Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G. Feil ved konfigurering gjennom nettleser.


Anbefalte innlegg

Aksesspunktet vi hadde før streiket, så jeg har nå kjøpt ny trådløsrouter(linksys WRT54G).

 

Jeg prøver å konfigurere den via nettleseren, men det er noe feil med siden (se vedlegg for bilde).

 

Fra veggen går nettet inn til nextgentel sin Cisco 677iDIR. Denne routeren blokkerer alle

porter for alle IP-Adresser bortsett fra 10.0.0.2. WRT54G er koplet til Cisco routeren og har default IP 192.168.1.1.

Jeg regner med at det er her problemet ligger. Får samme feilen med Internet Explorer og Mozilla Firefox.

 

Noen som har en plan? Har noen porter som jeg gjerne skulle ha åpnet.

 

Får heller ikke kontakt med noen av delene via Telnet.

post-60426-1138300795_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ciscoen har 10.0.0.1 er jeg ganske sikker på.

Linksysen har 192.168.1.1.

 

Jeg vil bare at Linksysen skal ha 10.0.0.2, slik at den får åpnede porter, og derfor kan administreres.

 

Finnes det ikke noen alternativ måte å sette ip-adressen til Linksysen?

 

Edit: Står i ipconfig at 192.168.1.1 er gateway hvis det er til noen hjelp.

 

Edit 2: Koplet fra Nettet på Linksysrouteren, og får fortsatt samme bug i nettleseren når jeg logger meg inn. Kan heller ikke update firmware fordi det må gjøres gjennom nettleseren :hrm:

Endret av Dario
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har samme router.. Jeg har tidligere vært inne på konfigureringssiden til den, for å oppdatere firmware. Det skar seg, og jeg måtte oppdatere firmware på nytt ved å holde inne reset i noen sekunder mens jeg satt på strømmen til den. Da kom den inn i en firmware-upgrade modus, og da gikk oppdateringa greit. Var senere inne og konfigurerte litt port-forwarding.

 

MEN... Da jeg skulle gå inn på den i dag for å konfigurere litt mer, fikk jeg samme bilde som det du har lagt til i første posten her. Nå får jeg ikke konfigurert en pøkk! Noen som vet hva dette kommer av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...