Gå til innhold

Art of E. Kritikk på design?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg så gjør det området at siden blir "bedre" plasert, ikke klemt så hardt opp i toppen eller no (klokka mye pardon my writing).

 

Jeg likte siden godt, veldig ren og pen, og har en ting for rene ryddige klare sider. Klare med tanke på fargevalg og alt av småting som folk ofte stuffer inn. Trenger ikke bruke 255 farger bare fordi du kan liksom.

 

God jobb, veldig minimalistisk, me like.

Lenke til kommentar
Den skal være dytta ned, så det første du ser er headeren. Jeg liker ikke sider hvor alt er pressa langt oppi skjermen.

 

Akkurat hva jeg egentlig prøvde å si selv, men ikke helt klarte å ile av meg.

 

Takker, agony, jeg liker det sånn. Stilrent og enkelt. Hater ting som spretter og blinker på nettsider.

 

np, jeg deler din smak fult ut, desverre er det alt for mange som mener en side helst burde ha minst 200 farger, gjerne i neon og ting som beveger seg og lager lyd.

 

Håper flere folk ser hvor behagelig en sånn side er å lese, designet er der til hjelp, og ikke til hinder, og man kan konsentrere seg om teksten og ikke bli irritert av annet som prøver å fange din oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Ser jo veldig fint og oversiktlig ut egentlig.

Jeg tror ikke det hadde gjort noe med litt farger i header-bildet, selv om jeg er veldig enig i at hjemmesider ikke skal være noen form for fargekart.

Vet ikke om det bare er i IE (som jeg kun bruker fordi jeg er på skolen), men det er bare selve teksten på knappene i dropdown-menyen som linker. Hadde vært fint om hele knappen hadde linket, så man slapp å bevege musen til venstre hvis man får hover når man er litt langt til høyre på meny-elementet. Dette ble selvsagt veldig pirkete da, men noe forumuftig må jeg jo prøve å få sagt ;)

Lenke til kommentar
Ser jo veldig fint og oversiktlig ut egentlig.

Jeg tror ikke det hadde gjort noe med litt farger i header-bildet, selv om jeg er veldig enig i at hjemmesider ikke skal være noen form for fargekart.

Vet ikke om det bare er i IE (som jeg kun bruker fordi jeg er på skolen), men det er bare selve teksten på knappene i dropdown-menyen som linker. Hadde vært fint om hele knappen hadde linket, så man slapp å bevege musen til venstre hvis man får hover når man er litt langt til høyre på meny-elementet. Dette ble selvsagt veldig pirkete da, men noe forumuftig må jeg jo prøve å få sagt ;)

5570826[/snapback]

 

I IE er ikke menyen helt ferdig enda. Må få fiksa en form for padding og display: block; i menyene som kommer ned.

 

Kunne hatt mer farger ja, men siden headeren er laget slikt, skal jeg heller slenge inn litt farger andre steder.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Hvit, svart og grå ja.. Siden ser veldig tørr og kjedelig ut.

 

Jeg syns siden skriker etter farger, hadde jeg tilfeldigvis landet på siden din hadde jeg ikke blitt frista til å bli. Menyen er simpel og drop down funksjonen var heller ikke pen. Liker heller ikke rammene siden er satt opp med.

 

Har ikke mer å si enn det, men det er store ting, ikke små pirke ting.

 

Hvorfor bruker du XHTML? Trenger vel ikke mer enn vanlig HTML her.

Og du sier at du ikke har ryddet i koden enda, skriver du ikke ryddig kode fra starten da altså? :ermm: hmm

Lenke til kommentar
Hvit, svart og grå ja.. Siden ser veldig tørr og kjedelig ut.

 

Jeg syns siden skriker etter farger, hadde jeg tilfeldigvis landet på siden din hadde jeg ikke blitt frista til å bli. Menyen er simpel og drop down funksjonen var heller ikke pen. Liker heller ikke rammene siden er satt opp med.

 

Har ikke mer å si enn det, men det er store ting, ikke små pirke ting.

 

Hvorfor bruker du XHTML? Trenger vel ikke mer enn vanlig HTML her.

