Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT vs Telenor


Anbefalte innlegg

Hmm, virker som det blir å gå for NGT da ;D Blir godt å få litt raskere ned-linje samt opp for billigere pris.

Er heller ikke så mye stress å skifte tilbake til Telenor.

 

Grunnen er jo at jeg har ikke lang tur til sentralen jeg er koblet opp mot, og NGT bruker jo de samme sentralene. Alt i alt tror jeg at de som har store problemer med NGT, også ville hatt en del med Telenor, noe som jeg så godt som _aldri_ har hatt.

 

Takk for alle innlegg folkens :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stabiliteten på linja mi hos NGT har alltid vært på topp. Var riktignok et par småproblemer etter siste oppgradering, men ikke noe mer enn at en tekniker ordnet opp i det kjapt.

 

Når det kommer til studenttilbudet var NGT lenge en av de _veldig_ får leverandørene med et slikt tilbud, og kanskje den aller første til å tilby det. Det skal de ha. Dessverre begynte de å rote med ørten forskjellige hastighetsklasser som var helt uavhengige av deres vanlige tilbud rettet mot privatmarkedet. Det ser ut til at de har ryddet litt opp i dette og når man ser på studentsidene deres så ser det omtrent likt ut.

 

Men ble overraska her over at bluecom har et studenttilbud :) Må si det frister å bytte når jeg flytter og slippe ruter med "tvungen" NAT.

Lenke til kommentar

Mye om NGT og lite om Telenor. HAr bare en ting å si om Telenor, makan til useriøs aktør skal man se lenge etter. Hadde store problemer med å komme oss vekk fra Telenor i fjor sommer. Vi bestillte ADSL fra Bluecom i sommer og sendte inn fullmakt slik at de skulle fikse det formelle med Telenor. Alt så ut til å gå bra, fikk brev om å sende inn telenor sitt utstyr (hvorfor vil de ha 4 år gammalt modem vet ikke jeg), som vi sendte inn og fikk bekreftelse på dette. Det gikk en mnd før det datt en regning på nye 3mnd med Telenor ADSL. Vi ringte, de skulle fikse, purring, ringte, fikse, purring, ringte, fikse, purring, deretter kom det inkasso. Hva gjør man da? Når man har ringt og ringt og ringt og ringt og snakka med utallinge foskjellige såkalte kundebehandlere som sier hver gang at dette skal de fikse, det er bare en glipp i systemet dems. Når inkassoen kommer står man jo helt hjelpesløs og bare MÅ betale.

 

Synd at Norges største telekommunikasjonaktør skal oppføre seg så useriøst. Etter denne episoden avsluttet vi ALLE avtaler med Telenor og kommer aldri til å benytte oss av denne tjenesten igjen. Jeg vet også om to andre personer som har opplevd det samme som oss (dette gjalt da mobilabb).

 

NGT har innrømt at de har hatt lusen kundeservice, men har lovet å skjerpe seg, noe jeg tror de klarer. Når jeg flytter ut om ikke så lenge er det ingen tvil om at jeg skal ha Student ADSL fra NGT :p

Lenke til kommentar

Har no hatt NGT i 1 1\2 år, og kan ikkje klage.

 

Første veka hadde eg ikkje internett grunna ein defekt ruter. Måtte ha Bravida inn og kontrollere linja, så etter dei konstanterte at den var OK skulle eg få tilsendt ein ny ruter. Kom på døra 2 dagar seinare.

 

Nedetid har eg nesten ikkje hatt. Eit par timar på grunn av lynnedslag kanskje, men ikkje noko meir.

 

3500/600 for 398 er ein kjempepris, og eg får det som er lova, helst litt meir. Då eg oppretta abonnementet hadde eg 1200/300 (?), i dag har eg 3500/600 for samme pris :D

Lenke til kommentar

Har erfaring både med Telenor, Bluecom og NGT (som jeg har nå). Mest fornøyd med Bc SHDSL 3000. Var egentlig mest fornøyd med utstyr og linjeteknologi også hos Bc. Telenor og Ngt er forsåvidt stabile nok, men liker ikke helt teknologien. Synes Ngt også gir mye for pengene.

 

En ting som irriterer meg, er reklamen til Canal Digital. 6000/2000 eller noe slikt, nesten gratis, men mitt boretslag har ingen avtale :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...