Gå til innhold

problemer med boot etter Xp-install på ny disk


Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå en P-ATA disk som systemdisk og det går fint å koble til min nykjøpte Raptor 150 og bruke den i windows (har flere S-ATA disker fra før).

 

Problemet oppstår når jeg skal bruke denne som systemdisk:

 

Booter fra XP-cd og innstallerer som vanlig på den nye S-ATA disken. Når maskinen rebooter får jeg opp valg om hvilken innstallasjon jeg skal boote fra, min gamle innstallasjon eller den nye. Jeg får ikke bootet fra den nye innstallasjonen på S-ATA disken. Har forsøkt flere forskjellige versjoner av XP og har også forsøkt å kun ha Raptoren tilkoblet. Siden disken fungerer uten å være systemdisk og innstallasjonen tilsynelatende går fint antar jeg at det ikke er S-ATA drivere som er problemet. HK er ASUS A8N-SLI Premium som visstnok ikke skal trenge S-ATA drivere.

 

En feilmelding som kom ved boot etter ett av innstallasjonsforsøkene var:

Following file is missing or corrupt: \windows\system32\hal.dll

Men når jeg bootet fra orginal innstall på gamle disken fikk jeg sjekket at filen er på plass som den skulle.

 

Ved innstallasjon av andre XP-versjoner fikk jeg bare beskjed om at denne disken ikke var mulig å boote fra.

 

Dette er første gang jeg skal ha en S-ATA disk som systemdisk så det kan være det er jeg som overser noe. Men det virker som om problemet ligger et annet sted.

 

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...