Gå til innhold

Flere feil i IE-beta


Anbefalte innlegg

Sorry, ofstad, jeg ønsker ikke å gå til personangrep, men du har virkelig ikke fulgt med på teknologifronten. IE7 er virkelig ikke god.

5561176[/snapback]

Jeg regner med at de fleste browser brukere er som meg, og ikke bryr seg så mye om teknologien, bare det funker bra. Det er lesing av nettsteder vi bruker den til, og ikke Acid2 tester.

 

Jeg liker også IE7, og synes den har blitt omtrent likeverdig med FF og Opera i brukervennlighet for mitt bruk. Hva slags rendering engine den bruker og hvor godt den støtter standarder betyr lite for de fleste brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Bare fordi om en diskett får ei ny og finere innpakking, betyr det ikke at den egner seg bedre til å overføre bildefiler fra et 6mega pixler kamera fra A til B.

 

Det samme gjelder med IE7. Dessverre samme sak, (til en stor grad) samme rendering engine

Det er en del positive endringer, men selvsagt ikke så mange som man skulle ønske.

 

Likevel er IE7 en klar forbedring når man ser på brukergrensesnittet. Hvis ikke Firefox finner på noe nå, så vil den nok miste mye markedsandeler igjen. Jeg tror f.eks. jeg ville brukt IE7 fremfor Firefox.

 

Dessuten viser Microsoft her at de har hørt på hva folk har sagt. Mozilla-folk som Asa er frekke i munnen mot brukere og kritikere, og har en slags ovenfra og ned-holdning jeg slett ikke liker. Bare fordi man har kapret 10% av markedet så betyr ikke det at man er Messias #2!

 

Og ikke minst, IE7 har visse innovasjoner, som f.eks. Quick Tabs. Firefox driver bare og rapper features fra andre nettlesere og skryter av det som om det var de som fant det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...