Gå til innhold

SATA-disk anbefalt? Valg av CPU.


Anbefalte innlegg

Har så smått vurdert å oppgradere den gamle traveren, men gidder ikke tømme kontoen nå. Dessuten er ikke mine krav til ytelse like store som f.eks. en hardcore BF2-spiller. Graffikkortet er et 6600GT som foreløpig holder i massevis til mitt bruk. Dessverre er dette AGP, og hovedkort som støtter dette er det ikke mange igjen av virker det som. Prisguiden på HW.no er heller ikke særlig behjelpelig med akkurat den saken... :hrm:

 

Finnes det noen dugelige up-to-date hovedkort som ikke koster skjorta, og har både AGP 8X og PCI-E 16X? I tillegg til alt det vanlige, så klart. Har ikke tatt noen endelig stilling til AMD vs. Intel osv. enda.

 

EDIT: Se reply #4 eller no.

EDIT: Endret tittel til å samstemme med spørsmålene i siste post.

Endret av fretex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da har jeg kommet fram til dette oppsettet. Noen utsikter for positive prisendringer på HD-markedet de nærmeste månedene, eller bør jeg slenge inn en SATA-disk i samme slengen?

Har ikke de helt store kravene når det gjelder spilling f.eks., men jeg mistenker at den ene disken ikke er 100% god (høres ofte ut som den trenger god tid til å skru seg på under oppstart, PCen blir værende i POST til det skjer).

 

EDIT: Leser andre tråder, ble plutselig usikker på CPU :ermm:

EDIT: Kreftene svinner. Begynner å bli frustrert. Internett er ikke lenger en venn.

 

Er ytelsesøkningen fra 3700+/X2 3800+ og videre oppover verdt prisforskjellen, isåfall hvor langt opp?

Også med tanke på fremtidig prisfall og utvikling.

Endret av fretex
Lenke til kommentar
3700+ eller x2 3800+ !

5528118[/snapback]

 

Var det et sarkastisk "hvordan våger du å sammenligne de to?!!11"`(det var det ikke jeg som gjorde, men noen andre på Internett), eller et oppgitt "selvfølgelig går du for en av de to, prishoppene er ikke verdt moroa!"?

Lenke til kommentar
Det var vel helst det at prishoppet fra de to kanskje ikke er verdt det :)

5528202[/snapback]

Takker :!:

Etter mye lesing tyder mye på at jeg kommer til å lande på samme konklusjon.

Antar at det blir en SATA-disk også. Kanskje bestille i kveld, det sies at CoV støtter dc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...