Gå til innhold

Dataspill som passer for ekstrem nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Av bilspill kan jeg anbefale Need For Speed Underground 2. Ikke så veldig vanskelig, og ganske artig.

Hvis du har internett, eller spiller LAN, vil jeg anbefale Wolfenstein - Enemy Territory. Det er gratis, og du kan laste det ned her.

Counter-Strike er jo et spill man lærer fort, og krever veldig lite maskinvare, siden det er et gammelt spill. Det er likevel et av de mest spilte spillene online.

5515156[/snapback]

Bilspill må jeg virkelig få meg, det er helt klart. Særlig siden Mini elsker biler. Jeg skal nok prøve Counter-Strike, tenker jeg, men tror ikke jeg gidder å spille over nettet... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Warcraft 3 + Expansion pack - Frozen Throne

Age of Empires 2 og 3

Max Payne 1 og 2

5515313[/snapback]

Max Payne så ut som noe jeg bare må ha! Erlitt mer usikker på de to andre. En del av den typen spill er for vanskelige for meg ;-)

Skrevet
Jeg skal nok prøve Counter-Strike, tenker jeg, men tror ikke jeg gidder å spille over nettet... ;-)

CS er kun multiplayer over nettverk, så spiller du alene blir det ikke mye action.

5515415[/snapback]

He, he, da blir nok ikke det skytespillet jeg går for først ;-) Forresten, finnes det noen kule slåsspill? Jeg spilte et på playstation for en del år siden. Tekken, tror jeg det het. Finnes det noen nye tilsvarende for PC?

Skrevet (endret)

Veldig lite slåssespill for PC. Det eneste kurante jeg kan komme på er One Must Fall 2097, som er gammelt, men ganske kult.

EDIT: Tror faktisk det er abandonware også, så du kan laste det ned gratis og lovlig. Lykke til med å få det til å kjøre i Windows XP! :p

Endret av Isbilen
Skrevet
Veldig lite slåssespill for PC. Det eneste kurante jeg kan komme på er One Must Fall 2097, som er gammelt, men ganske kult.

EDIT: Tror faktisk det er abandonware også, så du kan laste det ned gratis og lovlig. Lykke til med å få det til å kjøre i Windows XP!  :p

5515465[/snapback]

Synd, for Tekken var jo veldig morsomt. Jeg gidder ikke å kjøpe konsoll før Playstation 3 er ute... ;-)

Skrevet

Hvis du ikke har spilt på 15 år har du jo gått glipp av en del fantastiske Lucasarts "pek-og-klikk"-spill :)

Ikke akkurat bilspill, slåssing og liknende, men du MÅ spille eksempelvis "Day of the Tentacle", "Grim Fandango", "Sam & Max", "The Dig", og selvfølgelig den eviggrønne Monkey Island-serien :love:

Misunner deg virkelig hvis du enda ikke har spilt disse! *Nostalgi*

Skrevet
Hvis du ikke har spilt på 15 år har du jo gått glipp av en del fantastiske Lucasarts "pek-og-klikk"-spill :)

Ikke akkurat bilspill, slåssing og liknende, men du MÅ spille eksempelvis "Day of the Tentacle", "Grim Fandango", "Sam & Max", "The Dig", og selvfølgelig den eviggrønne Monkey Island-serien  :love:

Misunner deg virkelig hvis du enda ikke har spilt disse! *Nostalgi*

5515611[/snapback]

Det må jeg bare! Husker broderen anskaffet både Day of the Tentacle og Sam & Max en gang i tiden, men jeg fikk aldri spilt dem. Det må jeg jo bare nå! Og de finnes kanskje i en billig versjon der ute i butikkene... ;-)

Skrevet

Hvis du liker de morsomme tegneseriespillene, så er curse of the monkey island noe for deg, er ett gammelt spill (pek og klikk, ganske mye tenking, utfordrene spill, men ikke pga det er ett dataspill, mer pga gåtene), ufattelig mye bra galgenhumor der ja :)

Skrevet
Hvis du liker de morsomme tegneseriespillene, så er curse of the monkey island noe for deg, er ett gammelt spill (pek og klikk, ganske mye tenking, utfordrene spill, men ikke pga det er ett dataspill, mer pga gåtene), ufattelig mye bra galgenhumor der ja :)

5515729[/snapback]

Ja, det passer nok sikkert meg da. Litt humor og litt tenking og morsom grafikk er perfekt!

