Gå til innhold

warlock er imba?

Anbefalte innlegg

Skrevet
IMBA PET. Shadowbolts som tar sykt mye damage. Dot spells, som også tar vilt mye damage. Er du heldig å få tatt en warlock, har du _garantert_ dot spells på deg som gjør at du også dør et par sekunder seinere. Ikke minst gratis mount og vi må ikke glemme FEAR. Som har en minimal cooldown og som nesten aldri blir resisted.

Dem har også et skjold som absorberer spell damage.

og hva har vi mage, som kan i det hele tatt sammenlignes?

1. Mana shield, absorbs xxx physical damage but drains 2.0 mana per damage absorbed 2x mana shield + et par spells og manaen din er bortevekk

2.  Dampen magic, reduces the effects of magic on a targeted party member for xxx damage. Møkkabuff

3. Arcane Explosion. Causes an explosion of arcane magic around the caster, causing X to Y damage to all targets within Z yards Dette er selvmord mot fiender i lik lvl, men du kan få med deg en eller to hvis du er heldig

Orker ikke nevne flere ting, dere skjønner.

Men med full netherwind blir plutselig en mage helt, helt imba.

5565440[/snapback]

Hvordan vet du at fear aldri blir resisted? Har du noen sinne spilt Warlock noe særlig i PvP? Fear blir resistet mye som alt annet og forsvinner så fort at det er skremmende.. Grunnen til at du aldri tror det blir resisted er at du ikke vet når du gjør det. Skjoldet som absorberer spell damage fjerner også alle magiske buffs. DoT er faktisk der warlock er best, vi skal faktisk være overlegne på det punktet. Skjønner du blir lei av at andre klasser får revamp, men mage nesten bare er den samm/blir nerfet.

Og noe som du nevner og som sinnsykt mange andre nevner og: Syke shadow bolts.. Det virker som om dere tror at en mage i grønt gear skal skade mere enn warlock i full nemesis. Det er faktisk slik i warcraft at nesten en hver klasse kan gjør "syk" skade med riktig gear.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
pinglebolle, er vel ikke så rart folk whina? For meg kan det være det samme hvor imba forskjellige classes er i PvP, whatever, så lenge Mage's gjør mest ranged damage (akkurat som det står i manualen, med unntak av rogues).

5562808[/snapback]

Warriors skalerer mye mer med bedre gear enn det rogues gjør. "Primary melee damagedealer" henger i løse tråder spør du meg.

Og.. rogues kan ikke gjøre stort med ranged damage ;)

5564379[/snapback]

Hos warrior står det "Can either be a meatshield or a damage dealing powerhouse" noe som stemmer ganske bra :) Uansett Primary melee damagedealer sier ikke at du skal gjøre mest, men at du skal være den beste melee dps'en noe som rogues er pga skills som feint, vanish osv som decreaser aggro (Vanish fjerner jo aggro 100%) mens warriors kanskje kan gjøre like mye damage eller mer, må vi holde tilbake mye mer enn en rogue som gir en rogue høyere dmg over tid aka primary damage dealer..

Skrevet
Warlocks må være den mest imba classen noensinne, som krever full planlegging + buffs og en hel masse potions før krig.

Det er rett og slett umulig, ja; umulig å ta en warlock 1on1 hvis du møter han random.

Btw, detter kommer fra meg; en mage.

5559775[/snapback]

En warlock I guildet mitt gikk afk med felhunter ute. Så kom det en alliance mage forbi og så sitt snitt til å få gratis Honor.

Synd at felhuntere soloer mager ...

Så en duell mellom han samme og en mage i guildet, Locken ble sheepa med en gang og forble det helt til felhunter hadde spist opp magen :hmm:

Skrevet
IMBA PET. Shadowbolts som tar sykt mye damage. Dot spells, som også tar vilt mye damage. Er du heldig å få tatt en warlock, har du _garantert_ dot spells på deg som gjør at du også dør et par sekunder seinere. Ikke minst gratis mount og vi må ikke glemme FEAR. Som har en minimal cooldown og som nesten aldri blir resisted.

