtforum.net som har problemer.

 

Når man ringer til NGT og trenger teknisk hjelp bør man velge tekniker i telefonmenyen med en gang. Tror det er 2, 3, 4, men de har byttet på det nylig, så det er mulig det er den gamle jeg husker.

5781380[/snapback]

 

Æææ? What? Mener du virkelig at man som bruker skal få hjelp på et uoffisielt forum ved problemer med linjen? Det er vel Nextgentel som har ansvaret å fikse hvis det er problemer med linjer/utstyr de har levert? Nå er vel nivået på de som er på dette forumet relativt høyt når det gjelder tekniske ting, men jeg kan ærlig talt ikke be moren min gå inn på ngtforum.net for å lete seg frem til løsning? Når man bestiller et produkt skal det fungere som beskrevet uten noen form for justering/fikling med utsyr hvis linjen skal brukes til normalt bruk.

 

Forresten, hvis det er en løsning på disse forumsidene, kan du ikke linke til de da?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Link til forumet: http://ngtforum.net

 

 

 

Pinger vg.no fra NGT linjen min... wtf...

 

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=105ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=28ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=104ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=26ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=105ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=27ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=106ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=26ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=106ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=26ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=107ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=27ms TTL=246

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=106ms TTL=246

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Ser at NGT har kampane for tida.

499 for 20mb+ Club Gull inkludert  hørtes fristende ut.

De 20 000 første som bestiller for dette

nesten 4000 har allerede bestiltifølge counteren dems)

 

http://ngt.no/privat/

 

Er dette noe bra?

5596685[/snapback]

 

Vi synes tilbudet er bra iallefall. :p

 

Vi bestilte for over 1 år siden, nå har vi endelig fått ruter, og linja skal være klar innen 1 uke. Var ikke den prisen da vi bestilte, men vi snakket med NGT og vi fikk til kampanjepris.

Lenke til kommentar

Vi alle som har bestilt ADSL2+ som er nye kunder, får bare ADSL free 6500. i vente på å bli overført til ADSL2+. Så laffi boy du er ikke alene med hastigheten. Problemet med hele Zyxelen er nokk firmwaren NGT har fått Plåtta inn i routeren. Den er nokk full av såkalte IT Nerder ifra NTNU shit,som er "pro" som har drevet på med data siden 2002. Det er Teknikere det. ( NEI EG LØYG ) Routeren skal fikses eller så ryker hele driten i søppla.Nekter å betale porto for å sende routeren tilbake for det er den ikke verdt en gang. Vi har forbrukerrådet på våres side, så dem som ikke vil betale kan bare be NGT dra til H"#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...