Gå til innhold

Fast tekst i ei celle i Excel


Gunn@r

Anbefalte innlegg

Viss man for eksempel oppretter ei liste ved å gå på Data, Validering... og velge Liste under Tillatt og skriver inn 1;2;3;4;5 under Kilde, for så å ville ha ei fast tekst i tillegg i den cella som man oppretta lista i, hva må man gjør da?

 

Altså...man har opprettet ei liste med alternativene 1, 2, 3, 4 og 5 i ei celle i et Excel-regneark. Man vil så at det skal stå bak alle disse en betegnelse, for eksempel stk eller kr. Men hvordan setter man at det skal være ei fast tekst der, uavhengig av hva man velger fra lista. Om man velger 3, så skal det stå 3kr, viss man velger 5, så skal det stå 5kr.

 

Vet man bare kan lage ei liste med betegnelsen sammen med tallene, men burde være unødvendig og er ganske tungvint i det lange løp. Dette er forresten et spørsmål til et mye større "problem" enn det som jeg har beskrevet over...

 

Tusen takk på forhånd for all hjelp og kommentarer =)

Videoannonse
Annonse
Du formatterer de aktuelle cellene med brukerdefinert format a la

 

0"dildoer"

 

men det er synd du ikke poster det egentlige og mye større og vanskeligere problemet, for kanskje er det vanskeligere enn det enkle ?

 

HTH. Beste hilsen Harald

5568461[/snapback]

 

det hadde vært flott viss du kunne gitt ett mer detaljert svar!? :D kom ingen vei utifra det du skrev :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...