Gå til innhold

Systemkravene til Oblivion er klare (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første, fins det en oppløsning som er 1200x1024? Tror at det heller er 1280x1024. Når jeg snakker om maks oppløsning, da refererer jeg til 1600x1200. Og hvis du har satt alt på maks i fear, også softshadows vil du oppleve store frame drops med 7800gtx.

 

Glemte nesten det, hadde du på 8xaa og 16xaf?

 

Edit: Så i profilen din at du hadde x1800xt 512mb skjermkort. Kortet der er bedre til fear enn et 7800gtx.

5540976[/snapback]

 

 

Nå kommer det jo an på hva slags max oppløsning skjermen til de fleste er. Ikke alle som har 21" LCD som kan kjøre 1600x1200. Så da blir det for de fleste 1280x1024 oppløsningen som er max. Og det blir litt feil å si at softshadows må slås på da de bare gjør surr, uansett om man har et 7800GTX eller et X1900XT.

Lenke til kommentar

Håper det lar seg gjøre å få spillt det på min, om jeg så må stille det mye ned. Overstiger jo hvertfall minstekrava :) Men siden julenissen kommer på etterskudd i år med 7800GS til agp :w00t: så spørs det om jeg ikke pensjonerer mitt velbrukte 6600GT når Oblivion er i butikken :yes:

Lenke til kommentar
Xbox 360 sier jeg bare.. Xbox 360!

King 360!

5540350[/snapback]

 

Mens man på PC vil få stadig mer ut av Oblivion ettersom hardware blir bedre og modderne lager nye teksturer, mesher og diverse andre tillegg, vil Xbox 360 versjonen aldri endre seg nevneverdig. Oppløsningen vil aldri overstige HD kvalitet. PC-versjonen har langt høyere maks grense på oppløsning. Jeg spiller Morrowind i 1600x1200. Dette blir ingenting i forhold til hva Oblivion kan klare. Rigtig nok har Bethesda snakket om addons gjennom Live, men dette vil kun bli offisielle plugins, og Live er ikke gratis. Morrowind på PC har flere tusen tillegg å velge mellom...gratis endog til. ;) Det vil ikke være mulig å lage bruker innhold til 360 versjonen.

 

Nei. Tror jeg holder meg til PC når det gjelder denna, gitt. :p

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
For det første, fins det en oppløsning som er 1200x1024? Tror at det heller er 1280x1024. Når jeg snakker om maks oppløsning, da refererer jeg til 1600x1200. Og hvis du har satt alt på maks i fear, også softshadows vil du oppleve store frame drops med 7800gtx.

 

Glemte nesten det, hadde du på 8xaa og 16xaf?

 

Edit: Så i profilen din at du hadde x1800xt 512mb skjermkort. Kortet der er bedre til fear enn et 7800gtx.

5540976[/snapback]

 

1600x1200 er ikke maks oppløsning. Du må nok langt høyere. Det blir uansett spekulasjon det du sier. Det er ingen har som har prøvd spillet på sin egen maskin.

 

Oblivion motoren er langt bedre optimert i forhold til motoren de brukte i Morrowind. Det er heller ikke mulig og sammenligne FEAR og Oblivion motorene. De er veldig forskjellige. Skjønner egentlig ikke hvordan du kan sammenligne et FPS med et RPG. :hmm:

 

G80 kommer ut før Oblivion hvis det går etter planene.

G80 kommer jo ut i Juli. Oblivion kommer 24. mars 2006

5541151[/snapback]

Tror at jeg har rota litt, det var S.T.A.L.K.E.R jeg tenkte på, hehe. My bad

5541216[/snapback]

 

Sånt skjer :) Virker som om det eneste Oblivion var litt kravstor på var cpu.

5541955[/snapback]

 

Det kommer nok mye av AI og fysikkmotoren. Det er veldig mye som skal gå og surre i bakgrunnen i Oblivion. Skjermkortet tar seg jo av den visuelle glasuren. :)

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...