Gå til innhold

TES: Hva irriterte deg med Morrowind?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kom jeg på en vanvittig irriterende person, en bosmer i tribunal. Gaenor eller noe, en skikkelig drittunge som ber om penger og kommer tilbake i fullt ebony armor. Men det er på en måte ikke en -feil- i spillet, tipper Bethesda sitter og koser seg mens de tenker på alle stakkarene som sliter med ham. Jesh.

5580654[/snapback]

Han ruler!

Enkleste måten å få tak i full ebony armor :)

 

Ok, han er ille når man er på lav lvl :>

Lenke til kommentar
Nå kom jeg på en vanvittig irriterende person, en bosmer i tribunal. Gaenor eller noe, en skikkelig drittunge som ber om penger og kommer tilbake i fullt ebony armor. Men det er på en måte ikke en -feil- i spillet, tipper Bethesda sitter og koser seg mens de tenker på alle stakkarene som sliter med ham. Jesh.

5580654[/snapback]

Han ruler!

Enkleste måten å få tak i full ebony armor :)

 

Ok, han er ille når man er på lav lvl :>

5582349[/snapback]

Trikset er å ha mye luck så klarer du å treffe han ;)

Bare drikk 100 potions før du går på så kan du ta han når du er i litt lav lvl, tror jeg var lvl 25 når jeg klarte å ta han, etter mye slit da vel og merke

Lenke til kommentar

Ting som irriterer meg:

 

-Cliffracers

-Rotete dialoger

-Rotete/klønete questjournal - selv med den nyeste patchen.

-Cliffracers

-Butikkene har for lite penger

-Cliffracers

-Nevnte jeg cliffracers? :p Kan ikke nevnes nok i allefall.

-Det låser seg ofte.

-Spillet blir utrolig kjedelig (langtekkelig) hvis man ikke finner "boots of blinding speed", så de som ikke vet om disse støvlene går virkelig glipp av noe.

-At de har fjernet så utrolig mye av det som var tøft i forgjengeren (Daggerfall). Oblivion er jo stort sett en forenklet variant av Daggerfall, men selvsagt med bedre grafikk/lyd + at man befinner seg i en annen (mindre) verden. Hvor ble det av hestene, muligheten til å kjøpe hus og båt, bankene i byene, quicktravel, butikker med masse (uendelig) mye penger, randomgenererte quests, etc etc? Det virker som om Oblivion blir bedre i allefall, der har de med en del av det som ble "fjernet" i Morrowind + mye mer. :yes:

Lenke til kommentar

Wohoo!! En tråd etter mitt hjerte.. lol

 

1. Cliffracers! (bleh.. blir liksom kjedelig etter å ha drept 10.000 av dem...)

 

2. NPC kommentarene hver gang du passerer dem (ærlig talt, når resten av dialogen er tekstbasert, så kunne de spart seg for bad acting kjipe kommentarer som ofte sies i kor av 3-4 personer samtidig)

 

3. Dialogene - I enkelte tilfeller må man jo scrolle flere sider for å finne riktig spørsmål.. Syns helt enkelt de kunne spart seg for muligheten til å spørre de samme spørsmålene til alle.. Når man har spurt et sp.mål og fått et svar, da burde den bli borte til man trenger mere info eventuelt..

 

4. AI - Hvilken AI? NPC'er som bare vandrer meningsløst rundt.. Hvor ofte ser du en person bare gå rundt på et torg uten å prate med noen, uten å gå noe sted spesielt, veldig ofte snur de og går tilbake 2 meter, så snur de igjen og fortsetter der de gikk tidligere.. Tett.. Folk kunne i det minste ha pratet med hverandre, eller stått og glodd på varer i en butikk... Virker som NPC'ene bare er der for å være der..

 

5. Rotete story.. Tok ganske lang tid før jeg skjønte hva som egentlig var storyen.. Hva jeg egentlig skulle.. Det er jo tilnærmet lik null fortelling av story..

 

6. At man kan joine alle guilds.. Jeg liker å spille et spill en gang som Fighter, for deretter å spille det for andre gang som noe annet.. Man burde velge en vei liksom.. i Morrowind så velger man alle veiene om man vil...

 

7. Penger kommer for lett.. Spesielt om man installerer Tribunal.. Dette visste ikke jeg "før det var for sent".. Og hadde plutselig 60K med gull før jeg i det hele tatt visste hva main story i Morrowind var.. Deretter var det jo bare å kjøpe det en kom over av trainers og våpen og armour etc... Runda 111K idag faktisk.. Finner man en trainer så er det jo bare å levele opp i mente..

