Gå til innhold

Tv skjerm og en sinna magnet!


Anbefalte innlegg

Som emnet sier passer disse elementene dårlig sammen. Etter besøk av en liten fetter jeg har, gikk han til angrep på tvskjermen med en liten magnet han fant. Noe han også fant ustyrtelig morsomt siden, alle fargene på tv`n forvrengte seg som værst. :smile:

 

Nå har de værste fargene gitt seg, men jeg har allikevel et lite grønt område på venstre siden av skjermen.

 

Finnes det noen måte og få vekk dette på? Det er en billig Samsung 28". ALLE løsninger mottas med takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tunefish skrev (2002-09-15 20:59):

Et virkelig givende og konstruktivt svar...

Ja det var et bra svar, Men det nytter ikke med å bare skrue den av med fjernkontoleren, Men bruk av knappen og la tv'en være av i mange dager. Kan og trekke ut stikkontakten. Kan vel fikses hos en tvreppratør men det er ikke gratis. :grin:

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-09-15 22:58 ]

Lenke til kommentar

Reperatør kommer ikke på tale nei! Penger vokser ikke på trær lengre! :smile:

 

Men takk for litt variabel respons.. Hehe.

Jeg har faktisk ikke vurdert og dra ut stikkontakten nei. Den står nesten alltid på, eller bare i "Stand by". Får prøve og se om det hjelper.

 

Thanks!

Lenke til kommentar

Du kan prøve med en transformator med strøm på. En trafo gjør det samme som tv-ens eget avmagnetiseringingsystem. Har du en trafo på f.eks. 50W er det bare å sette strøm på, holde den inntil skjermen, rotere (prøv deg fram). Og ta trafoen vekk før du tar av strømmen. Dette vil som regel hjelpe, men noen eldre skjermer kan holde meget godt på magnetismen (tror det heter remanens) og vil falle tilbake igjen.

Lenke til kommentar

å slå tv'en helt av er et veldig godt tips. Min (kjipe) tv har integrert høytalere på siden som ikke er godt nok isolert fra røret. Når den har stått på for lenge med bare standby når tv'en ikke er i bruk får den fargeforvrengning ytterst i hjørnene. Da hjelper det å bare slå den helt av i noen sekunder så får man avmagnetisert platene som styrer elektronstrålen. Hvis forvrengningen er kraftig kan det kanskje være lurt å la den stå slått av over natta eller når du er på jobb (en lengere periode som du ikke ser på tv når det enn måtte være :wink: )

 

[ endret av Xell den 2002-09-16 10:48 ]

Lenke til kommentar

Nå har tven vært avslått i ca 12 timer. Jeg sjekka den nå, og jaggu med hadde mye av fargen gått vekk. Det er fremdeles litt igjen, men nesten ikke merkbart. Vannvittig moro! :grin:

 

Nå gjenstår det bare å finne en trafo som toreae nevte. Hehe. Må prøve alt!!

 

Takk for responsen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...