Gå til innhold

PCMax dritt


Anbefalte innlegg

For et par uker siden bestilte jeg xp1700+ (daværende pris 1605,-) og 2x512mb ddr minnebrikker (pris 690,- pr. stk - kjempedeal). De hadde ikke minnebrikkene på lager, greit nok, ventet en uke - ble fortalt at de hadde dem, ruslet bort (et par km) for å hente greiene - å neida, de hadde sett feil, men sjekk tilbake mandag, da skal de være her. Og sånn fortsatte til i dag, utallige utsettelser - "vi venter dem imorgen".

 

Vel idag fikk jeg nok, jeg ble nemlig fortalt at de ikke lengre kunne selge ram'en til den prisen, de ville tape for mye! HVA FAEN!! Her er et utdrag fra websiten deres:

"Vi ønsker heller ikke å tjene mest mulig på hvert enkelt salg, men tror fornøyde kunder kommer igjen (og anbefaler oss videre til andre), slikt at vi opprettholder og utvider vår totale kundemasse hele tiden (derfor er det meget viktig for oss at kundene ikke føler seg lurt etter at de har handlet hos oss). Bl.a. setter vi ned prisen (ikke opp) til deg dersom vi endrer prisene etter at du har bestilt, og før vi sender."

 

Jau sier jeg, den delen der kan de fjerne med en gang!! Jeg kansellerte ordren, og regn ikke med at jeg handler der igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepps loven er klar her. Du skal ha RAMen til avtalt pris, en avtale er en avtale. De kan ikke vike her. Du har vel ordrebekreftelsen? Send en mail(bruk litt tid på utformina, hjelper alltid) hvor du er høffelig, men bestemt sier at du ifølge norsk lov har krav på varen til avtalt pris. Ta gjerne sitater eller henvis til paragrafer i loven som gjelder dette emnet. I bunnen av mailen legger du med link til kjøpsloven og så legger du ved ordrebekreftelsen som vedlegg. Så godt som alle webshopper bøyer unna for dette her med en gang. Forbrukere som kjenner sine rettigheter er skumle saker :wink:

 

Selv har jeg opplevd en gang at jeg fikk en faktura som var for høy. Bestilte 4 CD-er fra CDon.com som skulle koste 89kr stk, fakturaen vist 149kr pr stk. En mail til CDon og de beklaga og sa at jeg selvagt skulle betale 89kr pr stk, men ba meg om å si ifra når giroen var betalt så de kunne slette restbeløpet. Jeg glemte å si ifra at jeg hadde betalt reninga, litt senere kom det purring på restbeløpet, ny mail til CDon, kjempehyggelig svar tilbake at de hadde fiksa det og at jeg bare skulle kaste purringa :smile: Sånne butikker liker jeg, klager ikke engang når kunden også begynner å tulle litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke for å være pirkete men det er visse smutthull i lover og regler.

se på dette:

 

"Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller"

 

Legg merke til hva som står midt inne i setningen:

 

"Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller".

 

Ut i fra dette kan jeg ikke si at PCmax har gjort en feil. Jeg var selv en av de som skulle ha 512 brikker, men jeg fyrte da ikke på plugger og jern pga en slik liten bagatell når det helt klart går frem at butikken ville tapt noe kolossalt pga dette.

Jeg nøyde meg istedenfor med 256*2.

Og slik jeg forsto det av selgeren så tilbød de alle sammen det tilbudet der istedenfor. ( t.o.m det var et tap for dem,men de måtte jo tilfredsstille kunden på en eller annen måte.)

 

Nå er jo jeg ganske fast kunde hos dem,så da irriterte jeg meg ikke over valget dems.

Ganske fin service hos dem også.

Lenke til kommentar

Hei!

Nei, vi får inn igjen i dag, dessuten betaler du ikke høyere pris dersom du har bekreftet ordre på en pris, selv om prisen skulle gå opp.

