Gå til innhold

Alternativ til Warcraft 3?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå spillt Warcraft 3 sammen med en kompisgjeng i ørten år nå. Vi samles iblandt og da blir det WC3 FT som spilles 80-90% av tiden. Kan noen gi meg et alternativ til dette spillet? Synes spillet fenger med sine helter, ikke _alt_ for mange units samtidig på skjermen o.l. Er det noen spill rett rundt hjørnet, eller finnes det spill på markedet idag som kan gi oss en ny strategi-opplevelse? :) All hjelp mottas med takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har nå spillt Warcraft 3 sammen med en kompisgjeng i ørten år nå. Vi samles iblandt og da blir det WC3 FT som spilles 80-90% av tiden. Kan noen gi meg et alternativ til dette spillet? Synes spillet fenger med sine helter, ikke _alt_ for mange units samtidig på skjermen o.l. Er det noen spill rett rundt hjørnet, eller finnes det spill på markedet idag som kan gi oss en ny strategi-opplevelse? :) All hjelp mottas med takk!  :thumbup:

5549475[/snapback]

vil anta at du da vil like Age of Mythology. Etter min mening det beste strategispillet Microsoft har kommet med.

 

Spillet er litt gammelt da.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har nå spillt Warcraft 3 sammen med en kompisgjeng i ørten år nå. Vi samles iblandt og da blir det WC3 FT som spilles 80-90% av tiden. Kan noen gi meg et alternativ til dette spillet? Synes spillet fenger med sine helter, ikke _alt_ for mange units samtidig på skjermen o.l. Er det noen spill rett rundt hjørnet, eller finnes det spill på markedet idag som kan gi oss en ny strategi-opplevelse? :) All hjelp mottas med takk!  :thumbup:

5549475[/snapback]

vil anta at du da vil like Age of Mythology. Etter min mening det beste strategispillet Microsoft har kommet med.

 

Spillet er litt gammelt da.

5549532[/snapback]

 

Etter minsmak så synes jeg AOM går veldig treigt, eller lettere sagt altfor treigt...

Lenke til kommentar

Om du vil ha litt avveksling fra den vanlige WC3'en så har finnes det jo mange maps.

 

Jeg vil spesielt anbefale DotA (Defence of the Ancients) som du finner på

www.dota-allstars.com

 

Dette er et 5vs5 map hvor man kan velge mellom over 60 unike helter med 25 levels hver. Poenget er å forsvare en hovedbygning samtidig som man må kjempe seg forbi tårn og det påser ut creeps fra begge baser gjennom 3 "lanes" regelmessig. Det er også mange forskjellige items og oppskrifter å kjøpe. Man tjener penger på å drepe, mister peger om helten dør.

 

Mappet har økende populæritet og oppdateres ofte :)

Lenke til kommentar
Jeg vurdere å begynne med WC3 igjen.. Har spilt for mye WoW i det siste :p

5559726[/snapback]

 

Haha, jeg fikk meg nettopp nytt gamecard her om dagen. Spilte det i 2-3 dager og så gikk jeg lei igjen. Kom tilbake til Warcraft Zyth, det er der du hører hjemme. ;)

 

 

eg vil spesielt anbefale DotA (Defence of the Ancients) som du finner på

www.dota-allstars.com

 

Dota er absolutt et underholdene spill. Utrolig bra til bare å være et custom game. Har ikke kunnet spilt det før pga det hakket så mye på laptopen, men nå når jeg fikk meg ny data har jeg blitt helt avhengig.

Lenke til kommentar
Battle for Middle Earth 2!

 

Jeg har også spilt Warcraft 3 i mange år, men synes Battle for Middle Earth 2 er et spill som tilbyr like mye, samtidig som det er veldig underholdende. Bfme 2 er et dypere spill, mer variert og større. Har betaversjonen, så vet hva jeg snakker om.

5587073[/snapback]

 

helt enig med deg i at man burde satse på bfme2, men skjønner ikke at bfme2 kan være et dypere spill :hmm:

Lenke til kommentar

Warcraft 3 er egentlig ganske ensformig med tanke på strategier, mener nå jeg. Alle gode Wc3 spillere kjører mye av det samme. Selvfølgelig er Warcraft 3 veldig dypt, men Bfme 2 er dypere av disse grunner:

 

Seks fraksjoner:

- Varierte

Unike spillestiler, små eksempler:

- Goblins: Spammere, rushere, raskest

- Dverger: Trege, men sterke

- Alvene: Gir fra seg mye damage, men tåler lite, raske, "hit and run"

- Menneskene: Mange helter, flere ulike typer ryttere, beste rytterne

 

Flere elementer som f.eks:

- Flanking

- Formasjoner

- Basebygging har mer å si, "Mapcontrol"

- Siege

 

Det er ikke store greier, men etter mening nok til å si det er et dypere spill.

 

Edit: La til noen til...

Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...