1. Mana shield, absorbs xxx physical damage but drains 2.0 mana per damage absorbed 2x mana shield + et par spells og manaen din er bortevekk

2.  Dampen magic, reduces the effects of magic on a targeted party member for xxx damage. Møkkabuff

3. Arcane Explosion. Causes an explosion of arcane magic around the caster, causing X to Y damage to all targets within Z yards Dette er selvmord mot fiender i lik lvl, men du kan få med deg en eller to hvis du er heldig

5565440[/snapback]

Hvordan vet du at fear aldri blir resisted? Har du noen sinne spilt Warlock noe særlig i PvP? Fear blir resistet mye som alt annet og forsvinner så fort at det er skremmende.. Grunnen til at du aldri tror det blir resisted er at du ikke vet når du gjør det. Skjoldet som absorberer spell damage fjerner også alle magiske buffs. DoT er faktisk der warlock er best, vi skal faktisk være overlegne på det punktet. Skjønner du blir lei av at andre klasser får revamp, men mage nesten bare er den samm/blir nerfet.

Og noe som du nevner og som sinnsykt mange andre nevner og: Syke shadow bolts.. Det virker som om dere tror at en mage i grønt gear skal skade mere enn warlock i full nemesis. Det er faktisk slik i warcraft at nesten en hver klasse kan gjør "syk" skade med riktig gear.

5565611[/snapback]

Jeg snakker ikke om en full epic warlock, jeg snakker om en jeg har selv.

lvl 38 warlock @ Burning Legion. Og ja, den er imba allerede da.

Skrevet

5565440[/snapback]

5565611[/snapback]

Jeg snakker ikke om en full epic warlock, jeg snakker om en jeg har selv.

lvl 38 warlock @ Burning Legion. Og ja, den er imba allerede da.

5565725[/snapback]

Det forklarer en del. Selvfølgelig er det ubalanse mellom klassene under level 60. Spillet hadde ikke kommet hvis alle klassene skulle ha vært balansert 1-60.

Skrevet (endret)

Shadowbolts gjør nå _veldig_ lite dmg uten +dmggear... 451-507dmg ca. på lvl 60. "Wohoo"! Hvis du derimot talenter Ruin, som forøvrig er hele 21 poeng i Destruction får du noen fine crits. Må vel legge til at +critchance med spells er imba <3

Men, kan jo legge til at warlocks kan gjøre god dmg, men i pvp nowadays gimper du degselv hvis du ikke bruker dots. break crowdcontrol x2 = :( (sl ftw)

Særlig hvis du ikke har masse epic gear med +dmg. Shadowboltsa mine hitta for 1000dmg ofte sist patch uten dmg gear, mens nå hitter de for 800-850 med +180 dmg og sl/succu dmg buff.

Endret av M@R7!N
Skrevet

Kommer du opp i en 1on1 situasjon der du har fullt epic gear, og han du møter har noen blues og resten green, vel, da kan du merke endel forskjell på damage. Men det er ikke noen grunn til å skrike "nerf" pga det. Heller ikke om man får inn en lucky crit på 4k på en player.. Det skjer once in a lifetime.

Og thb, CoS ble buffa i 1.9. Avg shadowbolts på ~1100dmg nå, var endel mindre før 1.9 .

En ting jeg ikke skjønner er at warriors klager på det. Den classen som dreper meg mest i PVP er nemlig warriors. (dmg warriors that is)

Skrevet
pinglebolle, er vel ikke så rart folk whina? For meg kan det være det samme hvor imba forskjellige classes er i PvP, whatever, så lenge Mage's gjør mest ranged damage (akkurat som det står i manualen, med unntak av rogues).

5562808[/snapback]

Warriors skalerer mye mer med bedre gear enn det rogues gjør. "Primary melee damagedealer" henger i løse tråder spør du meg.

Og.. rogues kan ikke gjøre stort med ranged damage ;)

5564379[/snapback]

Unnskyld, mente ikke at rogues gjorde mye ranged damage, men prøvde å si at rogues var de eneste som skulle komme nær Magen sin damage.

