Gå til innhold

Ny ultraportabel. Trenger tips


oro2

Anbefalte innlegg

Etter en heller laber respons i denne tråden ser jeg meg rundt etter en ny ultraportabel. Har til nå vært fornøyd med Asus, men lurer på om det finnes et enda bedre alternativ.

 

Ønsker i prioritert rekkefølge:

1. Støynivå (skal være minimalt)

2. Ytelse (skal være bra, jeg liker Centrino)

3. Batteri (skal vare lenge, gjerne følge med mer enn 1)

4. Ønskede funksjoner (BT, 3+ USB)

5. Vekt (skal være så lite som mulig. Helst under 1.4 kg)

6. Design (skal være nice, slim)

7. Optisk drev (dvdrw bør være innebygget, men ikke absolutt krav)

8. Bundle (gjerne medfølgende tettsittende etui)

100. Pris (ikke viktig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 5 års reklamasjonsrett. Send den du har inn til de du kjøpte den av og la dem fikse problemet.

 

Jeg har den samme maskinen og den skal ikke gjøre noe av det du forteller at din gjør.

 

Skal du ha en som veier mindre enn 1.4kg er det vel bare å kjøpe Dell X1 først som sist.

 

Ellers kan du ta en titt på S270'enhos komplett.

5556599[/snapback]

Jeg tror jeg da heller ville ha ventet på S262

Endret av hanscats
Lenke til kommentar

De to i det første innlegget var jo ganske fleksible med tanke på spesifikasjoner, men syns ikke de var så veldig fine utseendemessig. Hvordan er de på batteri og støy?

 

En jeg har sett på er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316497&cks=PRL

Men den finnes det vel ingen tester av siden den ikke har kommet enda..

 

Den fra MSI så og bra ut. Jeg har vurdert å reklamere på den.. Men det kan og være det er min feil at den er ødelagt. Mistet den i gulvet for lenge siden. Harddisken ble ødelagt, så jeg skiftet den ut. Mulig de knytter vifteskaden til det og.

 

Takk for svar så langt.

Lenke til kommentar

Ytelse og viftestøy er to faktorer som virker mot hverandre. En PC med høy ytelse blir varm og må kjøles.

 

Hvis det viktigste er at PCen er stille er Dell X1 løsningen (den har ingen vifte og er helt lydløs) , men den har ikke innebygd optisk drev. I tillegg er heller ikke ytelsene veldig imponerende. Hvis penger ikke er noe problem for deg, hadde jeg vurdert ASUS W5F eller Sony Vaio TX eller SZ.

Lenke til kommentar
Ytelse og viftestøy er to faktorer som virker mot hverandre. En PC med høy ytelse blir varm og må kjøles.

5557703[/snapback]

Ja jeg er klar over det. Det er viktigere for meg at den er stille enn at den har markedets beste ytelse, men samtidig er ytelse også viktig.

Så lenge den er så stille at den kan brukes i forelesninger og lignende uten at den høres er det stille nok for meg. Den jeg har nå var så stille en gang i tiden. Nå bråker den sånn at jeg hører den tydelig selv om den står i et annet rom. ASUS W5F er en jeg sterkt vurderer. De andre der skal jeg se på.. takk.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Ville absolutt anbefale den nye Vaio TX2 som kommer om en måneds tid. Riktignok engelsk eller svensk tastatur, men uten viftestøy, veier bare 1,2 kg og har 80 GB HD. Og fremfor alt en fantastisk enestående skjerm som er hele 11,1 tommer på en sub-laptop-størrelse, helt utrolig, for maskiner på denne lille størrelsen har ellers bare 10,6 tommers skjerm (ex. P7010). Fremfor alt nok en gang: Et alldeles gjennomført stilig design, slankt og nydelig. Super-tynn og likevel solid og sterk pga det spesielle karbonfiber-materialet som den er laget av. DVd-brenner og blåtann. Kan vise bilder og filmer og spille musikk uten å "boote", noe som også er en klar fordel.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar

Asus S5A 13000kr

 

2 batteri, eit som varer 2-2.5t og eit som varer 4-5t

 

Heilt stille under vanlig surfing. den høres når den vert belasta hardt.

 

Men dette er naturlig med 1.73ghz cpu.

 

Det følger med 2 batteri, tråløs mus, laptop trekk og sideveske

 

Har desverre ikkje blåtann.

 

God skjerm.

 

 

1200gram med 3cellers batteri

 

ca 1400gram med 6 cellers

 

Det kan kjøpes et 9 cellers et batteri også. det har ca 7timers bruks tid

Endret av meanbean
Lenke til kommentar
Asus S5A  13000kr

 

2 batteri, eit som varer 2-2.5t og eit som varer 4-5t

 

Heilt stille under vanlig surfing. den høres når den vert belasta hardt.

 

Men dette er naturlig med 1.73ghz cpu.

 

Det følger med 2 batteri, tråløs mus, laptop trekk og sideveske

 

Har desverre ikkje blåtann.