MVH

PCMAX

----- Original Message -----

From: Roger Andre Skeie

To: [email protected]

Sent: Sunday, November 18, 2001 2:18 AM

Subject: Spørsmål angående lagerstatus vs bortbestilt

 

 

Jeg så at dere hadde RAM-PC133-256m DIMM MT (Micron Tech) USA 8 på lager og 20 bortbestilt og RAM-PC133-256mb DIMM (OEM e.l. USA) 1 på lager og 4 bortbestilt. Betyr dette at dere har underskudd på hendholdsvis 12 og 3 stykker av denne varen og at dersom jeg betiller nå kan jeg risikere å måtte betale opptil dobbel pris eller mer når dere får den inn igjen/jeg får den?

Lenke til kommentar

Egentlig så skjønner jeg ikke hva som surrer i hodet på folk, for slik det ser ut for meg så ser det ut som om folk tror de kan ta loven i egne hender og presse de forskjellige webshop'ene. Greit, folk har rettigheter, men det har også webshop'er.

Og av loven jeg nevnte litt lenger opp i diskusjonen så går det klart frem at om SELGER IKKE KAN SELGE VAREN TIL AVTALT PRIS PGA FOR STORT TAP så er IKKE SELGER PLIKTET TIL Å HOLDE SEG TIL AVTALEN.

 

Noen som ikke skjønner lovverket her eller?

Lenke til kommentar

Bare som en generell kommentar...

 

Vi ønsker ikke at forumet skal bli et sted hvor en kaster masse dritt om butikker eller andre instanser. Som de aller fleste vet så skjer feil og det er uavhengig av hvilken butikk der er. I det siste har det blitt veldig mye "Komplett / Databutikken / Topline / PCMAX osv suger" e.l. og det er ikke det dette forumet er til. Hensikten med forumet er å hjelpe andre eller å få svar på ting en lurer på/har lyst til å diskutere og ikke til å kaste dritt om noen.

 

Derfor vil jeg oppfordre alle til å ta opp problemer med butikken direkte og så bruke erfaringene i webshopseksjonen for å komme med ros eller ris til butikkene.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:07, pgressum skrev:

Bare som en generell kommentar...


Vi ønsker ikke at forumet skal bli et sted hvor en kaster masse dritt om butikker eller andre instanser. Som de aller fleste vet så skjer feil og det er uavhengig av hvilken butikk der er. I det siste har det blitt veldig mye "Komplett / Databutikken / Topline / PCMAX osv suger" e.l. og det er ikke det dette forumet er til. Hensikten med forumet er å hjelpe andre eller å få svar på ting en lurer på/har lyst til å diskutere og ikke til å kaste dritt om noen.


Derfor vil jeg oppfordre alle til å ta opp problemer med butikken direkte og så bruke erfaringene i webshopseksjonen for å komme med ros eller ris til butikkene.



 

Endelig.. Takk, det var på tide. Altfor mange useriøse klager den siste tiden.

Lenke til kommentar

Dette er forsåvidt noe jeg ikke gidder å bry meg med lengre, likevel..

 

Quote:


On 2002-01-17 10:35, S-Blazer skrev:

Ut i fra dette kan jeg ikke si at PCmax har gjort en feil. Jeg var selv en av de som skulle ha 512 brikker, men jeg fyrte da ikke på plugger og jern pga en slik liten bagatell når det helt klart går frem at butikken ville tapt noe kolossalt pga dette.

Jeg nøyde meg istedenfor med 256*2.

Og slik jeg forsto det av selgeren så tilbød de alle sammen det tilbudet der istedenfor. ( t.o.m det var et tap for dem,men de måtte jo tilfredsstille kunden på en eller annen måte.)


 

Jeg spurte om dette; og nei det gikk ikke an. Og hvor mye går de egentlig med tap? Eller kanskje er det bare sin egen avanse de taper?

 

Quote:


On 2002-01-18 11:43, Roger23 skrev:

Hei!

Nei, vi får inn igjen i dag, dessuten betaler du ikke høyere pris dersom du har bekreftet ordre på en pris, selv om prisen skulle gå opp.