Og du sier at du ikke har ryddet i koden enda, skriver du ikke ryddig kode fra starten da altså?  :ermm: hmm

5571188[/snapback]

 

Har aldri påstått at menyen var komplisert.

 

Hvitt, sølvgrått og svart er fint. Om du ikke liker det, liker jeg ikke smaken din.

 

Skriver uansett XHTML, er da ikke så farlig om man skriver bedre kode. Og det har blitt fokusert på at det skal funke, framfor at koden skal se pen ut. Jeg lar ikke designet på kodene komme som prioritet.

Lenke til kommentar

Greit med fargene dine, fine dem! men skate4life har ett poeng, du trenger noen kontraster, ville vært prikken over den kjente i`en kanskje?

 

Og "designet" på koden er kun for deg selv - i bunn og grunn, så å gi kritikk på det er kanskje litt unødvendig! Ved mindre fler skal jobbe på siden i ettertid så er det ettfett så lenge utviklern forstår det.

Lenke til kommentar
Har aldri påstått at menyen var komplisert.

 

Hvitt, sølvgrått og svart er fint. Om du ikke liker det, liker jeg ikke smaken din.

 

Skriver uansett XHTML, er da ikke så farlig om man skriver bedre kode. Og det har blitt fokusert på at det skal funke, framfor at koden skal se pen ut. Jeg lar ikke designet på kodene komme som prioritet.

5571451[/snapback]

Jeg vet du ikke har det, men jeg sa min mening om den. Du ba om kritikk på siden så da tar jeg med hele.

 

Sølvgrå er forsatt grå. Så ingen vits i å utheve at det er sølvgrå.

 

Har ikke noe i mot de fargene jeg, men her ble de kjedelige. Ok at du ikke liker smaken min, men du ber om kritikk og du får det. Om det er så farlig at jeg ikke likte det så kan du jo heller skrive "Art of E. Kritikk på design? Bare for folk som generelt liker den typen farger"

 

Eneste XHTML gjør for deg nå er at du avslutter tag's med /> istedenfor >. Ingenting mer.

 

Og det med koden, jeg driter i om det er rot eller ikke. Syns det bare er rart at du må gå tilbake å rydde opp senere. Jeg skriver koden sånn som den skal være fra starten av, og opplever aldri å ende opp med uryddig kode så skjønner ikke. Akkurat som du slurver når du skriver liksom, skjønner ikke at du ikke skriver sånn det skal være fra starten bare.

 

Edit: Jeg gikk en tur i skogen og hørte en side som skrek Farger! Farger! Farger! Farger!

 

Bare for å få frem igjen at siden skriker etter farger.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Er veldig enig med Skate4Life her. Siden er kjedelig, men stilig. Farger er det som hadde gjort denne bedre. Det eneste som bidrar med litt kontraster er et bilde av Kristin Halvorsen :cry: . Kanskje et banner med litt farger hadde fungert?

Det ble altfor grått syntes jeg, spesielt med helt hvit bakgrunn.

Lenke til kommentar

Okaj.

 

Siden din er ganske grå, personlig liker jeg den duse gråfargen (rundt #ccc), men kanskje ikke på store elementer, bruker det mest til bilde-styling. For å starte med headern din, så er den ganske rotete, eneste jeg får ut av den er en statue sitt hode, og et tre, samt "Art of E" og adressen til siden.

 

Art of E? Hva betyr det? Gi meg en forklaring i passende font under, og dropp adressen, jeg vet hvor jeg er. Bestem deg for en header, ikke mange bilder i en. Når headerbildet er så lite, så er det vansklig med en så stor collage av bilder. Selv hadde jeg kanskje gått for noe som ligner på det treet der, fint.

 

Menyen din er veldig standard, virker som om du bare har fokusert på å få til drop-down og utelatt stylinga. Her burde du gjøre noe, kanskje image-replacement, eller en kraftigere hover.

 

Hoveddelen med alle "postene" er veldig kjedelig. Ved første øyekast trodde jeg den var satt opp av tabeller. At du har sentrert hele greia syns jeg så litt rart ut, ville heller å gått 100%, så det ikke så ut som tabellceller.

