Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

restart under spilling?


Anbefalte innlegg

Helloooo! :D

 

i går henta jeg 2 nye minnebrikker da de hadde vært til testing etter at jeg fant hele 66 memtest feil på de. I mellom tiden har jeg lånt meg en 512 brikker av en kamerat, da har pc'en funkert fint bortsett fra smålagg i spill. Nå sitter de nye brikkene i pc'en (4x 512mb OCZ pc3200 platinum) men når jeg spiller ALT annet enn cs 1.6 så restarter pc'en av seg selv uten så mye som en blåskjerm?! feks cs: source, cod2 eller nfs most wanted. temp på cpu ligger på ca 46 og hk på ca 35. Jeg har ikke kjørt memtest på de nye brikkene enda for jeg stoler på at de burde være i orden. Hva annet kan det være? :roll:

 

specs:

 

Asus A8N32-SLI Deluxe

AMD X2 4400+

2 gb OCZ platinum pc3200 (4x 512)

XFX GeForce 7800GTX 512mb xxx

HiPER 580w type-r PSU

 

håper noen klarer å hjelpe meg =) på forhånd takk til alle som tar seg tid! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
menne...dette skjedde etter jeg satt inn de ram brikkene jeg akkuratt hadde bytta :\ funka fint før det..

5550594[/snapback]

 

 

 

Ja, uansett. Ulempen med selvbygget PC er at man må selv finne feilen. Jeg har bygd mange PC'er før og det gjør jeg ikke lenger. Har forøvrig bestilt en ny PC fra netshop, og de tar bare 400 kroner for montering og testing. Blir det noe tull, så leverer jeg hele PC'en til butikken. Porto belastes netshop begge veier. :thumbup:

Lenke til kommentar

*LØST* det var nok hovedkortet som ikke likte at jeg brukte 4x 512 brikker som jeg faktisk har lest noe om før men stolte på gutta hos digital impuls som sa at det ikke burde være noe problem. Tok ut 2 av brikkene i går og nå flyter alt uten så mye som en feilmelding inv_biggrin.gif kjørte også memtest før jeg tok de ut å fant ingen feil så...det var nok hovedkortet som var litt vrangt gitt! =)

 

mulig det hjelper å endre til T2 men jeg skal ha meg nye brikker uansett så! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...