Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fiberoptisk verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med vesentlig høyere kvalitet på bildene når fiberen kommer. Ville vært rart hvis det ikke ble, har spurt en kamerat om det, de har fått lagt inn fiber, bildene er meget gode! Regner med at det blir slik her også, vi blir jo koblet på det samme nettverket. Men, får litt av en jobb med kabel trekking, må ta ut coax kablene og legge nettverkskabler istedenfor, er et par timers jobb, også det å grave opp i gården og plenen. Vi må leie tre/fire dekodere à 49kr/mnd, blir rundt 1000kr i mnd tilsammen, men regner med det er en grei pris for utmerkede TV signaler, T3? 6000/2000mbit og fri telefoni (untatt mobil).

5576527[/snapback]

 

Hva mener du med T3? T3 er en amerikansk standard som har en båndbredde på 44mbit ellerno. Det benyttes ikke i europa i det hele tatt. T3 gir ingen mening i norge.

Lenke til kommentar
Regner med vesentlig høyere kvalitet på bildene når fiberen kommer. Ville vært rart hvis det ikke ble, har spurt en kamerat om det, de har fått lagt inn fiber, bildene er meget gode! Regner med at det blir slik her også, vi blir jo koblet på det samme nettverket. Men, får litt av en jobb med kabel trekking, må ta ut coax kablene og legge nettverkskabler istedenfor, er et par timers jobb, også det å grave opp i gården og plenen. Vi må leie tre/fire dekodere à 49kr/mnd, blir rundt 1000kr i mnd tilsammen, men regner med det er en grei pris for utmerkede TV signaler, T3? 6000/2000mbit og fri telefoni (untatt mobil).

5576527[/snapback]

 

Hva mener du med T3? T3 er en amerikansk standard som har en båndbredde på 44mbit ellerno. Det benyttes ikke i europa i det hele tatt. T3 gir ingen mening i norge.

5577109[/snapback]

 

Hm... *Plystre* P2P-programmer T1/T3/LAN :p

 

Har ikke lyst til å flytte til det byggefeltet. Det er mye tettere blant husene og sånt. Vi har bedre beliggenhet, så flytter ikke for fiber :p Sitter på skolen nå, en 10mb/10mb linje tror jeg, utrolig kjapt! :tease:  Btw, det er Åssiden VGS :p

5576718[/snapback]

 

10mbit er helt vanlig for VGS. Mange som har mye raskere og :-)

Endret av deleder
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

At EB Nett nå ekspanderer fra Konnerud og Drammen sentrum er jo veldig positivt. De innser at det er temmelig stort kundepotensiale i Nedre Eiker hvor jeg bor også. Flott. Pappa bor i Mjøndalen og han hadde hørt om et åpent møte hvor dem skulle diskutere evt. utbygging der.

Lenke til kommentar
At EB Nett nå ekspanderer fra Konnerud og Drammen sentrum er jo veldig positivt. De innser at det er temmelig stort kundepotensiale i Nedre Eiker hvor jeg bor også. Flott. Pappa bor i Mjøndalen og han hadde hørt om et åpent møte hvor dem skulle diskutere evt. utbygging der.

 

Vet store deler av Drammen er under utbygging nå, og de har såvidt startet i Kongsberg, og noen steder i Nedre Eiker ved grensa til Drammen har de også begynt på, fiberen vokser fort her i området gitt.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Vet store deler av Drammen er under utbygging nå, og de har såvidt startet i Kongsberg, og noen steder i Nedre Eiker ved grensa til Drammen har de også begynt på, fiberen vokser fort her i området gitt.

 

~ Mortis360

 

Jeg bor 5 km fra Drammen og har hatt fiber i over 1 år.

Bredbåndstelefonen fungerer utmerket,TV har veldig bra bilde,noen i nærheten har nøyaktig likt TV som meg men Satelitt sending i stedet for fiber og jeg synes mitt bilde ser skarper og mer sammensatt ut men det kan jo være innbillning eller TV innstillinger som gjør at det virker sånn.

Ihvertfall,slå til,du har noe å glede deg til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg bor 5 km fra Drammen og har hatt fiber i over 1 år.

Bredbåndstelefonen fungerer utmerket,TV har veldig bra bilde,noen i nærheten har nøyaktig likt TV som meg men Satelitt sending i stedet for fiber og jeg synes mitt bilde ser skarper og mer sammensatt ut men det kan jo være innbillning eller TV innstillinger som gjør at det virker sånn.

Ihvertfall,slå til,du har noe å glede deg til. :thumbup:

 

Da regner jeg med at du eventuelt bor i Lier, med Lier Fibernett? Er kun Lier Fibernett og EB (Energiselskapet Buskerud) som driver med fiber her foreløpig. Hovedposten er forøvrig fra Februar 2006, ble koblet opp i Mai 2006 og er kjempefornøyd med linja, og tv kvaliteten!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...