Gå til innhold

Red Alert 2, Hjelp til Lan

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei. jeg fant frem Red Alert 2 for en stund siden og vil gjerne spille på lan med mine brødre. (vi er 3 stk) men, vi ser ikke hverandre inni nettwork liksom.....

har lest alt av Red Alert 2 tråder her på forumet min ingen ting hjelper.....

vi har ipx/spx protocol og alt det der... men to av oss sitter på trådløst,kan det ha noe å si? eller må vi åpne en port i huben?

kan noen være så venlig å forklare meg hva jeg må gjøre.. :cry: ...

moderator, ikke steng tråden da..

Endret av hmmmmmmm
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke RA2 tilgjengelig for oeyeblikket, men har du vaert i options og justert nettverksinnstillingene der?

Det er slitsomt aa sette opp lan, men med litt knoting gaar det. Det er litt enklere med expansion pack...

Hvis du har aktivert rette protokoller saa skal du faa opp flere tallrekker i nettverksoptions i spillet. Velg to forskjellige for de to pcene, og det skal funke.

Traadloest funker, men forvent en viss mengde lagg.

Skrevet
Jeg går utifra at dere finner hverandre i nettverket i windows?

5478811[/snapback]

ja, vi finner hverandre i windows.

Skrevet
Jeg har ikke RA2 tilgjengelig for oeyeblikket, men har du vaert i options og justert nettverksinnstillingene der?

Det er slitsomt aa sette opp lan, men med litt knoting gaar det. Det er litt enklere med expansion pack...

Hvis du har aktivert rette  protokoller saa skal du faa opp flere tallrekker i nettverksoptions i spillet. Velg to forskjellige for de to pcene, og det skal funke.

5478757[/snapback]

har expension pack og... har og flere tallreker i nettverksoptions vilken skal eg ta?

Skrevet

Hvis du har aktivert rette  protokoller saa skal du faa opp flere tallrekker i nettverksoptions i spillet. Velg to forskjellige for de to pcene, og det skal funke.

5478757[/snapback]

har expension pack og... har og flere tallreker i nettverksoptions vilken skal eg ta?

5478855[/snapback]

For min del har det bestandig funket aa bare velge en. Hvis ikke saa maa du bare proeve deg fram. Det jeg har gjort :p

Foroevrig: Skift emnetittel :) Hvis du trenger hjelp, saa gjoer det saa enkelt som "Red Alert 2, problemer med nettverksspill", eller "Trenger hjelp med IPX-tilkobling med Red Alert 2".

Hvis det blir for langt kan Red Alert 2 erstattes med RA2 ;)

Skrevet

Dei tall-og bokstavrekkene du finn i nettverksinnstillingene er MAC-adresser for dine nettverkskort. Hvilket du skal bruke finn du ved å gå på Start-menyen, velge Kjør og skrive "cmd".

Der skriv du "ipconfig /all"

Du skal då få lista dei nettverkstilkoplingane på maskina di. På ei linje står det "Physical Adress" som henviser til ei tall-og bokstavrekke. Denne skal du bruke.

Har sjølv spelt ein del RA2 på nettverk, men har opplevd utallige ganger at ei eller fleire maskiner ikkje eksisterer, sjølv om alle IPX-kontrollar er satt opp, brannmurar deaktivert, rett MAC-adresse brukt (testa dei andre og), alle hadde samme versjon av spelet, ingen hadde samme CD-Key.

Skrevet

Vekker gode minner, faen meg lenge sia jeg har spilt. Kan ikke huske vi måtte stille noe på nettverkesinstilingene i spillet..

Husker vi ofte brukte fast IP før, prøv å sett en IP adresse på maskinene, altså ikke motta IP, kan hende det funker :)

Skrevet

5478757[/snapback]

5478855[/snapback]

For min del har det bestandig funket aa bare velge en. Hvis ikke saa maa du bare proeve deg fram. Det jeg har gjort :p

Foroevrig: Skift emnetittel :) Hvis du trenger hjelp, saa gjoer det saa enkelt som "Red Alert 2, problemer med nettverksspill", eller "Trenger hjelp med IPX-tilkobling med Red Alert 2".

Hvis det blir for langt kan Red Alert 2 erstattes med RA2 ;)

5481076[/snapback]

har fått det til å funke nå... men kan ikke sitte på trådløst virker det som.....det er bare å velge en sånn grie fra options innpå spillet... har foresten statisk ip innlagt på alle pc'ene thx for hjelpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...