Gå til innhold

X360: Hva får du på NAT under Xbox Live Test?


Goliath

Anbefalte innlegg

Gå til: Dash\System\Network Settings\Test Xbox Live Connection

Kjør testen

 

Hva slags beskjed får du på NAT og opplever du noen problemer med å koble opp mot andre på Live?

 

 

Jeg får strict selv om brannmuren er slått av på modemet og har satt opp port forwarding på routeren. Dritt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som har gjort dette med NGT sin Netopia 3351 so,m kan hjelpe ,meg med dette? har null snøring på nettverk opplegg.

5574213[/snapback]

 

Jepp, har samme router og har gjort det og det funker.

 

Logg inn på kundesidene til NGT og deretter routerkonfigurering. Her vil et av alternativene være “avansert” eller noe likende. Trykk på denne og velt ”klargjør for xbox live”. Du må da skrive inn xboxens interne IP i nettverket (for eksempel 10.0.0.3) og trykke ok. Jeg kan bekrefte at de riktige portene da forwardes til xboxens interne IP. (Sjekket dette manuelt ved å logge meg inn på routeren.) Disse endringene består også etter at routeren har vært slått av.

 

PS xboxens interne ip-adresse finner du i en av network menyene. Jeg er ikke så kjent i 360-menyene, men du finner det nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

fant ikke xbox360 ip addressen...

 

,men jeg har kobla xboxen til pc.. ikke direkte til routern, vill dette ha noe å si?

 

jeg går på nettwork settings/edit settings/ på 360 ,menyen, så skriver jeg den IP addressen som står etter IP Address: den er ikke 10.0.0.. den er 192.168...

 

inn i XBoxens IP-adresse på lokalnettet i NGT routern.

 

men får fortsatt Strict på NAT

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

et lite prob nå... hvis jeg bridger local area connection 1 og 2... funger xbox360 som den skal alt er fint NAT er open og internett, live osv fungere..

men.... det gjør ikke internett på Pcen... ,må disable Bridgen og restarte maskina for og komme på nett med pc.... sjkønner null nå...

Lenke til kommentar

Er så lei av NAT og portforwarding osv ! Så jeg har bare deaktivert ALLT ! Brannmur, ALLT av sikkerhet og sperrer på routern og kjører kun Norten Antivirus med Norten internet Security 2005...

 

Funker som bare det..

 

Men etter at jeg installerte SP2 (pga PC connect til Xbox 360) driten så har jeg en ''hemmelig'' brannmur et sted som jeg IKKE finner !! Kan ikke laste ned ting fra P2p nettverk da det står at en brannmur sperrer.

 

HVOR F"% er brannmuren hen !

Lenke til kommentar
Uansett ka faen eg opner av porter får eg bare hore strict på NAT`en, Funker fett å spille Halo2 over LIVE,men PGR3 derimot :mad:

5595076[/snapback]

 

 

Da gjør du noe så enkelt som å bare drite i å åpne porter og drive å surre med ting på routern. Gå inn på routern og slå av allt av security blokking osv ! Tillat at alle kan nå deg.. Funker som bare det. Bare å slå av brannmuren i routern/modemet

Lenke til kommentar
et lite prob nå... hvis jeg bridger local area connection 1 og 2... funger xbox360 som den skal alt er fint NAT er open og internett, live osv fungere..

men.... det gjør ikke internett på Pcen... ,må disable Bridgen og restarte maskina for og komme på nett med pc.... sjkønner null nå...

5594878[/snapback]

hvorfor kobler du ikke Xbox'en rett i routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...