Gå til innhold

Hvor bra er X-Box 360?


Benbels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:wallbash: du gir ikke terningkast til selve konsollet... du gir terningkast til spillene...uten gode spill er et superduperhypergigabra konsoll værd ca 0,50kr...

5529762[/snapback]

 

Selvsagt kan man gi terningkast til konsollen, jeg bruker konsollen som media maskin i stua, hører musikk,ser film og bilder trådløst fra PCn i andre etasje og bare dette er verdt en 8.

Lenke til kommentar

For øyeblikket er ikke spillutvalget så aller best, selv om noen titler fra xbox også kan brukes. På listen over titler som kan brukes, er det mye som burde blitt tatt vekk, siden de lagger noe enormt på xbox 360.

 

Karakterer:

 

Utseende: 9 (den ser bedre ut enn xbox, PS2 og gamecube).

 

Spill: 6 (Det er ikke mange spill som fenger ute ennå).

Håndkontroller : 10 (Beste kontrollen på markedet til nå).

 

Spille over live: 10 (Online er alltid morsomt).

 

Live utenom selve spillingen: 8 (Det er litt lite valg å gjøre synes jeg).

 

Det er også veldig bra at når du kobler deg til Live så får du gratis sølv medlemskap, samt 1 måneds gratis gull medlemskap. Med sølv kan du laste ned demoer, tema, arcadespill samt oppdateringer, mens du trenger gull for å kunne spille spillene online.

Gamerprofile er også veldig fett. Du får poeng på profilen din når du klarer å fullføre ting i et spill. Du kan samle maksimum 1000 poeng pr. spill. Dette kan andre på xbox live se.

 

En irriterendes ting derimot er fjortisser med headset når du spiller på live. De maser og maser og snakker bullshit konstant. Det er nesten som å være på en plass med en haug med drittunger i stemmeskiftet innimellom.

Lenke til kommentar

Det er fint hvis det her blir lagt inn seriøse erfaringer med Xbox 360, som begrunner vurderingen godt. Innlegg som utelukkende gir terningkast, og andre innlegg som kun har som formål å forsøple forumet, vil bli fjernet uten videre beskjed.

 

Hvis ikke disse enkle retningslinjene blir fulgt, vil tråden bli stengt. Det er fint hvis trådstarter redigerer åpningsinnlegget, slik at det går tydligst mulig frem at vi er ute etter saklige begrunnelser og vurderinger. Ikke bare nok en spammetråd, med enda flere useriøse diskusjoner rundt Xbox 360.

Lenke til kommentar

Live delen er meget bra. Et eksempel er PGR3 der du hele veien kan sammenligne dine prestasjoner med de beste spillerne i verden. Det er også en del artige småspill som ikke koster all verden. Live gir 10/10.

 

Maskinen bråker en del, noe jeg synes de burde greid å unngå på en konsoll som tross alt skal kunne brukes som en medieavspiller. Dashboardet er veldig brukervennlig og responsivt. Du kan skru av og på konsollen med en trådløs kontroller slik at du kan "gjemme" konsollen litt for å unngå bråk. Du får kjempegrafikk for en latterlig lav sum, sammenlignet med PC. Jeg savner imidlertid HD skjerm, og det koster jo minst 10.000,- Synes også det er dumt at man er avhengig av Mediacenter for å kunne streame film. Jeg synes boksen er pen og akkurat passe anonym, langt bedre enn den gamle svarte klumpen. Selve konsollen får 7/10 fra meg.

 

Mangelen på gode spill trekker ned en del her og nå. Dette kommer imidlertid til å ordne seg i løpet av noen måneder. Spillutvalg gir jeg 6/10

 

Konklusjonen her og nå blir en svak 7/10. Når spill utvalget blir bedre kommer den nok opp på en 8/10. Sammenligningen med PS3 kommer også til å bli viktig her.

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg 360'en for en drøy uke siden. Merk at jeg "hoppet over" forrige konsoll-generasjon, siden jeg har bedrevet all min spilling på pc en stund.

