Gå til innhold

Krav på ny telefon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om service reparerer 3 forskjellige deler hver gang så er det ment som tre forskjellige feil, ikke samme. Så der har du dessverre et problem.

5510266[/snapback]

oppleves feil som den samme er det å regne som samme feil. Kunde kan ikke noe for at verkstedet først oppdtarer software, så bytter batteriet, og så bytter antennen (dresom batteriet streiker). Samme feil alle gangene, dårlig batteritid, men forskjellige deler som er byttet.

Skrevet
Jeg har et spørsmål angående kjøpsloven.

Når selger har rett til å prøve å reparere den samme feilen 2 ganger. Vil "samme feil" si at hvis f.eks. skjermen min slutter å fungere 3 ganger, så kan jeg heve kjøpet? Selv om det er 3 forskjellige tekniske deler som svikter?

Jeg leverte en TV hos Elnor for 3. gang på 1.5år. Hver gang så har det vært problemer med skjermen og bildet plutselig forsvinner mens lyden fortsatt er der. Hvordan kan jeg bevise at det er samme feil 3 ganger når han teknikeren hos Elnor bare trenger å skrive i papirene at det var 3 forskjellige deler som måtte repareres hver gang?

5509109[/snapback]

Vel, det er symptomene det kommer anpå og ikke hva som fysisk ble byttet. Altså forsvinner skjermbildet den tredje gangen så kan du heve kjøpet. Husk å krev renter fra dagen du reklamerte da.

Skrevet
Om service reparerer 3 forskjellige deler hver gang så er det ment som tre forskjellige feil, ikke samme. Så der har du dessverre et problem.

5510266[/snapback]

oppleves feil som den samme er det å regne som samme feil. Kunde kan ikke noe for at verkstedet først oppdtarer software, så bytter batteriet, og så bytter antennen (dresom batteriet streiker). Samme feil alle gangene, dårlig batteritid, men forskjellige deler som er byttet.

5510370[/snapback]

Om du ser hva spørsmålet er, så er spørsmålet om han kan heve dersom det er 3 forskjellige deler i tven som svikter.

Det du beskriver her er jo en slags form for feilsøking, reparasjon av del A fungerte ikke, da prøver vi B. Dette er samme feil etter min mening.

Men om forskjellige deler innvendig faktisk er dokumentert har sviktet, så kan ikke dette være "samme" feil, etter min mening.

Forøvrig så har jeg svært lite dokumentasjon på rettsavgjørelser som taler i noen av våres favør - noen som har det?

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på dette er:

Hva er det som hindrer ElNor i å bare skrive at det er 3 forskjellige deler som må byttes, bare for å hindre at jeg kan heve kjøpet? For hvis det ikke er slik at det bare trenger å være samme funksjon (bilde, lyd, etc) som slutter å fungere så finnes det ingen måte for meg å kontrollere at Elnor ikke bare svindler meg.

Skrevet

Det du spør om der er hva som skal til for at elnor svindler deg. Ingen seriøse firmaer gjør dette, ikke engang de halvseriøse. Slike rapporter gjøres forresten av autoriserte verksteder og ikke av elnor :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...