 

God skjerm.

 

 

1200gram med 3cellers batteri

 

ca 1400gram med 6 cellers

 

Det kan kjøpes et 9 cellers et batteri også. det har ca 7timers bruks tid

5558582[/snapback]

 

Har du denne selv?

 

Skal kjøpe meg laptop en av degene jeg også ser du, og den der virker jo veldig tiltalende. Hvordan er ytelsen på den, altså da tenker jeg på hvor rask den er. Batteriytelsen er tydeligvis veldig god, jeg får vann i munnen bare av å tenke på en laptop som går i over 7 timer på samme batteri :dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Har den sjølv ja.

 

Er svært fotnøyd.

 

Har ikkje det største batteriet (9celler)

 

Men den holder en heil dag med jobbing med et batteri bytte mellom 3 cellers og 6 cellers batteria.

 

Det er kjapt gjort å bytte batteri. det er bare å slenge den i dvale modus.

 

Den er kraftig. Den har onboard skjermkort men det drar trackmania på lav oppløysing prikkfritt

 

Eg bruker den hovedsakelig til AutoCAD, Matlab, Labview og andre ingeniør student program og selfølgelig msn, surfing og all anna missbruk.

 

 

Skal utvide frå 2*256 ram til 256+512 ram kvart øyeblikk, dette pga at dei krever en del ram dei programma eg leiker meg med

 

S5A bruker uDIMM ddr2 som er litt hissig pris. ligg på 800kr for ei 512 brikke

Lenke til kommentar
Ville absolutt anbefale  den nye Vaio TX2 som kommer om en måneds tid. Riktignok engelsk eller svensk tastatur, men uten viftestøy, veier bare 1,2 kg og har 80 GB HD. Og fremfor alt en fantastisk enestående skjerm som er hele 11,1 tommer på en sub-laptop-størrelse, helt utrolig, for maskiner på denne lille størrelsen har ellers bare 10,6 tommers skjerm (ex. P7010). Fremfor alt nok en gang: Et alldeles gjennomført stilig design, slankt og nydelig. Super-tynn og likevel solid og sterk pga det spesielle karbonfiber-materialet som den er laget av. DVd-brenner og blåtann. Kan vise bilder og filmer og spille musikk uten å "boote", noe som også er en klar fordel.

5558518[/snapback]

 

TX2 you say?

Jeg har den siste i t-serien som var forgjengeren til tx, og samboeren min har tx. Leste et sted nå at tx2 skal være vifteløs, og da fikk jeg jaggu lyst til å bytte gitt :D

Lenke til kommentar
Ville absolutt anbefale  den nye Vaio TX2 som kommer om en måneds tid. Riktignok engelsk eller svensk tastatur, men uten viftestøy, veier bare 1,2 kg og har 80 GB HD. Og fremfor alt en fantastisk enestående skjerm som er hele 11,1 tommer på en sub-laptop-størrelse, helt utrolig, for maskiner på denne lille størrelsen har ellers bare 10,6 tommers skjerm (ex. P7010). Fremfor alt nok en gang: Et alldeles gjennomført stilig design, slankt og nydelig. Super-tynn og likevel solid og sterk pga det spesielle karbonfiber-materialet som den er laget av. DVd-brenner og blåtann. Kan vise bilder og filmer og spille musikk uten å "boote", noe som også er en klar fordel.

5558518[/snapback]

 

TX2 you say?

Jeg har den siste i t-serien som var forgjengeren til tx, og samboeren min har tx. Leste et sted nå at tx2 skal være vifteløs, og da fikk jeg jaggu lyst til å bytte gitt :D

5565563[/snapback]

 

Hvilke butikker tar den inn? Ca pris?

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg Acer sin 3000 serie. Har hatt X1 i ca. 6mnd nå. Svært lite å utsette på den maskinen. Ytelsen er mer enn bra nok for Word, PowerPoint, SPSS (statistikkprogram) og spill som Civ4 og Pro Cycling Manager. Det eneste jeg har å utsette på X1 er en "klikkelyd" som noen ganger kommer fra maskinen. Beskrevet av flere i "X1-tråden". Ellers skal det sies at det er helt nydelig med ei maskin uten vifte. Tvilsomt at jeg noen gang kan gå over til ei maskin med vifte igjen.

Lenke til kommentar

TX2 you say?

Jeg har den siste i t-serien som var forgjengeren til tx, og samboeren min har tx. Leste et sted nå at tx2 skal være vifteløs, og da fikk jeg jaggu lyst til å bytte gitt :D

5565563[/snapback]

 

Hvilke butikker tar den inn? Ca pris?

5565797[/snapback]

 

Sony Vaio selges ikke i Norge. Selges i Sverige, og koster stort sett en formue. TX koster 26 000 svenske kroner. Jeg kjøpte min i asia, mye billigere. Vaio er ikke mest power for pengene, men batteritid har de absolutt og lekkert er det absolutt. Litt som iPod, bare med batteritid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...