Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjønner meg ikke på disse råtne bilene....


Anbefalte innlegg

Jeg kan gjerne skrive under på at Mercedes` kvaltitet er på nedadgående ja...

 

Hadde tidligere en `97 MB Sprinter 312 som gikk ca 250000 km før var så dum å bytte den inn i den nye utgaven sommeren 2000. `97 modellen min hadde ikke ett eneste problem. Utførte kun servicer. Den nye 313 CDI har ikke hatt annet enn problemer. Alt fra at ryggelyset ikke har vært mulig å koble inn uten å legge sånn ca 50 kg press mot venstre i gearspaken ( Bertel O. Steen klarte aldri å løse problemet, så jeg ble dritlei, og koblet opp en egen bryter) til at dieselinjektorene (eller hva de heter) spruter ut dieseldamp og må byttes (til ca kr 7500,- stk). Høydejusteringene av frontlyktene har tatt kvelden. Bremseskivene foran byttet 2 ganger. Alt av foringer har blitt byttet noen ganger selv om det er samme type kjøring som på forrige bil. Fusking og rykking i motoren som verkstedet ikke klarer å finne ut av. Fikk beskjed om at luftmassemåleren var deffekt. Byttet den (tar 1,5 minutt) til den nette sum av kr. 5.100,- men like jævlig fusker den innimellom. Foringer på gjennomføringene til vindusviskerene gikk føyken, så pusserene slang som slips ( hvem andre merker sliter med sånnt da? ) En dag sist høst, mens jeg akselrerte rolig opp til fartsgrensen og skulle legge inn 5-gearet, så skjedde det plutselg ikke no` . Fikk etter det ikke bilen i noen gear mens motoren gikk. Slepet bilen til verksted: Et eller annet hadde skjedd med et lager tror jeg det var, som forårsaket sleng i svinghjulet. Dette ødela noe i gearkassa. Den moroa kom på 19.000,- inkl bytte av klutsj. Dette bare for å nevne en liten del av det jeg har opplevd på den nye. Hvis noen lurer - JA jeg angrer på at jeg byttet inn den gamle.

Da bilen sto på verkstedet i høst, tuslet jeg bort til en bilforretning noen hundre-meter bortenfor. Der kjøpte jeg en ny Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD aut. ( 150 hk / 360 Nm) Den har foreløpig (40.000 km) oppført seg prikkfritt. Og har en masse smarte løsninger og utstyr jeg ikke visste jeg behøvde.... Siden kjærringa også har en Chrysler fra før (`01 PT Cruiser) som også har fungert uten noen problemer, så ser det ut som det blir Chrysler neste gang også.

 

Mercedes er oppskrytt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mercedes er ikke det det en gang var..

 

Har flere kamerater som har gamle 190E med sperreaksling, som står hele sommeren uten å bli sjenka en tanke, men som blir startet opp ved første snøfall uten problemer :)

Disse får da grisehjuling gjennom hele vinteren (alt fra fult turtall på kald motor til burning på bar asfalt) å går like fint etter det...

 

Fetter'n min og dama hans har en Vito 02' som det bare er tull med (kosta på 50 000 ved siste service bare for å nevne litt!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...