Gå til innhold

Hvor mye kostet Playstation 2 ved lansering?


BeachDumb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål angående PS2:


  •  
  • Når var lanseringsdatoen?
     
  • Hvor mye kostet den?
     

Kan alle som har sin PS2-kvittering (uansett når den ble kjøpt) skrive kjøpsdato og pris i denne tråden?

5463798[/snapback]

 

Jeg kjøpte min for 4500,- på Akersmic i Lillehammer var kansje i sep.-okt. tider i 2000(hvis jeg husker riktig, norsk release ihvertfall). Skulket faktisk skolen får å få en konsoll!^^

 

Kjøpte SSX og tekken tag. Det var nextgen gaming det :)

Lenke til kommentar

4500,- I 2000 tilsvarer 4943.60 i 2005 iflg SSB. Prisveksten har vært på 9.9% siden 2000.

 

Det betyr at konsollen idag hadde kostet ca. 5000 idag. Utifra dette kan vi ane hva PS3 vil koste.

 

**edit** På den annen side hadde PS2 egentlig ingen konkurrent på den tiden og de kunne derfor prise den høyt. Nå, derimot, må de ta hensyn til 360 og prisen kan derfor bli hyggelig(ere).

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

En annen ting verdt å nevne, jeg kjøpte ikke PS2 før nærmere jul året etter at den kom, og da var det mangel på konsoller... Prisen var vel fortsatt ganske høy da såvidt jeg kan huske, men Sony slet bigtime med leveransene sine.

 

Grunnen til at jeg ikke kjøpte PS2 før det var mangelen på titler som fristet, release-spillene på PS2 var ikke noe mer å rope hurra over enn det som er tilgjengelig for 360 nå. Samme med originale XBox, gadd ikke kjøpe før Splinter Cell kom. Må dog innrømme i ettertid at Halo var en super release tittel. Mye mer moro enn forventet, førsteinntrykket mitt var at fiendene var litt for Mikke-Mus og kjøretøyene var mest for gimmick'ens skyld... :D

 

Når 360 kom måtte jeg nesten kjøpe en med en gang, 2895,- for Premium er en knakende god pris sammenlignet med hva PS2 og Xbox kostet ved release. Begge lå vel rundt 4500,- såvidt jeg kan huske, men prisen på Xbox'en ble kuttet ganske kjapt.

 

Lars

Lenke til kommentar

PS2 kostet $299 (ca. 2000 kroner etter dagens kurs) i USA når den ble lansert den 26.oktober 2000. Når den kom til Norge 24.november ble prisen kr. 4.495,- her. Riktignok var dollarkursen noe høyere på den tiden, men man betalte altså nesten dobbelt så mye for konsollen her i Norge som i USA!

 

Jeg tror ikke Sony tør å ta mer enn maksimum 4000 kroner for PS3 ettersom de nå har en skikkelig konkurrent på markedet. Kanskje MS vil sette ned prisen noe også når PS3 kommer? Da kan vi få en skikkelig priskrig...Håper på 2000 kr. for Xbox 360 og 3000 kr. for PS3 til jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...