Men det er ikke noen som vet om noen av de fantasy-baserte spillene er noe bra (og passe enkle for en spillamatør...)?

Jeg har jo vært hekta på Tolkien, Terry Brooks, Robert Jordan +++. Har det kommet noen ok spill av denne typen?

Skrevet

Har kommet tonnevis av spill basert på Ringenes herre i det siste, hvorav mange suger mens noen er bra.

Om du er ute etter slåssespill er det som en annen sa ikke så mye å ta av. Men du kommer ganske nært med Prince of Persia spillene. Sands of Time, Warrior Within og The Two Thrones. Nydelig grafikk og glimrende spillbarhet!

Skrevet
Har kommet tonnevis av spill basert på Ringenes herre i det siste, hvorav mange suger mens noen er bra.

Om du er ute etter slåssespill er det som en annen sa ikke så mye å ta av. Men du kommer ganske nært med Prince of Persia spillene. Sands of Time, Warrior Within og The Two Thrones. Nydelig grafikk og glimrende spillbarhet!

5516488[/snapback]

Ja, jeg hadde liksom inntrykk av at Ringenes Herre ikke helt slo til på spillfronten... Prince of Persia har jeg skjønt helt av meg selv at jeg må ha tak i etter hvert. De ser jo kule ut og grafikken er jo rå!

Skrevet

Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth er et veldig bra strategi spill, som også er ganske enkelt, det burde nok kunne passe bra.

Det er det beste spillet basert på LotR ihvertfall...

En oppfølger er også på trappene, som skal omhandle krigene alvene og dvergene kjempet i krigen om ringen :thumbup:

Skrevet
Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth er et veldig bra strategi spill, som også er ganske enkelt, det burde nok kunne passe bra.

Det er det beste spillet basert på LotR ihvertfall...

En oppfølger er også på trappene, som skal omhandle krigene alvene og dvergene kjempet i krigen om ringen :thumbup:

5518680[/snapback]

Tror nok jeg forsøker meg med andre spill først... :whistle: Kult med så mange tips, med min spillerfaring har jeg vel spill til jeg er 50... Men forresten, hvilke butikker er best på dataspill?

Skrevet
tja, mange gode butikker, f.eks:Platekompaniet (hvor de har LotR:BfME til 99kroner :tease: ), CDON , PlayX.

Disse er de jeg bruker ihvertfall, finnes sikkert andre fine også :)

5518808[/snapback]

Se der ja, de hadde jo masse tilbud. Nå blir det spillebestilling på meg ;-)

Skrevet

Age of Empires II (som allerede nevn) er jo et veldig enkelt og oversiktig strategi-spill, ikke krevende og tar ikke stor plass. Greit for de som ikke er så begeistret for "magi-spill", men mer "realistiske" spill. Anbefales på det sterkeste! :thumbup:

Skrevet

Command & Conquer: Red Alert 2 og Yuri's Revenge (tillegspakke).

Eit knallbra stragispel, men veldig enkelt. Du har ein ressurs å samle inn, og målet er å eliminere fienden. Oppdragene er detaljert og mellom kvart er det ein filmsnutt. Anbefales så absolutt, og er ikkje noko vanskeleg, sjølv for ein nybegynnar.

Skrevet

Da har jeg faktisk fått kjøpt meg Max Payne 2.

Har bare kjørt det på min ultragamle laptop i fem minutter, men så ganske kult. Men jeg skjønner jo at jeg har litt å sette meg inn i før jeg kommer meg videre i spillet.

Er en del knapper man skal få kontroll på etter hvert… Men det går seg sikkert til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...