Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com Ruter,åpne UDP port


Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Jeg har en 3Com OfficeConnect®Wireless 11g Cable/DSL Gateway

Modell nr: 3CRWE554G72

 

Jeg ønsker å åpne opp noen porter, 21 ,23 , 80 og 14050.

 

Hadde ingen problem med å åpne de 3 første. Etter en rask test fant jeg ut at de virket slik jeg ønsket. men jeg får ikke til å åpne 14050.

 

Så kom jeg til å tenke på at 21, 23 og 80 var TCP. 14050 skal være UDP.

 

Har gjort det samme med port 14050 som med de andre. Har prøvd å teste den med alle mulige portskannere og den er bare ikke åpen

 

Kom til å tenke på om det kanskje ikke er mulig å åpne UDP porter av en eller annen grunn på denne ruteren :cry:

 

Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan få åpnet denne. og/eller om noen som har peiling på om det kun er mulig å åpne TCP porter med denne ruteren

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har samme routeren, og møtte på samme problemet med UDP porteer som skal åpnes. Det jeg først prøvde var å gå på administrasjonen, og under firewall. Der kan man legge inn virtual servers som vil åpne porter for en spesifikk ip-adresse, men står ikke om det er tcp/udp.. Regner med det er dette du har prøvd.

 

Det funket ikke hos meg, så det jeg gjorde var å slå av SPI- firewallen, og da funket det.. Ikke sikkert det vil funke hos deg, men det funket ihvertfall for min del..

 

På innstillingene har jeg ikke sett noen steder der man kan velge om man skal åpne UDP porter, men kan hende det er mulig..

Lenke til kommentar

Hei Hei.

 

fant en løsning på greiene. dvs. jeg er ikke sikker på hva som er rett og ikke. Fikk aldri opp alternativet om tcp eller udp. men jeg gjorde som du sa, og la inn porten under virtual servers rettet mot en ip, la den også inn under special apps.

 

Det virker, så jeg bruker regelen. om det virker så ikke prøv å fiks det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...