Gå til innhold

Vurderer å sjekke ut WoW


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som topic sier, vurderer jeg nå å begynne og teste ut World og Warcraft siden det er så mange som spiller det. Men jeg synes hele greia ser skikkelig komplisert ut siden jeg ikke kan en dritt om spiller. Det eneste jeg vet er at man skal slåss, samle XP (tror jeg det heter), for så å gå opp i level å få flere fordeler (tror jeg :p rett meg hvis dette er feil).

 

Hvordan lærte egentlig dere å spille? Hva kan jeg gjøre for at jeg skal skjønne det? Noe mer som bør nevnes for en som aldri har spilt før? Tips, råd etc.

 

 

Setter pris på alt som kommer opp. :)

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først begynner så blir det etterhvert vanskelig å slutte.

 

når dette skjer så blir du så oppslukt av spillet at du uansett lærer nye ting hele tiden. Spillet er ikke beskrevet som spesielt vanskelig har jeg sett men når man blir lvl 60 så er samspill med andre spillere viktigere.

Lenke til kommentar

wow er vel verdens enkleste spill å lære seg. første gang du logger på pop'er det opp hjelpende ord og rettningslinjer en hver person skjønner. med mindre du ikke kan engelsk :p og til å begynne med er alt veldig spennende og du VIL gjerne lære deg alt. Noe som gjør at du lærer deg det fortere :)

 

så kjøp deg et eksemplar du ;)

Lenke til kommentar

Jeh, WoW er enkelt å komme inn i :) Du har en stor opplevelse foran deg, første gang jeg spilte WoW (EU Final Beta, Gnome mage) syntes jeg hele verden var fantastisk. Dun Morough virket massivt og uendelig, og jeg hadde lite tro på at jeg kunne drepe mobs solo uten at en kamerat av meg (paladin) var med for å la mobene slå på han :p

 

Men spillet forandrer seg etter man har spilt på lvl 60 en stund, og det begynner å bli helt repetivt. Heldigvis kommer det expansion etter hvert, og Blizzard er flinke til å slippe ekstra gratis content. Men det er lite annet en farming av gear som foregår end-game, og om det ikke hadde vært for det sosiale aspektet så ville jeg nok neppe spilt wow nå. (Har blitt kjent med en mengde hyggelige folk fra Nederland, Storbritannia og Finnland blant annet).

Lenke til kommentar

Jeg vil så absolutt anbefale World of Warcraft - men jeg vil også anbefale at du faktisk *har* mye tid å sette av til det. Selvfølgelige - Blizzard legger mer og mer til rette for "casual gamers", men det er nå i endgame-instances (dungeons) hvor man spiller sammen 40 mann at man virkelig ser hva man har mulighet til å gjøre - dog som nevnt andre steder, det kan bli en smule repetitivt, men det tar tid da 40 mann skal ha sine "sets", dvs. 8 armor pieces fra bosser som har en viss prosents sjanse å droppe 1-2 av hver piece. (Du kommer fort inn i dette, være seg de største endgame instances eller de mer "vanlige", for 10-15 mann.)

 

Spillet i seg selv vil jeg si er veldig enkelt å lære, spilte selv Anarchy Online i 3 år og til sammenligning er WoW's skillsystem veldig enkelt og rett fram.

 

Interaksjon med andre spillere er enkelt, og integrerte hints og tips hjelper deg lett fremover. De offisielle forumene http://forums.worldofwarcraft.com/ og http://forums-en.wow-europe.com/ kan man si så mangt om, dårlig moderasjon samt elendig søkefunksjon, men "sticky" tråder inneholder ofte veldig mange gode guides som hjelper en ny spiller.

 

Er også mange tips og hente på dette forumet, de fleste hjelper i en eller annen grad ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har tid til det vil jeg absolutt anbefale wow. Men om du har dame eller du driver med en idrett etc som tar mye av tiden din ville jeg droppet det.

Når det gjelder å lære seg spillet vil jeg anbefale deg å ikke spørre andre så mye om hjelp osv. Gøyeste tiden min med wow var når jeg løp rundt som low-lvl og bare gispa for hver nye ting som skjedde og hvert nye område jeg fant. Det var tider det:)

Lenke til kommentar

Jeg syntes spilelt er myyye gøyere nå etter jeg ble 60. Nå driver jeg å samler opp forskjellig utstyr osv..farmer etter mats for bedre utstyr, oppdager områder jeg aldri har vært før, spiller Bg's for å øke rankinga mi osv. Før lvl 60 var det bare et eneste stort XP-jag som jeg hatet...På 60 er man konge...og jeg liker å spille som konge hele tiden uten å tenke på at oioi..nå må jeg få mer xp..

Lenke til kommentar

vis du begynner og spille world of warcraft vil jeg tro at du lærer deg det meste med knapper etc etter ja 2min som sakt lenger opp også lærer du deg bare mer som lvlene kommer.. det er egentli et veldig lett spill og lære ^^

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...