My bad :).

Skrevet
Unnskyld, mente ikke at rogues gjorde mye ranged damage, men prøvde å si at rogues var de eneste som skulle komme nær Magen sin damage.

My bad :).

5566277[/snapback]

Hunters med riktig equipment gjør like mye dmg som en mage, om ikke mer.

Skrevet

Ja det som er problemet. Men det STÅR i manualen at mages skal gjøre mest ranged damage og at classen skal være "unrivaled" innen dette feltet. Noe som den absolutt ikke er.

Skrevet

Fab er ikke god i dueller, han har bare det beste gearet. En lock i min guild tok han lett i duell og han har ingen tier2 ting.

Men det er morsomt å duellere som lock. Vinner ganske så mye :D

Skrevet
Spill en warlock til level60, så skjønner dere at fear og death coil ikke er "imba".

5565709[/snapback]

Spill alle andre klasser til level 60 og finn ut hvor imba det er

Skrevet (endret)

Oppsummering for de som ikke gidder å lese hele tråden:

OP: Warlock er imba

Svar 1: Ja! JA! nerf imba warlock

Svar 2: Pff w4lrl0ck R eZ, me R pro and pwn all

Svar 3: ye sure, hvilket realm er du på.. jeg skal eie deg med uber roguen min

Svar 4: omg cry cry nerf shaman

Svar 5: whine whine, warcock gjør mer skade enn mage

osv osv

Dette er ikke et komplett sammendrag men jeg har fått med det viktigste tror jeg.

Åja.. jeg glemte noe

Svar 6: Du er ikke level 60 så du vet ingenting. stfu plzzz

Endret av mythix
Skrevet
Så en duell mellom han samme og en mage i guildet, Locken ble sheepa med en gang og forble det helt til felhunter hadde spist opp magen :hmm:

5565723[/snapback]

Hmm, hvis ikke poenget var at felhunteren skulle soloe magen, synes jeg det er litt rart at warlocken ikke dispellet Polymorph :p

Skrevet

En del utsagn og mine innspill.

*Warlock er IMBA!

Nei, warlock er krevende å spille, mestrer du en warlock kan du ta de fleste i PvP som ikke mestrer sin klase 100%. Slik det burde være.

*Ikke uttal deg før level 60!

Enig, spill til level 60 med forskjleiige klasser og mål deg opp mot andre klasser med tilsvarende utstyr da - og du vil finne de fleste ganske jevne.

*Felhunter er imba!

Duger ikke noe særlig mot rogue/warrior nei. Grei mot spellcasters ja.

*soul link er IMBA!

"Dessverre" krever soul link 31 poeng in Demonology treet slik at man ikke kan få ruin i Destruction treet (krever 21 poeng). Hadde man hatt både soul link (MASSE HP) og Ruin (HØYE CRITS!) samtidig hadde det vært IMBA ja. "Dessverre" er talent-tre'ene til warlock for godt balansert at man kan ikke få 2 av de beste egenskapene samtidig, vil man ha en god egenskap må man gi avkall på en annen omtrent like god egenskap.

*IMBA SB CRITS!

Vel, har du en SM/RUIN build og masse +dmg og + crit utstyr... Da er det vel mulig.

Selv har mine SB rundt 550-650 DMG som standard medregnet det jeg har av +dmg utstyr, tar 3.5 sekunder å kaste. Får jeg en crit med min SL specca warlock er den på 900-1000, og det er en stund mellom hver crit. Er det IMBA?

En mage med ca samme gear som meg ca critter jo 1400-1700 med frostbolts!

Skrevet

En warlock med succubus oppe kan ta hvilken som helst class 100% i 1v1, uansett gear man kan rett og slett ikke gjøre noe med det (Om undeads bruker wotf, death coil reseduce)

Og for en warrior er det umulig å skade en god SL warlock med rundt 5-6k hp(epic geara) da må vi gjøre rundt 9k dmg + healthstone + sacrifice voidwalker før ham greier å kaste nok dots og death coil + sb.. GG?

Nerf warlocks i 1v1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...