Gå til innhold

Kreative ideer til casemod...


Anbefalte innlegg

Har drevet litt med enkel casemodding de siste månedene nå og syntes jeg har fått et ganske bra resultat...

 

Innstalerte nettopp en viftestyring, som for lysene mine til å blinke i takt med musikken :dribble: Drit tøft :w00t:

 

Men så har jeg lyst til å gjøre noe mer.... noe kreativt...

 

Men så er jeg ikke så veldig kreativ så derfor spørr jeg om det er noen kreative personer her på forumet som kan gi meg noen gode tips/ideer om hva jeg kan gjøre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å lakkere fronten, eller hele kabinettet? Jeg syns ikke blinkende kabinetter er noe pent i det hele tatt, jeg syns det rett og slett er litt for jalla'

 

Jen den lightbussen fungerer vel godt en vanlig viftestyring.

 

Hva er temptraturene i kabinettet ditt da? :hmm:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Modding? Kjøp deg heller et diskolys.. :)

Styla kabinettet har du nok heller gjort vil jeg si.. Men så helt greit ut det kabinettet. Sunbeam Lightbus du bruker? Gjør litt mer da! :) Kutt litt her og der, montèr inntaksvifte i front f.eks...

5473037[/snapback]

 

 

Sunbeam Lightbus jeg bruker ja... :yes:

 

Når det gjelder vifte så står det en vifte like bak dekselet i front, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal klare å skjære siden power knappen og alt det står akkurat der jeg må skjære...

 

Har tenkt litt på å montere en vifte i toppen og, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å kjære... om skruene kommer til å passe til hullene og sånt....

 

Hvis det er noen som har noen bra tips til dette så er det supert :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med å lakkere fronten, eller hele kabinettet? Jeg syns ikke blinkende kabinetter er noe pent i det hele tatt, jeg syns det rett og slett er litt for jalla'

 

Jen den lightbussen fungerer vel godt en venlig viftestyring.

 

Hva er temptraturene i kabinettet ditt da? :hmm:

5473047[/snapback]

 

Er ikke så veldig sikker på temperaturen...

I Everest Home Edition står det at det er disse temperaturene:

Hovedkort: 37 grader

CPU: 36 grader

GPU: 58 grader

Harddisk: 29 grader

 

Men jeg er ikke så sikker på om disse temperaturene er rette :hmm:

Lenke til kommentar

Hei.

 

har to ting og si om dette, holt på hatten :)

 

 

Positive :

Farge kombinasjonen er fantastisk bra, selv om det ikke har blitt gjort så mye så er det en smule nice, du har fått et bra kabbis uten å gjøre så veldigt mye ut av det og det er svært så positivt. Fan kontrolleren er noe av det peneste orginale jeg har sett, den har store moddings potensiale, hos meg så hadde den havna under kniven uten å nøle et sekund :) jeg kunne også tenkt meg å vist hva den hette og dens funksjoner, hvor du fikk tak i den osv. men ellers et bra mod.

 

Negativt:

Fronten er noe av det styggeste jeg har sett, den hadde jeg gjort noe med og det med en gang, men smaken er som baken, delt i to. Scorpionen sitter feil vei, vinduet skulle vært snudd, listen har en svært stygg skjøt, noe som ikke er så veeldigt delikat å se på, det er for få bilder til å ta en hel vurdering av ditt mod, ergo så må jeg ta en vurdering av det jeg ser, som desverre ikke er så mye. Blinkene lys i kassa er tøft i en liten stund men overhode ikke pent i lengden, det går ann å instalere dette kun for show off i et par minutter men å ha dem blinkene hele tiden blir for mye av det gode, egner seg fint for dem som kjører konkuranse themer og slikt men ikke ellers.

Pass på så bildene kommer riktig vei, blir helt tullete av å se på ei kasse som ligger på siden :p

 

 

 

Ellers. keep working dude :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

har to ting og si om dette, holt på hatten :)

 

 

Positive :

Farge kombinasjonen er fantastisk bra, selv om det ikke har blitt gjort så mye så er det en smule nice, du har fått et bra kabbis uten å gjøre så veldigt mye ut av det og det er svært så positivt. Fan kontrolleren er noe av det peneste orginale jeg har sett, den har store moddings potensiale, hos meg så hadde den havna under kniven uten å nøle et sekund :) jeg kunne også tenkt meg å vist hva den hette og dens funksjoner, hvor du fikk tak i den osv.  men ellers et bra mod.

 

Negativt:

Fronten er noe av det styggeste jeg har sett, den hadde jeg gjort noe med og det  med en gang, men smaken er som baken, delt i to. Scorpionen sitter feil vei, vinduet skulle vært snudd, listen har en svært stygg skjøt, noe som ikke er så veeldigt delikat å se på, det er for få bilder til å ta en hel vurdering av ditt mod, ergo så må jeg ta en vurdering av det jeg ser, som desverre ikke er så mye. Blinkene lys i kassa er tøft i en liten stund men overhode ikke pent i lengden, det går ann å instalere dette kun for show off i et par minutter men å ha dem blinkene hele tiden blir for mye av det gode, egner seg fint for dem som kjører konkuranse themer og slikt men ikke ellers.

Pass på så bildene kommer riktig vei, blir helt tullete av å se på ei kasse som ligger på siden  :p

 

 

 

Ellers. keep working dude :)

5476051[/snapback]

 

Fan kontrollen heter Sunbeam Lightbus...

Kan regulere styrken på viftene eller skru de helt av.

 

Er ikke helt sikker på hva jeg kan gjøre med fronten...

Knappene står på plasser slik at det blir vanskelig å skjære hull til vifte eller gjøre noe annet... :hrm:

Har tenkt å skjære hull til en vifte i toppen av kabinettet som jeg fester en viftegrill på utsiden.

Er det noen som har erfaringer med dette, som kan gi meg tips slik at jeg kan få best mulig resultat...?

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre i fronten?? :whistle:

5476428[/snapback]

Har du oversett dette?

Men du skulle vel egentlig gjort noe med fronten, det første du kunne satset på er vel å lakkere.

 

Jeg likte ikke helt den der fasongen på fronten din, spes på 5.25 dekslene, hva med å grise med litt sparkel elns i fronten da? :hmm: Tror nok du kunne fått et veltig tøft ressultat :)

5475455[/snapback]

 

Du kan vel lage en ny front av plexi eller metal?

Lenke til kommentar
du får bedre luft-flyt i kabinettet om du snur den vifta baki..

 

ellers var den pc'en ganske kul egentlig

5476489[/snapback]

 

Vifta baki blåser luft inn mens vifta framme blåser luft ut så jeg mener jeg skal ha bra luftflyt :p

5476532[/snapback]

Bedre om det er omvendt.

5476746[/snapback]

 

 

mye bedre.. en av grunnene er at varmluft stiger..

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre i fronten?? :whistle:

5476428[/snapback]

Har du oversett dette?

Men du skulle vel egentlig gjort noe med fronten, det første du kunne satset på er vel å lakkere.

 

Jeg likte ikke helt den der fasongen på fronten din, spes på 5.25 dekslene, hva med å grise med litt sparkel elns i fronten da? :hmm: Tror nok du kunne fått et veltig tøft ressultat :)

5475455[/snapback]

 

Du kan vel lage en ny front av plexi eller metal?

5476733[/snapback]

 

 

OK

 

Men hva mener du med "å grise med litt sparkel elns i fronten da?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...