MVH

PCMAX

----- Original Message -----

From: Roger Andre Skeie


Sent: Sunday, November 18, 2001 2:18 AM

Subject: Spørsmål angående lagerstatus vs bortbestilt

Jeg så at dere hadde RAM-PC133-256m DIMM MT (Micron Tech) USA 8 på lager og 20 bortbestilt og RAM-PC133-256mb DIMM (OEM e.l. USA) 1 på lager og 4 bortbestilt. Betyr dette at dere har underskudd på hendholdsvis 12 og 3 stykker av denne varen og at dersom jeg betiller nå kan jeg risikere å måtte betale opptil dobbel pris eller mer når dere får den inn igjen/jeg får den?


 

Atter en gang; det er noe helt annet enn hva jeg fikk høre.

 

Quote:


On 2002-01-18 15:50, S-Blazer skrev:

Og av loven jeg nevnte litt lenger opp i diskusjonen så går det klart frem at om SELGER IKKE KAN SELGE VAREN TIL AVTALT PRIS PGA FOR STORT TAP så er IKKE SELGER PLIKTET TIL Å HOLDE SEG TIL AVTALEN.


Noen som ikke skjønner lovverket her eller?


 

"stort tap" - vel hva skal man regne som dette? Og hvem skal bestemme det? Butikken? Og dessuten... det heter "FOR stort tap", det innberegner altså at det må mer enn bare et stort tap til. Nå husker jeg ikke helt hva den nye prisen på 512mb brikken var, men det var vel ca 12-1300 (mot 700 tidligere).

Lenke til kommentar

Q:Hehe, dette er jo gamle Vision da - hva kan du forvente? Unngå dette firmaet for enhver pris, de har ikke den minste forståelse av hva service betyr.

 

 

Jeg har handlet endel på pcmax , og må si meg veldig fornøyd med servicen der.Har hatt endel trøbbel med en monitor jeg kjøpte der,bytta'n 2 ganger uten trøbbel...veldig fornøyd nå...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:07, pgressum skrev:

Bare som en generell kommentar...


Vi ønsker ikke at forumet skal bli et sted hvor en kaster masse dritt om butikker eller andre instanser. Som de aller fleste vet så skjer feil og det er uavhengig av hvilken butikk der er. I det siste har det blitt veldig mye "Komplett / Databutikken / Topline / PCMAX osv suger" e.l. og det er ikke det dette forumet er til. Hensikten med forumet er å hjelpe andre eller å få svar på ting en lurer på/har lyst til å diskutere og ikke til å kaste dritt om noen.


Derfor vil jeg oppfordre alle til å ta opp problemer med butikken direkte og så bruke erfaringene i webshopseksjonen for å komme med ros eller ris til butikkene.



Les denne nøye...takk...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:07, pgressum skrev:

Bare som en generell kommentar...


Vi ønsker ikke at forumet skal bli et sted hvor en kaster masse dritt om butikker eller andre instanser. Som de aller fleste vet så skjer feil og det er uavhengig av hvilken butikk der er. I det siste har det blitt veldig mye "Komplett / Databutikken / Topline / PCMAX osv suger" e.l. og det er ikke det dette forumet er til. Hensikten med forumet er å hjelpe andre eller å få svar på ting en lurer på/har lyst til å diskutere og ikke til å kaste dritt om noen.


Derfor vil jeg oppfordre alle til å ta opp problemer med butikken direkte og så bruke erfaringene i webshopseksjonen for å komme med ros eller ris til butikkene.



 

Endelig kom det noe fornuftig, har ventet på dette ganske lenge. Dette skulle det vært gjort noe med for lenge siden. Utestengelse er for sterkt kanskje, men en liten påminnelse til de med for sterke ordtrykk. Skal ikke nevne her, men det har vært ganske mange usakelige uttalelser.

 

 

Butikker fortjener kritikk, men det går an å begrense ordbruken litt.

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...