Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

webasto - hva koster slikt


Reggy

Anbefalte innlegg

Har ikke tilgang på garasje, og har dieselbil så det går litt tregt om morgenen med varme, avisningen m.m

 

Kunne altså tenke meg å vurdere innstallere Webasto på bilen. Noen som har peiling på hva slikt kan koste?

 

Noen firmaer har noe lignende til Webasto som kalles ebersprächer (e.l.) og det ville forsåvidt være det samme.

 

Noen råd/ pris.....? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke en vanlig motorvarmer?

5538328[/snapback]

Han sier jo at han ikke har garasje, og da har han sikkert ikke strøm heller...

 

Webasto koster vel noe sånt som 10-20 000,- ferdig montert såvidt jeg husker?

 

Rimelig stivt...

5539190[/snapback]

 

Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.-

Lenke til kommentar
Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.-

5539406[/snapback]

Jeg vet av SVÆRT mange som bor i et hus hvor det er umulig å strekke en ledning isåfall. Om du bor i blokk, borettslag etc. Bilen står på P-plass, mens du bor i 10. etasje, eller på motsatt side av P-plass. Hva skal man gjøre da?

 

Er da 100 grunner til at man ikke kan få strukket en ledning selv om faktisk bor sivilisert.

 

Husker forresten jeg spurte om Eberspaecher engang, og fikk til svar:

 

Eberspaecher varmesystem kan monteres til en pris av ca. 20.000,- + mva
Lenke til kommentar

Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.-

5539406[/snapback]

 

Jeg bor ikke telt, og hadde nok uten din hjelp kjøpt motorvarmer i den grad det var aktuellt for meg. Men for all del takk for svar utenom emne.

 

Til dere andre takk for svar ang. pris m.m. :thumbup:

Lenke til kommentar
Enkelt sagt motor-/kupevarmer som går på drivstoff isteden for strøm..?

5542301[/snapback]

Helt riktig...

 

Koster mye mer enn elektrisk motorvarmer/kupevarmer (f.eks. DEFA) i innkjøp/installasjon, og er samtidig dyrere i bruk ettersom drivstoff er dyrere enn strøm.

 

Altså uøkonomisk, men utrolig behagelig (slipper å tenke på å sette i at ledningen må plugges i eller at du må være i nærheten av en strømkontakt).

 

Praktisk å slå på varmen mens man er på kino f.eks. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

For ikke å snakke om at vannet også blir pumpet rundt i kjølesystemet og varmeapparatet, pluss at (ihvertfall på min bil) kupeviften starter. Det er utrolig deilig å komme ut i bilen på en kald vintermorgen i 10 kuldegrader, vri om nøkkelen og temperaturmåleren spretter rett opp i normalstilling. Varmeeffekten tilsvarer 5 kW, altså betraktelig mye mer enn en elektrisk varmer. Jeg vil si at Webasto er totalt overlegent en elektrisk varmer om man ser bort fra prisen. Etter det jeg har hørt bruker de rundt en halv liter diesel pr. time, så det er jo ikke SÅ dyrt å bruke. Vanligvis holder det å ha den på 10-15 minutter for å få god lunk på motoren. Hvis du synes prisen er i stiveste laget hender det at det dukker opp brukte Webastoanlegg på Finn og andre annonsesider, evt. kan man sikkert komme over sånt hos en bilopphogger. Vær imidlertid obs på et monteringen er ganske omfattende, så om du ikke er en godt over middels praktisk persom som har "endevendt" en bil før bør nok det overlates til fagfolk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...