Gå til innhold

Spill til min samboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Nå har samboeren min fått seg bærbar pc og blitt interessert i spill. Til nå har hun prøvd CSI Crimescene inverstigation som hun likte svært godt. Finnes det andre spill i denne sjangeren som kan anbefales?.

Skjermkortet i denne pc'en er ett radeon x700 så det bør vel ikke være altfor avanserte

(grafikkmessig) spill.

På forhånd takk! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, Backpacker er jo et morsomt valg da. Underholdene og til tider litt frustrerende :p

I mine øyner er Backpacker 2 av den bedre sorten, dog vet ikke hvor du finner det. Kan også prøve å se om du finner Globetrotter, morsomt det og.

Om slike spill ikke faller i smak er "pek og klikk" sjangeren bra. Der har du jo de 2 store Sierra og Lucasarts. Finner de fleste spillene deres her

Broken Sword 1 og 2 er også underholdene spill synes jeg da, og til tider litt frustrerende de å når du mangler en liten ting for å komme videre. Men verd pengene.

Desverre er det få gode pek og klikk spill i dag, noe som er synd. "Flight of the Amazone queen" er blan de beste spillene jeg har spillet av den serien.

Savner flere slike spill. Alt for få av de i dag.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!!. Setter pris på det. Backpacker så spennende ut. Det bør ikke være sånne drepe og lemleste spill da hun ikke liker det. Skal sjekke ut de spillene du nevnte. :thumbup:

Skrevet

Kjempefint!. Tusen takk for hjelpen. Nå har vi masse å velge mellom. At det fantes flere CSI spill visste jeg ikke. Det er jo midt i blinken!. Still life så jo også meget bra ut!.

Takk igjen for alle svar!. :yes:

Skrevet
Det bør ikke være sånne drepe og lemleste spill da hun ikke liker det:thumbup:

5563067[/snapback]

Hva med Diablo 2 ? Det er hack and slash, men damer pleier å like Diablo spillene.

5565263[/snapback]

:hrm:

Skrevet (endret)

Fahrenheit er GENIALT, hvis det funker på den bærbare pc'en.

Hvis hun liker bøker og litt fantasy, er Heroes of might and magic 3/4 også genialt!

Hvis hun tar ingeniørutdanning: Pontifex (Bridgebuilder).

Ellers er det jo noen av de gamle pek og klikk spillene som f.eks "Riddle of master lu", tentacles-spillet, Monkey Island (!!) og Grim fandango.

Noen krimspill kommer jeg ikke på da...

Edit: Når jeg tenker etter var det en del blod i Fahrenheit da... Og det er kanskje ment for litt mer "spillende personer"..

Endret av blackninja
Skrevet (endret)

Jeg vil så absolutt anbefale "Den Lengste Reisen" over noen andre pek-og-klikk spill, i tillegg til at det er originalt på norsk (med norsk tale), så er det et fantastisk spill, med en flott historie!

Spillet fikk 93 av IGN, og mange mener dette er et av de beste eventyrspillene som finnes (inkludert meg).

Det kreves ikke mye av dette spillet, jeg har spillt det på en PC med 400 Mhz, 128 MB RAM, 64 Mb grafikkort, og det går helt glatt! Spillet er fra 2000, men det viser ingen tegn til det, utenom at de fleste scener har ikke-animerte bakgrunner...

Det har gått rykter om at FunCOM skal gi ut spillet på ny, men jeg har foreløbig ikke funnet det noen plass i ny versjon. Det er ikke så lett å få tak i spillet, spesielt ikke med norsk tale, men jeg vil anbefale det uansett hvor mye det krever å finne det! :D

Les mer her:

IGN - The Longest Journey

Longestjourney.com

EDIT: Jeg ser at både BestShop og Gamezone har spillet inne til 149,- kr.

Endret av purity
Skrevet

Huff, at jeg kunne glemme "Den lengste reisen" :blush: Det er et skikkelig bra spill, til og med norske stemmer :) Vil også anbefale Grim Fandango, rett og slett genialt. The Movies kanskje?

Skrevet (endret)

HUsk å sette store streker under "Den Lengste Reisen". Det er et grisegenialt spill. Dessuten kommer oppfølgeren Drømmefall om ikke alt for lenge. :)

Endret av king_of_kong
Skrevet
Jeg vil så absolutt anbefale "Den Lengste Reisen" over noen andre pek-og-klikk spill, i tillegg til at det er originalt på norsk (med norsk tale), så er det et fantastisk spill, med en flott historie!

Spillet fikk 93 av IGN, og mange mener dette er et av de beste eventyrspillene som finnes (inkludert meg).

Det kreves ikke mye av dette spillet, jeg har spillt det på en PC med 400 Mhz, 128 MB RAM, 64 Mb grafikkort, og det går helt glatt! Spillet er fra 2000, men det viser ingen tegn til det, utenom at de fleste scener har ikke-animerte bakgrunner...

Det har gått rykter om at FunCOM skal gi ut spillet på ny, men jeg har foreløbig ikke funnet det noen plass i ny versjon. Det er ikke så lett å få tak i spillet, spesielt ikke med norsk tale, men jeg vil anbefale det uansett hvor mye det krever å finne det! :D

Les mer her:

IGN - The Longest Journey

Longestjourney.com

EDIT: Jeg ser at både BestShop og Gamezone har spillet inne til 149,- kr.

5566833[/snapback]

At jeg kunne glemme det. Huff å huff :cry:

*Finner seg en dyp grop for å skjemmes i*

Skrevet

Return to mysterious island var et genialt spill!. Noen som har et tips til et som ligner veldig på det?. Er den lengste reisen et slikt spill?.

Skrevet

hehe jeg vetikke om detta er noe men: er det ikke et spell som heter: Uplink Hacker Elite? det er et tenke spill jeg testa demoen for litt siden men det er vanskelig og klare spellet....... gadd ikke og spelle det ble fort lei :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...