Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som bruker noe QBasic ennå?

Aah, jeg elsker bare å sitte på dos i Virtual PC å sitte med det primitive grensesnittet hvor man må ha med PRINT og INPUT i annahver linje...

Merklig hvor mye gøyere jeg synes det er å sitte der å pusle enn i windows egenlig, det er jo ikke nyttig, ikke en gang hvis jeg gidder å compile det vil jeg få nytte av det...

Hva pleide/pleier dere å bruke QBasic til, og hvordan forhold har dere til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laget et slags oversiktskart i qbasic for en større fabrikk tilbake i 93. Husker jeg fikk 25 000 for jobben ...

Fungerte ganske enkelt på den måten at du gikk inn i hovedmenyen, valgte område på fabrikken / rom, så fikk du opp detalj tegninger over rommet du ønsket.

Med alt ustyr inntegnet. Brukte qbasic og paint til å lage det. Alle bildefilene var .bmp

Men har ikke programmert noe siden da. Litt synd egentlig..

Skrevet

Jeg laga diverse GUIer i Qbasic, og mye unyttig dritt. Var ikke mer enn 11-12 år da... Er uansett kjekt å drive på med Qbasic en gang i blant :D

Skrevet (endret)

Hvordan? Bruk fantasien? Må tegne opp vinduene selv, knappene, boksene, lage et array (tabell) som inneholder alle dataene til vinduene, osv. Alt må lages "from scratch" for å si det sånn. Vil du ha støtte for mus, må du bruke litt assembly-kode til å lese av musens koordinater osv. Du finner mer informasjon om QBasic-GUIer her:

http://www.jacobpalm.dk

Endret av Johan123321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...