 

Typografi. Her sliter siden litt, alt for kjedelig med 11px (?) igjennom hele siden. Bruk forskjellige størrelser, utforsk andre skrifttyper. Dette gjelder veldig i overskriftene, der eneste forskjell er fete typer.

 

Bildene kan du også style litt, så de ikke ser så flate ut. Liv opp siden litt! Men du trenger ikke farger for å gjøre det. På kodesiden har du endel nasty inline-css, skaff deg separat stilark.

 

:)

Lenke til kommentar
Okaj.

 

Siden din er ganske grå, personlig liker jeg den duse gråfargen (rundt #ccc), men kanskje ikke på store elementer, bruker det mest til bilde-styling. For å starte med headern din, så er den ganske rotete, eneste jeg får ut av den er en statue sitt hode, og et tre, samt "Art of E" og adressen til siden.

 

Art of E? Hva betyr det? Gi meg en forklaring i passende font under, og dropp adressen, jeg vet hvor jeg er. Bestem deg for en header, ikke mange bilder i en. Når headerbildet er så lite, så er det vansklig med en så stor collage av bilder. Selv hadde jeg kanskje gått for noe som ligner på det treet der, fint.

 

Menyen din er veldig standard, virker som om du bare har fokusert på å få til drop-down og utelatt stylinga. Her burde du gjøre noe, kanskje image-replacement, eller en kraftigere hover.

 

Hoveddelen med alle "postene" er veldig kjedelig. Ved første øyekast trodde jeg den var satt opp av tabeller. At du har sentrert hele greia syns jeg så litt rart ut, ville heller å gått 100%, så det ikke så ut som tabellceller.

 

Typografi. Her sliter siden litt, alt for kjedelig med 11px (?) igjennom hele siden. Bruk forskjellige størrelser, utforsk andre skrifttyper. Dette gjelder veldig i overskriftene, der eneste forskjell er fete typer.

 

Bildene kan du også style litt, så de ikke ser så flate ut. Liv opp siden litt! Men du trenger ikke farger for å gjøre det. På kodesiden har du endel nasty inline-css, skaff deg separat stilark.

 

:)

5575580[/snapback]

 

 

Skal overhale en del nå ja.

 

Angående inline cssen, det ville ikke funke når jeg satte IDs og classes i ekstern css.

Lenke til kommentar

Uten å lese hva alle andre har ment, tenker jeg følgende: Fin header, mange elementer i bildet dukker opp når man ser litt etter. Det som finnes litt til høyre for midten kunne gjerne vært uthevet mer, kanskje til og med brukt linken (http://erheron.sofagrisen.net) i samme style. Jeg synes likevel headeren mangler en timeline som gir brukeren en historie og ikke tilfeldig valgte bilder.

 

Headeren gir en utfordring når du velger å bruke farger på andre bilder på siden - ja det er vel på andre bilder du velger å bruke farger. For meg blir bildene et stort blikkfang, jeg tenkte at dette var "enda" en fanside for Kristin Halvorsen fordi bildet av henne var det første jeg så.

 

Hvorfor er det samme skriftstørrelse på hele forsiden? Litt lite padding rundt overskrift og footer i nyhetsboksene dine. Ser også at det er en hovedoverskrift på andre sier man velger fra menyen, det hadde vel gjort seg på forsiden også.

 

Når du velger å bruke oppsettet header - menu - content - footer bør siden ha noe ekstraordinært utseendemessig for at jeg skal bli interessert. Det er mange som bruker det oppsettet, og jeg synes noen andre har fått det til bedre. Firkantede bokser under hverandre blir ikke spennende nok, da er innholdet viktig. Foreløpig er ikke hva "Mr. E" liker og tenker fengende, sansynligvis fordi jeg ikke kjenner mister'n.

 

Til slutt en liten kuriositet: Jeg liker å kunne klikke på et felt øverst til venstre for å komme til hovedsiden. En del av et banner, en logo - eller i ditt tilfelle noe mer enn "Hovedsiden". Gjerne headeren. Da slipper jeg være så pinlig nøyaktig med formel 1-musa mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...