Gå til innhold

Spørsmål om kompitabilitet på ram


Jimmith

Anbefalte innlegg

Siden jeg er ganske uvitende på dette området hadde jeg lyst til å spørre noen som har greie på det :)

 

jeg har et ;

Gigabyte GA-K8NF-9 Nforce 4-4X (amd 64 3500+)

med et par

OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz

festet på seg

 

jeg har lurt på å skaffe meg en gig ram til og kom over et tilbud på en

Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200

og lurte på på om det ville fungere sammen.

 

Jeg leste faq'en på toppen av siden, men jeg har alikevel lyst til å spørre før jeg handler. Er det noe triks for meg å gå for denne løsningen, eller burde jeg satse på noe annet?

 

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at man ikke bør kombinere to forskjellige merker med ram.

Hvorfor kjøper du heller ikke en identisk OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz(sjekk at den du kjøper er 100% lik) og sjekk om du kan kjøre de i dualchannel(2*512Mb) for bedre ytelse en singel channel.

Hvis du finner ut at de kan kjøres i dual,se informasjon om rammen din i håndbok eller på nettet så sjekker du i manualen til hovedkortet hvordan de skal monteres på hovedkortet,da du sannsyneligvis har 4 ramslott på hovedkortet og 2 av de skal brukes til dual må du passe på at de monteres riktig.

Du trenger ikke 2GB til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke 2GB til vanlig bruk.

5488422[/snapback]

 

 

men det er kjekt hvis du spiller og du slipper masse harddiskknasing/venting pga pagefile.

 

en ide hvis man lurer på om man "trenger" mer ram, er å sjekke hvor mye minne programmene du bruker legger beslag på, kanskje spesielt når maskina jobber som verst. dette ved å sjekke bruk av fysisk minne i oppgavebehandling/taskmanager.

 

når dette er sagt, skal du bruke to forskjellige merker/modeller minne bør de ha samme latency. tror minnet ditt går på den laveste latencyen. jeg har 2gb i min maskin, 2x corsair value select 2,5-3-3-8 og twinmos 2,5-3-3-8. dette funker som bare det.

Lenke til kommentar
når dette er sagt, skal du bruke to forskjellige merker/modeller minne bør de ha samme latency. tror minnet ditt går på den laveste latencyen. jeg har 2gb i min maskin, 2x corsair value select 2,5-3-3-8 og twinmos 2,5-3-3-8. dette funker som bare det.

 

Men det er ikke noen garanti for at det fungerer hos han.

Ikke morsomt å sitte med en nyinnkjøpt rambrikke til over 1000 spenn å kanskje få uventede blåskjermer med på kjøpet.

1 GB holder lenge hvis man ikke driver med tung bildebehandling eller videoredgering,skulle jeg kjøpt 2GB alikevel ville jeg solgt den gamle på 512MB og kjøpt 2*1GB dualpakke som er godkjent og testet av levrandør til dualchannel bruk.

Lenke til kommentar
Takk for svar. Nei det er ikke en Newcastle, det er en Venice. Det er Denne Pc'en

 

Kjøpte maskinen i oktober og er vel fornøyd, men jeg ønsker meg mer ram for å korte ned loadtimes i bf2 (og en gang i forhåpentligvis snar fremtid, Oblivion )

5492583[/snapback]

 

Jeg har selv installert 2 GB Kingston DDR PC3200 RAM 400 Mhz, CL3 med 512 MB på 4 brikker i dual channel. Jeg tok ikke sjansen på ulike merker siden jeg hadde Kingston fra før av. Spiller svært mye BF2 og jeg kan love deg en helt annen opplevelse når du har fått 2 GB i forhold til kun 1.

- Bedre loadetid på maps

- Ingen lagg under spilling

- Ingen lagg helt i begynnelsen av hver map (som jeg ofte opplevde før)

- Stillere PC siden den ikke bruker pagefile/HDD

 

Spiller du mye BF2 eller andre ressurskrevende spill så er det ikke noe å lure på. Spillene krever stadig mer av PCen og det er ikke lenge siden mange sa : "Pøøh du trenger ikke 1 GB - det holder i massevis med 512 MB RAM"

 

Jeg sier bare YOU'RE READY TO GO SOLDIER :thumbup:

Endret av Bibendum
Lenke til kommentar
når dette er sagt, skal du bruke to forskjellige merker/modeller minne bør de ha samme latency. tror minnet ditt går på den laveste latencyen. jeg har 2gb i min maskin, 2x corsair value select 2,5-3-3-8 og twinmos 2,5-3-3-8. dette funker som bare det.

 

Men det er ikke noen garanti for at det fungerer hos han.

Ikke morsomt å sitte med en nyinnkjøpt rambrikke til over 1000 spenn å kanskje få uventede blåskjermer med på kjøpet.

1 GB holder lenge hvis man ikke driver med tung bildebehandling eller videoredgering,skulle jeg kjøpt 2GB alikevel ville jeg solgt den gamle på 512MB og kjøpt 2*1GB dualpakke som er godkjent og testet av levrandør til dualchannel bruk.

5491208[/snapback]

 

 

du får jo ikke blåskjerm av den grunn, jeg snakka om timings. :p og hvis timings er de samme på begge typer brikker funker det.

 

dessuten var litt av poenget at det var greie timings til å være value.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...