Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping til sentral.


Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått installert adsl linje fra Bluecom,(6mbit). Har hørt så mye bra om dem. Blant annet skal deres ping vere veldig bra. Det jeg da lurer på er hvorfor jeg pinger sentralen med 22ms, noe som jeg anser som høyt da vi bor 400m fra sentralen (Kabel-lengde). Er dette noe som bluecom kan ordne om jeg snakker med dem lr ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Modemet kopla seg ut nå, når jeg fikk det igjen går jeg ikke under 26ms, stailt men noe høyt !

5538787[/snapback]

 

Den switchen som gir deg svar tilbake, trenger ikke å stå i sentralen som er 400 meter fra deg. Den kan like gjerne stå i en annen sentral. Kan være bare en patching i den første sentralen.

 

 

22ms syns nå jeg er bra jeg da.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaringer med bluecom men jeg har ngt. Jeg pinger 17ms til nærmeste offeriselle ipadresse. Og 18ms til f. eks. hw.no. Disse verdiene har holdt seg omtrent sabilt i de tre årene jeg har hatt adsl. Så derfor lurer jeg hva "alle" som har bluecom har i ping.

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar
Det jeg da lurer på er hvorfor jeg pinger sentralen med 22ms, noe som jeg anser som høyt da vi bor 400m fra sentralen (Kabel-lengde). Er dette noe som bluecom kan ordne om jeg snakker med dem lr ?

5538756[/snapback]

 

Hva er det du egentlig pinger?

Gateway IP eller noe annet?

Lenke til kommentar
Det jeg da lurer på er hvorfor jeg pinger sentralen med 22ms, noe som jeg anser som høyt da vi bor 400m fra sentralen (Kabel-lengde). Er dette noe som bluecom kan ordne om jeg snakker med dem lr ?

5538756[/snapback]

 

Hei,

 

Når du pinger - er det ikke sentralen du pinger! (ingen computer i sentralen)

 

Hvis du bor i sør-norge - pinger du (i teorien) kanske en computer, der er fysisk plaseret i nord-norge.

 

22ms anses for at være en svert bra ping til spilling.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...