Gå til innhold

Trenger UPS raskt, hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som emnetittelen tilsier trenger jeg sårt en UPS. Er student og leier hybel i en eldre enebolig der strømmen (spenningen?) er veldig ujevn! Dette har ført til at bla mitt kjære stereoanlegg bokstavelig talt synger på siste sangen :( Og nå er jeg redd for min samboer, dataen! Strømmen har gått en del ganger i løpet av de siste månedene i tillegg, så er veldig bekymret for hvordan dataen har taklet, og vil takle dette i fremtiden! Hva burde jeg anskaffe meg for å beskytte min kjæreste eiendel maksimalt?

Har et surt oppspart maksbudsjett på ca2000 :thumbup:

 

Takker for svar! :)

 

Oppsettet mitt er en Dell Dimension 8200;

P4 1.8Ghz, 512mb PC800 rambus, 100Gb WD, 250Gb Seagate, DVDspiller, CDbrenner, floppy, Altec Lansing ADA885 160watt, 21" CRT Trinitron

 

Fant et par på komplett.no jeg vurderer, men veier noen av dem tyngre for min del enn de andre?

Inform UPS Guard Plus 1200VA Line Int. Line-Interractive

APC Back-UPS RS 800VA Offline Extended Runtime,USB,Data/DSL protection Offline

Endret av Westen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Som emnetittelen tilsier trenger jeg sårt en UPS. Er student og leier hybel i en eldre enebolig der strømmen (spenningen?) er veldig ujevn! Dette har ført til at bla mitt kjære stereoanlegg bokstavelig talt synger på siste sangen :( Og nå er jeg redd for min samboer, dataen! Strømmen har gått en del ganger i løpet av de siste månedene i tillegg, så er veldig bekymret for hvordan dataen har taklet, og vil takle dette i fremtiden! Hva burde jeg anskaffe meg for å beskytte min kjæreste eiendel maksimalt?

Har et surt oppspart maksbudsjett på ca2000 :thumbup:

 

Takker for svar! :)

5474773[/snapback]

det du kan trenge er en ups som tilfredsstiller dine behov..en som kan gi deg makismalt ytelse :tease: APC Back-UPS RS 800VA Offline Extended Runtime,USB,Data/DSL protection...den koster ikke så mye og skal gi deg det du trenger av ytelse :ermm: den koster kune 1850. du finner dne på komplett...kyss fra meg :love:

Lenke til kommentar
Takker for raskt svar!

 

Men ser denne har 800VA? Er litt usikker, men tror mitt oppsett trekker mer enn det, i hvert fall i oppstartsfasen! APC har jeg hørt er bra, så det er ingen dårlig ide! :yes: 

Ser komplett.no har en fra inform til 1195,- og, hva er forskjellen på de to? Inform UPS Guard Plus 1200VA Line Int. RS232

5474942[/snapback]

forskjellen er at den ene er dum og den andre er bra..velg den dumme :mad:

Lenke til kommentar

Hehe! En smule av en brødskive usaklig svar, men hvilken er den dumme, og hvilken er den smarte da? Trenger to eller flere å sammenligne med!

Tror jeg trenger en type UPS som er Line-Interractive. Offline UPS gir jo bare strøm først når strømbruddet kommer? Altså renser den ikke strømmen kontinuerlig, derfor ikke brukbar til mine behov?

Lenke til kommentar

er det noen som har litt ekspertise innen UPS'er her? Tenker å gå for en Line-Interractive UPS nå fra komplett, men hvilken skal jeg gå for? Klarer jeg meg med den minste de har?

 

Den minste Line-Interractive fra APC koster 2295,-, det synes jeg er litt i overkant og overkill, eller? APC

 

Ellers er det to fra Inform som passer bedre til budsjettet, til henholdsvis 1195,- og 1990,-. Hva tror dere om disse? Har selv ikke hørt om merket før, så er litt skeptisk :hmm:

1195

1990

Lenke til kommentar
er det noen som har litt ekspertise innen UPS'er her? Tenker å gå for en Line-Interractive UPS nå fra komplett, men hvilken skal jeg gå for? Klarer jeg meg med den minste de har?

