Gå til innhold

mistenkelig lave HD-temperaturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey

Dtemp viser harddisktemperaturer på 25, 27 og 19 (!!) grader! temperatur i kabinettet ligger på 24 grader. diskene er riktignok plassert i bånn av kabinettet med en vifte rett foran, men allikevel syntes jeg dette var veldig lavt, spesielt med tanke på at det er 3 disker stacket i et "rom" (i kabinettet) for maks 4. det er altså liten plass, og bare små "sprekker" mellom diskene hvor lufta slipper igjennom. tror dere at det er noe galt med temperaturmålingen et sted, eller at resultatene på et eller annet hvis blir falske, for eks at tempmåler i disken sitter på den siden som peker mot vifta, og dermed viser for lav temp? disken på 27 grader er en WD Raptor 74GB... syns det er rart at denne skal ligge 3 grader over romtemp i kabinettet. 19 grader er jo faktisk 5 grader LAVERE enn romtemp, men den disken har sikkert slutta å spinne (sjeldent i bruk). Dette er foresten en Samsung Spinpoint 80 gig, mens den på 25 grader er en spinpoint på 250 gig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, de virket ikke så gale de tempene. Har en WD Raptor 74gb, den har jeg en vifte fårran og jeg har enda ikke klart å få den over 30grader. Så jeg tror ikke at du har feil temp på de.

Skrevet

Ganske normale temperaturer det der.

I hvertfall i forhold til meg.

Jeg har også tre disker tett i tett, nederst i kabinettet med vifte foran.

De ligger på 20-25 grader når viften er på det laveste.

Skrevet

At HD temperaturer ligger nær romtemperatur ved idle er ikke unormalt dersom du har aktiv kjøling i tillegg. Under romtemper kommer du dog selvfølgleig ikke, det er ikke fysisk mulig, så den 19C målingen tror jeg nok er litt off. De to andre høres ikke heeeelt usansynlig ut ihvertfall.

-BAA

Skrevet

bare jeg som er vant med andre standarder da, hehe... men 19 grader stemmer nok da, siden de andre antakeligvis har riktig temp. den disken som holder 19 grader bruker jeg som en backupdisk, dvs. det viktigste fra lagringsdisken ligger på den. den er nok rett og slett slått av, og holder da 19 grader som jeg kan tenke meg er temperaturen i rommet utafor kabinettet. temperaturmåleren som viste 24 er midt i kabinettet... uansett, takk for hjelpen! :)

Skrevet (endret)

Kan nevne det igjen. Ved normal luftkjøling, uansett om man lager orkan i kabinettet, får man ikke temperaturen lavere enn lufttemperatur. 15 grader dersom den har luftkjøling eller annen kjøling som bruker romtemperaturen er fysisk umulig.

Gjentar. Uansett hvor idle noe er, og uansett hvor mye luft man får til å passere den går aldri temperaturen under lufttemperaturen.

Endret av jonepet
Skrevet

Så du mener at everest lyger?

KAn vel nevnes at den ofte ligger i 20c nå

Men så går mamma alltid å skruyr på ovnene mine og lukker vinduene for tiden.

Så det kan godt vær jeg hadde 15c på rommet. Men, everest viste ihvertfall 14c sist gang jeg sjekka (og gikk aldri over 15c).

Det står jeg på, uansett hvor mye vitenskap du kommer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...