 

8. Det ble for lett.. pga punkt 7.

 

9. Det ble for vanskelig.. pga punkt 5.

 

10. Cliffracers :tease:

 

EDIT: 11. Landskaper som plutselig dukker opp i horisonten.. Viewdistance skule vært uendelig.. Ser veldig teit ut når et helt fjell er usynlig for deg helt til du står ved foten av det..

Endret av aMo
Lenke til kommentar

1. Cliffracers

2. Dårlige fjes

3. Dårlige animasjoner

4. Cliffracers

5. Underpowered og lite fengende magisystem

6. Cliffracers

7. CTD

8. Gå laaange avstander til fots, spesielt når du skulle treffe stammene i nord

9. Cliffracers

10. Repetitive kommentarer fra NPCer ("You n'wah!")

11. Cliffracers

 

*gå og gjemme seg under en stol*

Lenke til kommentar

1 Cliff-racers, eg høyre "Fight musikken", ser rundt meg, ser ingenting. Og så dunker han meg i ryggen, og så er det jo så uendelig månge av dei.

2 Gaenor, utaknemlige lille dritt :mad: Tapte 150 kr på han (ville ikkje betale 1000), og nå skal han drepe meg.

3 NPC'r som er frekke og hovmodige. Og dei som gjentar ting heile tida, som i Mournhold der seier nesten alle som er der "Mournhold, city of light, city of magic"

4 Vivec, hater den byen. Går ikkje ann å finne fram der. Og så er sikkert alle Guardsane der etter meg, fordi eg gjekk rundt med samme hjelm som dei.

5 Lite penger i butikkane, dumt visst eg har tenkt å selge noke veldig dyrt, men som eg ikkje trenger meir.

6 Alle damene er stygge :p

 

Det var vel det, men det er fortsatt favoritt-spelet mitt!

 

La merke til at nokon nevnte Fargoth som irriterande, skjønner ikkje kvifor. Tjente jo bare penger på han, ved å finne dei pengane han hadde gjemt. Og ringen får man jo igjen uantsett. :)

Endret av Daagah
Lenke til kommentar
Kor kan eg se opdrag?  og ka eg skall gjøre og slikt.

5659505[/snapback]

Du trykker på "J" (default) for å få opp journalen. Der kan du se alle dine quests. Hvis du trykker på "Quests" nederst i journalen, får du opp en liste over alle sammen, slik at du kan se på hver enkelt.

 

Angående hva du skal gjøre, så står det i journalen. Du får også vite det av den du får oppdraget hos.

 

Og man kan jo ikkje se helsa til fiender :S

5659505[/snapback]

Du ser den når du angriper dem; det er den gule bar'en over din egen health bar. Den forsvinner hvis du ikke fortsetter, men kommer frem hver gang du angriper.

 

og kordan komer eg opp i lvl?

5659505[/snapback]

For informasjon om levling, se Nybegynnerguiden her på forumet, under overskriften "Levelsystemet og Major/Minor skills". :)

Lenke til kommentar

- Toppen av irritasjon er utvilsomt cliffracers. Pga. de skaffer jeg meg ALLTID tålig høy level i marksman så jeg slipper å vente på at de skal komme ned hele tiden.

- Alt for lett å tjene penger.

- Ubalanse mage <-> figher. Å bli en like kick-ass mage som man kan bli fighter er jo umulig (uten å jukse).

- Litt stygge/udetaljerte characters. (Finnes tillegg for å fikse dette).

 

Ellers finnes det masse tøffe uoffisielle patcher for å forbedre spillet. Better-heads, better-bodies, og en sak hvor man øker draw-distance (så man kan se fjell/hus/fiender/alt mulig mye lengre unna enn vanlig).

Lenke til kommentar
Kor kan eg se opdrag?  og ka eg skall gjøre og slikt.

5659505[/snapback]

Du trykker på "J" (default) for å få opp journalen. Der kan du se alle dine quests. Hvis du trykker på "Quests" nederst i journalen, får du opp en liste over alle sammen, slik at du kan se på hver enkelt.

 

Angående hva du skal gjøre, så står det i journalen. Du får også vite det av den du får oppdraget hos.

 

5659544[/snapback]

 

Dette har ikke jeg... Selv etter oppdateringen... Hmm...

Lenke til kommentar
Kor kan eg se opdrag?  og ka eg skall gjøre og slikt.

5659505[/snapback]

Du trykker på "J" (default) for å få opp journalen. Der kan du se alle dine quests. Hvis du trykker på "Quests" nederst i journalen, får du opp en liste over alle sammen, slik at du kan se på hver enkelt.

 

Angående hva du skal gjøre, så står det i journalen. Du får også vite det av den du får oppdraget hos.

 

5659544[/snapback]

 

Dette har ikke jeg... Selv etter oppdateringen... Hmm...

5665902[/snapback]

Hva har ikke du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...