 

Teknisk prestasjon: Dette var grafikken sin ja. Jeg har ikke noe forhold til cpu, ram, gpu osv som brukes i burken. Det jeg vet er at noen av launch-titlene til platformen skraper overflaten av hva den kan få til, og du og du så pen fremtiden ser ut... (Project Gotham Racing 3 er et godt eksempel, det var ganske "wow" å fyre opp det første gangen.) Trekk for at konsollen bråker mer enn pc'en min når jeg spiller.

 

Online-støtte: Dette er vel det sterke kortet til Xbox, og her skinner maskinen. Live-støtten med profiler etc er elegant integrert i de spillene som støtter det.

Jeg er spesielt glad i det faktum at spillene støtter "quick matching" dvs ser på hvilket nivå du holder, hvor du kommer fra, hva slags gamer du definerer deg selv som, og så prøver å finne artige spill-sesjoner til deg. Jeg er drittlei av å sitte og leke med filtere og lete etter gode kamper i online pc-spill, så dette var en befrielse.

 

Må også legge til at jeg er veldig spent på hva som blir gjort på Live "Marketplace"\Arcade etterhvert. Det å selge "independent" spill-titler til en billig penge der gjør det mulig for små, innovative utviklere å få distribuert titlene sine til et bredt publikum. Krysser fingrene for at dette tar av og at vi får et sterkt "indie"-marked via Xbox Live etterhvert.

 

Spillene: Dette er den svakeste siden til burken. Det er rett og slett ikke så stort utvalg av spennende titler ennå. Merk at dette bare er min høyst subjektive mening! Problemet mitt er at de har kjørt veldig "safe" løp og stort sett satset på tradisjonelle sjangere som bilspill, sport, fps. Dette hadde vært greit nok hvis titlene hadde vært utviklet spesielt for å bruke musklene til maskinen, men mange av disse titlene er ports fra andre konsoller og pc og skiller seg ikke så veldig fra de andre "eldre" konsollene. Se forøvrig denne artikkelen for en god oppsummering av dette...

 

Diverse annet: Jeg har et par gamle xbox-titler til gode som jeg nå endelig får spilt på 360'en. Well, kinda. Bakoverkompatibiliteten er noe.... varierende. Noen xbox-spill støttes ikke i det hele tatt (ennå iallfall) og noen kjører, men med tekniske problemer av varierende grad. F.eks Ninja Gaiden Black har en del slowdown noen steder. Dette gjør ikke spillet uspillbart, men er irriterende. Det kommer visstnok flere patcher for å bedre bakoverkompatibiliteten generelt, men vær obs på dette hvis dette er viktig for deg.

 

Multimedia-mulighetene har jeg ikke sett så nøye på ennå. Er imidlertid ikke veldig imponert over dette foreløpig. Mer spesifikt: du kan kun streame film fra pc dersom A) du har media center versjonen av windows

OG

B) filmen du streamer er på et av microsofts proprietære formater.

Ja, det finnes\kommer vel måter å sno seg rundt dette, men nå ser jeg på hvordan maskinen fungerer "ut av boksen" uten masse mikk- og da dekker den rett og slett ikke mine behov. Nå kjøpte jeg imidlertid maskinen primært for å spille, så det trekker ikke så mye ned for meg.

 

Oppsummering: Jeg morer meg stort med de spillene jeg har kjøpt meg til xbox 360 (PGR3 og DOA4), men hvis jeg går lei av dem er det ikke stort jeg har lyst til å spille på burken før nye titler som f.eks Oblivion kommer. Er imidlertid såpass fornøyd at jeg antagelig kommer til å slutte å oppgradere pc'en til spilling og istedet bruke 360'en (og etterhvert Revolution) til mine spill-behov.

 

Terningkast 4 foreløpig, 5 når det kommer flere spill. (Jeg opererer med terning med 6 sider... ;))

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...