Gå til innhold

Strømforsyngen stod på 115V, og jeg trykka på Power !!


Anbefalte innlegg

Kjøpte Chieftech-tower (medfølgende strømforsyning), inst alle deler, og da jeg slo på PC'en gikk det 1 sec med strøm før det ikke var mere guffe!

 

Lurte jo på hva det var, og fant ut at den stod på 115volt. Vi er jo i norge så jeg lurer på om den ikke BURDE stå på 230volt!! :<

 

prøvde en annen str-fors (230volt), og alt funket.

 

ER det noen sikring i strømforsyningen som er gått??

Kan jeg skifte dette?

(Garantisak?)

 

Takker for svar.

 

[ Denne Melding var redigert av: JokkeSahara på 2002-09-14 23:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-15 00:01, ueland85 skrev:

eh..en sikring du....

ABSOLUTT ALT AV MASKINVARE HAR GÅTT TIL et bedre sted.


nok en garantisak ja, spesielt da det SKA kjøre på 230v...klag raskest mulig.


 

At det gåran å svare noe slikt. Det er en liten glass sikring inne i strømforsyningen og den er det ikke vanskelig å bytte, er du ikke sikker hvordan det ser ut inne i den bør du få noen andre til å gjøre det. Det er kun sikringen som er gåen og ikke alt annet, det er derfor sikringen er der.

 

Bytt sikring å start pc'n igjen du, ikke hør på alle som ikke hvet hva de snakker om. Har jobba en del med elekto opp igjennom åra (fra jeg var fem år da jeg pellasund tvn til pappan min han ble ikke så veldig sur hmmm.)

Lenke til kommentar

Har selv sprengt en sikring på denne måten, men jeg stilte tilbake til 230 og sa til folkene på PC-verkstedet at PSU plutselig tok kvelden "av seg selv" :smile:

Du kan godt bare skifte sikring, men problemet ligger vel både i å finne ut hvilken type sikring det er (er ikke så enkelt å lese med all soten på insida) samt at du skal få tak i en ny. Tviler egentlig på at disse selges "over disk"

 

edit - skriveleif

 

[ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-09-15 01:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-15 01:54, Os|r|s skrev:

Har selv sprengt en sikring på denne måten, men jeg stilte tilbake til 230 og sa til folkene på PC-verkstedet at PSU plutselig tok kvelden "av seg selv" :smile:

Du kan godt bare skifte sikring, men problemet ligger vel både i å finne ut hvilken type sikring det er (er ikke så enkelt å lese med all soten på insida) samt at du skal få tak i en ny. Tviler egentlig på at disse selges "over disk"


edit - skriveleif


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert

av: Os|r|s på 2002-09-15 01:56 ]</font>


 

Sikringer får du kjøpt på elforetninger det er bare å ta med den gamle sikringen ned til foretningen, det står også på sikringen vor mange amper den tåler.

Lenke til kommentar

Oh my god for en irriterende signatur (den animasjonen som Fixern har lagt til signaturen sin). Fikk ikke lest det han skrev for øyet ble hele tiden dratt mot den lille irriterende animasjonen.

 

Fixern... please fjern det makkverket der. Hvis ikke han gjør det, kan ikke en eller annen moderator fjerne de greiene der?

 

Uff... måtte bare få ut litt irritasjon her :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 21:04, skrev muffe:

Hei, du trenger ikke sikring engang, bare kapp til en skikkelig tjukk siker og sett inn i stede for sikringa... Det fungerer helt fint, hvis du har god kjøling (2 vifter i hvertfall) kan du kjøre en 200W PSU på 400W...


 

...så du mener at Watt'n øker hvis man setter inn en sikring som tåler mer :roll: ?

Håper ikke at det var det du mente.... :wink:

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-09-15 17:14, skrev Afseth:

Oh my god for en irriterende signatur (den animasjonen som Fixern har lagt til signaturen sin). Fikk ikke lest det han skrev for øyet ble hele tiden dratt mot den lille irriterende animasjonen.


Fixern... please fjern det makkverket der. Hvis ikke han gjør det, kan ikke en eller annen moderator fjerne de greiene der?


Uff... måtte bare få ut litt irritasjon her
:grin:


L O L!! du tok ordene rett ut av munnen min! hahaha fy søren eg har lyst å skyte den ungen. slutt å klapp!
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-17 07:45, skrev Robkvi:

"Uerfarne brukere, slik som deg, glemmer nok ofte å sjekke det."


 

Så det er din definisjon på en erfaren bruker? Hver gang du kjøper deg en data, video, tv og alle de tingene som har denne velgeren, sjekker du?

 

Tror ikke jeg. Dette ble litt off-topic, men du har ingen anelse utover den 115v innstillingen på om denne brukeren er erfaren eller ei, og det syntes jeg er litt tynt grunnlag for å "oppheve deg selv"

 

( og så traff du meg på ett ømt punkt da...)

 

[ Denne Melding var redigert av: Kong_Tom på 2002-09-17 09:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...