Gå til innhold

Vi lager en historie


levolac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fiskepinner, husholdningssaft og Celine Dion på anlegget. Jeg lener meg tilbake i sofaen og slapper av. Dette er definitivt verdt den ekstra turen på Kiwi. Måltidet rasket imidlertid med seg de siste kronene på kontoen, men det gjør ikke noe. På fredag kommer neste lass med trygdepenger.

”Man kan ikke blande epler og pærer,” hvisker jeg stille for meg selv, og stusser litt. Er det i det hele tatt et ordtak? Sant og si vet jeg ikke lenger. Jeg innser med ett at jeg kan ha mistet en del av forståelsen av det norske språket. Lingua astruxi?

Lenke til kommentar

"Lingua Astruxi? Typisk meg å komme med poengløse halvlatinske utsagn for meg selv når jeg bare sitter å tenker. Faen, det er bare mandag i dag - og jeg skal gå blakk helt frem til fredag. Hvis jeg kanskje bare hadde fått meg en jobb, så hadde jeg sluppet å porsjonere et brød og en nugatti-boks utover en helt uke. Nei ... nei ... nehei gett, jobbe er for andre - jeg er ikke laget for fysisk arbeid. Kan riktignok sitte å se på det i timesvis, men lenger enn det strekker ikke jeg meg. HERLIG, der skylte jeg ned den siste fiskepinna mens Celine Dion tok det siste frekvens-torturerende magedraget på refrenget sitt. Hva skal jeg ta meg til idag tro?

 

Tusle en tur ut i postkassa å se om det er noe nytt vel!"

Lenke til kommentar

Der lå søren meg månedens katalog sendt fra JYSK. Jeg skumleste den i håp om å finne

noe godt å ligge på i de sene nattetimer. Blikket mitt streifet raskt til naboen som så på meg

mens han uforskyldt holdt i en hageslange. Han holdt den på en måte som fikk meg til å brekke meg.

Men det var bare i et sekund før blikket mitt streifet videre til den vakre nabojenta i 5b..

Guuud, så vakker hun var. Jeg satte meg ned i gresset på plenen og iakktok henne. Plutselig fikk jeg en grøssende

tanke. En iskald hånd tok meg på skulderen.

Lenke til kommentar

Det var kompisen min, Franz.

«Hva er det du gjør?» Han sto litt over meg, med solen i bakgrunnen.

«Sjekk de beina,» sa jeg. Og selfølgelig trodde han at det var typen hans jeg mente.

«på dama seff!» fullførte jeg. Jeg hadde et øyeblikk glemt Franz seksuelle vaner. Men jeg fisket meg godt inn ved å ikke "fullføre" setninga. Fortsatt lingua asturix? Nei, det var heller mangelen på å kunne tolke personer - og situasjoner godt nok.

«Hva gjør du her?» spurte jeg Franz.

«Fantastisk vær i dag.» Jeg måtte si meg enig.

«Hør her, hva om vi tar en tur på byen, du sjekker opp dine typer - eller damer - og jeg sjekker typer? Good deal?» Han var mer ivrig enn vanlig.

 

Kommentar: Fisk meg ut! har ikke flere ord (24+) :p

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...