 

Den minste Line-Interractive fra APC koster 2295,-, det synes jeg er litt i overkant og overkill, eller? APC

 

Ellers er det to fra Inform som passer bedre til budsjettet, til henholdsvis 1195,- og 1990,-. Hva tror dere om disse? Har selv ikke hørt om merket før, så er litt skeptisk :hmm:

1195

1990

5477669[/snapback]

 

Du får ikke en UPS i det prisområdet du ønsker.

 

Alle eksemplene du har kommet med er SPS, som betyr noe slikt som Standby Power Supply.

 

Line Interactive UPS er også (dersom du leser databladet) en SPS som kobler over til batteri når tilførselen går vekk.

 

Det du vil ha er en online UPS, og de koster mer enn 2k... Mulig Ebay, QXL eller noe har det du ønsker...

Lenke til kommentar

denne her skulle sikkert være grei. jeg hadde ikke mye å gå på angående det totale oppsettet til pcen din, men basert på litt gjetting her og der så skal denne klare å holde deg gående i rundt 30 minutter ved spilling. men ikke ta meg på ordet der.

 

 

skal du først skaffe deg en UPS så kan du like så godt skaffe en skikkelig en. de billige UPS enhetene pleier som oftest bare å holde i 5-10 minutter før de går tom, og hvis det tar litt tid før strømmen kommer tilbake så blir det nesten et kappløp mot tiden.

Lenke til kommentar
denne her skulle sikkert være grei. jeg hadde ikke mye å gå på angående det totale oppsettet til pcen din, men basert på litt gjetting her og der så skal denne klare å holde deg gående i rundt 30 minutter ved spilling. men ikke ta meg på ordet der.

 

 

skal du først skaffe deg en UPS så kan du like så godt skaffe en skikkelig en. de billige UPS enhetene pleier som oftest bare å holde i 5-10 minutter før de går tom, og hvis det tar litt tid før strømmen kommer tilbake så blir det nesten et kappløp mot tiden.

5483407[/snapback]

 

Skal bare beskytte utstyret mitt mot farlige spenninger, og i maks et par minutter hvis strømmen går! Trenger ikke et gedigent kraftwerk til mangfoldige tusen! Det finnes uansett valg på de aller fleste UPS'er der man kan be om at PC'en slår seg av før batteriet i UPS'en går tomt. Rekker å lagre før det skjer :thumbup:

Lenke til kommentar
Oppsettet mitt er en Dell Dimension 8200;

P4 1.8Ghz, 512mb PC800 rambus, 100Gb WD, 250Gb Seagate, DVDspiller, CDbrenner, floppy, Altec Lansing ADA885 160watt, 21" CRT Trinitron

5474773[/snapback]

 

Ser ut som du trenger en ny PSU i samme slengen.

5483585[/snapback]

 

Hvorfor det? Den jeg har nå har sittet i PC'en i over fire år, tror den klarer et par HD'er og år til før den tar kvelden :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
denne her skulle sikkert være grei. jeg hadde ikke mye å gå på angående det totale oppsettet til pcen din, men basert på litt gjetting her og der så skal denne klare å holde deg gående i rundt 30 minutter ved spilling. men ikke ta meg på ordet der.

 

 

skal du først skaffe deg en UPS så kan du like så godt skaffe en skikkelig en. de billige UPS enhetene pleier som oftest bare å holde i 5-10 minutter før de går tom, og hvis det tar litt tid før strømmen kommer tilbake så blir det nesten et kappløp mot tiden.

5483407[/snapback]

 

Skal bare beskytte utstyret mitt mot farlige spenninger, og i maks et par minutter hvis strømmen går! Trenger ikke et gedigent kraftwerk til mangfoldige tusen! Det finnes uansett valg på de aller fleste UPS'er der man kan be om at PC'en slår seg av før batteriet i UPS'en går tomt. Rekker å lagre før det skjer :thumbup:

5493787[/snapback]

den var god du
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...